انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اسامی کاندیداهای انتخابات آتی شهرداری تورنتو رسما اعلام شد

در مجموع ۳۷۲ کاندیدا از جمله ۳۱ کاندیدا برای انتخاب شهردار در انتخابات پاییز تورنتو شرکت خواهند کرد

کاندیداهای انتخابات شهرداری تورنتو مشخص شدند

در مجموع ۳۷۲ کاندیدا برای شرکت در انتخابات آتی شهرداری تورنتو که قرار است در ۲۴ اکتبر برگزار شود، تأیید شده اند. کاندیداها پس از پایان مهلت ثبت نام در ساعت ۲ بعد از ظهر روز جمعه توسط جان الویج (John Elvidge) منشی شهرداری تورنتو تأیید شده‌اند.

کاندیداهای انتخابات شهرداری تورنتو مشخص شدند
کاندیداهای انتخابات شهرداری تورنتو مشخص شدند

در کل ۳۱ کاندیدا برای انتخاب شدن به عنوان شهردار بعدی تورنتو، از جمله جان توری که به دنبال سومین دوره رهبری تورنتو و شورای شهر است، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شهردار بعدی تورنتو احتمالاً اولین کسی خواهد بود که به اصطلاح از اختیارات شهردار قدرتمند برخوردار خواهد بود.

این لایحه قانونی که در ماه آگوست ارائه شد به شهردار اجازه می‌دهد که تصویب آئین‌نامه‌ای مانند آیین‌نامه منطقه‌بندی را که می‌تواند باعث اختلال در اولویت‌های استانی شود (که این اولویت ها بعداً در مقررات تعیین خواهند شد) را لغو کند.

شورای شهر می تواند با اکثریت دو سوم آرا وتوی شهردار را لغو کند.

علاوه بر این ۶۴ کاندیدای دیگر نیز برای انتخابات اعضای شورای شهر تایید شده اند و ۱۷۷ کاندیدا برای حضور در هیئت امنای مدرسه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

لیست کامل کاندیداها را می توان در وبسایت شهرداری مشاهده کرد.

در سه بخش از هیئت امنای مدارس تنها یک کاندیدا ثبت نام کرده است. اگرچه با توجه به این یک هفته پیش در هر یک از ۱۳ بخش از رقابت های هیئت امنای مدارس و دو کرسی شورای شهر تنها یک کاندیدا وجود داشت وضعیت فعلی یک پیشرفت محسوب می شود.

بر اساس قوانین انتخابات شهرداری در انتاریو، اگر پس از ساعت ۴ بعد از ظهر روز ۲۲ آگوست فقط یک کاندیدای تأیید شده در رقابت شرکت کند، آن کاندیدا به طور رسمی بدون شمارش آرا انتخاب خواهد شد.

بخش ۱ – نورث اتوبیکو (Etobicoke North) دارای بیشترین کاندیداهای تایید شده (۱۶) در میان تمامی حوزه های انتخاباتی شورا است.

اوایل این هفته، رز میلکچین (Rose Milczyn) توسط شورای شهر برای سرپرستی کرسی بخش ۱ منصوب شد که تا پایان دوره فعلی در ۱۴ نوامبر این مقام را بر عهده خواهد داشت.

این کرسی پس از خروج مایکل فورد، عضو سابق شورای شهر برای کاندیداتوری و در نهایت پیروزی درکسب کرسی همین منطقه در انتخابات استانی ماه جون خالی شد.

در مقایسه با آخرین انتخابات در سال ۲۰۱۸  که ۵۰۱ کاندیدا (۳۵ برای شهردار، ۲۴۲ برای شورای شهر و ۲۲۴ برای هیئت امنای مدارس) وارد رقابت شدند در انتخابات آتی شهرداری در مجموع کاندیداهای کمتری رقابت خواهند کرد.

انتخابات گذشته همچنین اولین انتخاباتی بود که تعداد کرسی های شورای شهر از ۴۷ کرسی با مدل ۲۵ کرسی کاهش یافته بود.

از جمله کاندیداهایی که در ساعت یازدهم درخواست دادند، آن رومر (Ann Rohmer) شخصیت برجسته تلویزیونی است که دیروز ساعاتی قبل از پایان مهلت مقرر برای رقابت در انتخابات شورا در بخش ۱۱ (دانشگاه-رُزدل) ثبت نام کرد.

مجری سابق سی‌پی‌۲۴ (CP24) گفت که مدتی است که به شغلی در سیاست فکر می کنم و پس از شنیدن اخبار مربوط به عدم حضور افراد در انتخابات امسال تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا