بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

شهروندان شاغل و کارکنان بریتیش کلمبیا از ۱ ژانویه هر سال ۵ روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق دریافت می کنند

طبق قانون جدید تمامی کارکنان در بریتیش کلمبیا واجد شرایط دریافت پنج روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق در هر سال هستند

شهروندان شاغل و کارکنان بریتیش کلمبیا از ۱ ژانویه هر سال ۵ روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق دریافت می کنند

تمامی شهروندان شاغل و کارکنان بریتیش کلمبیا از سال آینده واجد شرایط پنج روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق در هر سال خواهند بود. شهروندان شاغل و کارکنان بریتیش کلمبیا  ۵ روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق دریافت میکنند

شهروندان شاغل و کارکنان بریتیش کلمبیا از 1 ژانویه هر سال 5 روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق دریافت می کنند
شهروندان شاغل و کارکنان بریتیش کلمبیا ۵ روز مرخصی استعلاجی با حقوق دریافت

هری بینز (Harry Bains) وزیر کار روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که سیاست جدید دائمی از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ به اجرا گذاشته خواهد شد و شامل تمامی کارکنان مشمول قانون استانداردهای استخدامی شامل کارکنان پاره وقت خواهد بود.

استان بریتیش کلمبیا گفت که این تصمیم پس از مشورت با بیش از ۶۰،۰۰۰ نفر از کارفرمایان و کارکنان در سراسر استان گرفته شده است که از آنها پرسیده شده بود آیا سه، پنج یا ۱۰ روز [مرخصی استعلاجی] را ترجیح می دهند.

هری بینز گفت بازخوردها و پیشنهادات از محیط های کاری نشان می داد که ۸۷ درصد از کارکنانی که در حدی بیمار بودند که نمی توانستند سر کار حاضر شوند حداکثر از پنج روز مرخصی استعلاجی استفاده کرده بودند.

وزیر کار بریتیش کلمبیا گفت «ما معتقدیم که پنج روز [مرخصی استعلاجی] رویکرد مناسبی در بریتیش کلمبیا است.»

دولت گفته بود که تقریباً نیمی از کارکنان در بریتیش کلمبیا به خصوص در مشاغل کم درآمد که اغلب زنان یا کارگران منتسب به اقلیت های نژادی هستند به مرخصی استعلاجی همراه با حقوق دسترسی ندارند.

شیلا لوئیس (Sheila Lewis) مدیر کل استانی زنان قوم متیس بریتیش کلمبیا سیاست جدید را ستایش کرد.

لویس در بیانیه ای گفت «مرخصی استعلاجی به زنان {بخصوص زنان اقوام بومی} کمک می کند که دوباره جذب بازار کار شوند؛ ثبات و امنیت بیشتری برای آنها فراهم می کند و در عین حال به دلیل بهبود بهره وری، وفاداری شغلی و استخدام، به نفع کارفرمایان است.»

لایحه قانونی جدید کارکنان بخش های تحت نظارت دولت، کارکنان خویش فرما و کارکنان حرفه ها و مشاغلی که به‌طور واضح از قانون استانداردهای استخدامی مستثنا شده اند را تحت پوشش قرار نمی دهد.

کارفرمایان تمامی بخش های دیگر باید برای پنج روز مرخصی استعلاجی حقوق و دستمزد پرداخت کنند. هری بینز گفت کارفرمایانی که از پرداخت حقوق و دستمزد روزهای مرخصی استعلاجی امتناع کنند به همان ترتیب که در مورد پرداخت سایر حقوق و دستمزدها مقصر شناخته می شوند طبق این قانون نیز بابت عدم پرداخت ایام مرخصی مقصر دانسته خواهند شد.

وزیر کار بریتیش کلمبیا گفت «[پرداخت دستمزد پنج روز مرخصی استعلاجی] اختیاری نیست؛ بلکه قانون است.»

در اتاوا پس از چندین ماه لابی گری و اعمال نظر توسط حزب مخالف نیودموکرات، اتحادیه ها و سایر گروه ها اکنون انتظار می رود که دولت لیبرال فدرال به زودی یک لایحه قانونی ارائه کند که دسترسی تمامی کارکنان تحت نظارت فدرال به حداقل ۱۰ روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق را الزامی کند.

استان بریتیش کلمبیا در ماه می برای حمایت از کسانی که تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته بودند سه روز مرخصی استعلاجی همراه با حقوق تا ۳۱ دسامبر برای تمام کارکنان در نظر گرفت.

دکتر بانی هنری کارشناس بهداشت استانی گفت که تصمیم اتخاذ شده برای انتقال به روال پنج روز مرخصی به کنترل شیوع بیماری در محیط های کاری کمک می کند و شهروندان بریتیش کلمبیا را یک قدم به پشت سر گذاشتن پاندمی نزدیک تر می کند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا