ایرانجدیدترین اخبارجهان

رسانه‌های ایران مدعی شدند نازنین زاغری راتکلیف پس از پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند بدهی بریتانیا آزاد شد

ایران اعلام کرد نازنین زاغری راتکلیف «پس از پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلستان» آزاد شده است

رسانه‌های ایران مدعی شدند نازنین زاغری راتکلیف پس از پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند بدهی بریتانیا آزاد شد

به گزارش رسانه دولتی ایران پس از اینکه انگلستان بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به تهران را پرداخت کرد نازنین زاغری راتکلیف آزاد شد.

رسانه‌های ایران مدعی شدند نازنین زاغری راتکلیف پس از پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند بدهی بریتانیا آزاد شد
رسانه‌های ایران: نازنین زاغری با پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند بدهی بریتانیا آزاد شد

شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی (Press TV) ایران اعلام کرد که انگلیس «یک بدهی معوقه طولانی مدت ۵۳۰ میلیون دلاری به تهران را تسویه کرده است.»

دولت انگلستان روز چهارشنبه تایید کرد که یک پرداخت ۳۹۳.۸ میلیون پوندی برای تسویه حساب بدهی ۴۰ ساله به ایران انجام داده است. این بدهی مربوط به سفارش خرید تانک های چیفتن (Chieftain) بود که توسط محمدرضا شاه پهلوی شاه سابق ایران انجام شده بود و پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ که او را از قدرت برکنار کرد هرگز به ایران تحویل داده نشد.

رسانه دولتی ایران اعلام کرد که نازنین زاغری‌راتکلیف در حدود ساعت ۲:۱۵ دقیقه بعداز ظهر چهارشنبه به وقت محلی به یک تیم انگلیسی تحویل داده شده است اما «تشریفات مرسوم» در فرودگاه بین المللی امام خمینی هنوز در حال انجام بود.

رسانه های ایرانی هنوز در مورد اینکه آیا انوشه آشوری نیز به تیم انگلیسی در فرودگاه تحویل داده شده است یا خیر، اظهار نظری نکرده اند.

در حالی که دولت های انگلستان و ایران گفته بودند که هیچ ارتباطی بین پرونده نازنین زاغری_راتکلیف و بدهی انگلیس به ایران وجود ندارد، اما تولیپ صدیق (Tulip Siddiq) نماینده محلی روز چهارشنبه گفت که به این مددکار گفته شده بوده است که به دلیل عدم پرداخت بدهی توسط انگلستان بازداشت شده است.

خانم زاغری راتکلیف به مدت پنج سال به اتهام توطئه برای براندازی حکومت ایران، {اتهامی که او پیوسته انکار می کرد} در زندان محبوس بود.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که قوه قضایی ایران آزادی نازنین زاغری راتکلیف در روز چهارشنبه را پس از سالها بازداشت در ایران تایید کرده است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا