جدیدترین اخبارجهان

حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای گذاشت

در پی تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک ۵۵ نفر کشته و ۵۲ نفر مجروح شدند

حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای گذاشت

امدادگرانی که در محل تصادف جاده ای در جنوب مکزیک حاضر شدند شاهد صحنه وحشتناکی بودند: یک تریلر-تراکتور (tractor-trailer) که به طور فشرده ۲۰۰ نفر مهاجر را سوار کرده بود با پایه های یک پل عابر پیاده فولادی تصادف کرد و موجب کشته شدن ۵۵ تن و مجروح شدن ده ها نفر شد.

حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از 100 نفر کشته و مجروح برجای گذاشت
حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای گذاشت

مهاجران سوار بر تریلی واژگون شده به سمت انبوهی از مسافران کشته شده و زنده، پرتاب و کوبیده شده بودند.

علاوه بر ۵۵ نفر که عصر روز پنجشنبه کشته شدند دست کم ۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

پس از قتل عام سال ۲۰۱۰ در مکزیک که ۷۲ نفر به دست کارتل مواد مخدر زتاس (Zetas) در ایالات شمالی تامالیپاس (Tamaulipas) کشته شدند دیروز یکی از مرگبار ترین روزها برای مهاجران در مکزیک بود. حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای گذاشت

حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از 100 نفر کشته و مجروح برجای گذاشت
حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای

داوطلبان امدادگر اجساد روی هم تلمبار شده را در حالی خارج کردند که افراد زنده در تلاش برای خروج از بقایای پیچ وتاب خورده تریلی تصادف کرده بودند. حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای گذاشت

حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از 100 نفر کشته و مجروح برجای گذاشت
حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای

مرد جوانی که زیر اجساد بی حرکت گیر افتاده بود به سختی در حال خزیدن برای آزاد کردن نیمه پایین بدن خود بود و در حالی که خود را از زیر اجساد خارج می کرد صورتش به حالت کج شده پیچ خورده بود. در فاصله نزدیک مردی پلک می زد که قادر به حرکت دادن خود نبود و کنار جاده افتاده بود. کنار او یک مهاجر مسن تر و تنومند افتاده بود که چمشان بی جان او به غروب آفتاب خیره مانده بود.

در حالی که دولت مکزیک تلاش می کند که با متوقف ساختن کاروان مهاجران پیاده [و فراهم کردن امکان ابقاء] با سیاست «در مکزیک بمانید» موجبات خشنودی ایالات متحده را فراهم کند اما همچنان قادر نیست جریان مهاجرانی را متوقف کند که صدها نفر از آنها به طور متراکم سوار کامیون های تحت هدایت قاچاقچیانی راهی می شوند که هزاران دلار برای بردن مهاجران به مرزهای ایالات متحده می گیرند؛ سفری که اغلب به مرگ این مهاجران ختم می شود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور (Andres Manuel Lopez Obrador) رئیس جمهور مکزیک گفت چنین سوانحی دردناک است.

اوبرادور در کنفرانس خبری صبح امروز گفت «ما مدام اصرار داشته ایم که علت وقوع چنین حوادث تأسف‌آوری باید رسیدگی و برطرف شوند.»

جنازه
جنازه

لوپز اوبرادور گفت که به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اصرار می کرده که وضعیت مهاجرت اضطراری است اما دولت ایالات متحده عملکرد آهسته ای دارد.

کسانی که در اثر این تصادف دچار جراحت های شدید بودند روی ورق های پلاستیک در جاده حمل شدند. کسانی که می توانستند راه بروند نیز مبهوت و میخکوب به سمت همان ورق های پلاستیک هدایت شدند. آمبولانس ها، خودروها و وانت ها برای رساندن مجروحان به بیمارستان ها تحت فشار قرار گرفتند.

امدادگران گفتند که سایر مهاجرانی که سوار این کامیون بودند پس از تصادف از ترس بازداشت توسط مأموران مهاجرتی فرار کرده اند. یکی از امدادگران کمک درمانگر گفت برخی از کسانی که با عجله به سمت نواحی اطراف رفته اند خون آلود و دچار خراشیدگی بوده اند اما با این حال چون ناچار بودند که فرار کنند لنگ لنگان دور شده اند.

این کامیون در اصل یک محفظه باری بسته از نوعی بوده است که برای حمل کالاهای فاسدشدنی مورد استفاده قرار می گیرد. این کانتینر در اثر ضربه از هم متلاشی شده بود. مشخص نیست که آیا راننده زنده مانده است یا خیر.

در ماه های اخیر مقامات مکزیک برای مسدود کردن راه مهاجرانی که در گروه های بزرگ به سمت ایالات متحده پیاده روی می کنند تلاش کرده اند اما جریان مخفی و غیرقانونی مهاجران ادامه یافته است.

مسئولان در اکتبر امسال در یکی از بزرگ‌ترین دستگیری های اخیر در ایالت مرزی شمالی تامالیپاس ۶۵۲ مهاجر، اکثراً از امریکای مرکزی بودند را در شرایطی پیدا کردند که به طور متراکم سوار بر شش کامیون باری در مسیر حرکت به سمت مرزهای ایالات متحده بودند.

مهاجران درگیر در حوادث جدی اغلب مجازند که حداقل به طور موقتی در مکزیک بمانند زیرا شاهد یا قربانی یک جرم محسوب می شوند و موسسه ملی مهاجرت مکزیک گفت که ویزاهای بشردوستانه برای این بازماندگان ارائه می کند.

سازمان مهاجرت مکزیک علاوه بر این اعلام کرد که دولت مکزیک به شناسایی کشته شدگان، پرداخت هزینه های خاکسپاری و بازگردادن بقایای اجساد به میهن کشته شدگان کمک می کند.

مرگ انبوه مهاجران مسئله‌ای است که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک به شدت خواهان اجتناب از آن بوده، حتی با وجود اینکه دولت او درخواست های دولت ایالات متحده برای بند آوردن جریان مهاجران به سمت شمال را پذیرفته است.

اوبرادور در اکانت توییتر خود درباره این تصادف نوشت «واقعاً دردناک است.» حادثه تصادف کامیون قاچاق مهاجران در مکزیک بیش از ۱۰۰ نفر کشته و مجروح برجای گذاشت

امدادگران
امدادگران

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا