آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

کلاهبرداری چند میلیون دلاری زن ۶۹ ساله تورنتویی از زنها با تظاهر به مرد بودن در سایت های آنلاین دوستیابی

زن ۶۹ ساله تورنتویی که در سایت های دوست‌یابی وانمود می کرد که مرد است میلیون ها دلار از طریق فریب دادن زنان کلاهبرداری کرد

کلاهبرداری چند میلیون دلاری زن ۶۹ ساله تورنتویی از زنها با تظاهر به مرد بودن در سایت های آنلاین دوستیابی

پلیس می گوید یک زن ساکن تورنتو که در فضای آنلاین وانمود می‌کرد مرد است و با فریب دادن زن‌ها میلیون‌ها دلار پول از آنها کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

طبق توضیحات پلیس در بیانیه خبری منتشر شده در روز جمعه تحقیقات درباره این «کلاهبرداری عاشقانه» از سپتامبر آغاز شد و شامل تحقیق درباره یکی از ساکنین بریتیش کلمبیا بود که ظاهراً در ناحیه تورنتو بزرگ اقدام به پول‌شویی می کرد.

بازپرس های پرونده توضیح دادند که مظنون با تظاهر به اینکه مرد است از سایت های دوستیابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی برای فریب دادن زنان استفاده می کرد تا با آنها طرح دوستی بریزد و وارد رابطه شود.

پلیس گفت «پس از شکل گیری رابطه، این مرد درخواست می‌کرد مبلغ بزرگی پول قرض بگیرد و وعده بازپرداخت کامل می داد.» کلاهبرداری چند میلیون دلاری زن ۶۹ ساله تورنتویی از زنها با تظاهر به مرد بودن در سایت های آنلاین دوستیابی

کلاهبرداری چند میلیون دلاری زن 69 ساله تورنتویی از زنها با تظاهر به مرد بودن در سایت های آنلاین دوستیابی
کلاهبرداری چند میلیون دلاری از زنها با تظاهر به مرد بودن در سایت های آنلاین دوستیابی

قربانیان این کلاهبرداری از طریق حواله بانکی الکترونیکی و انتقال وجه اینترنتی به حساب های «متعدد» بانکی پول نقد می‌فرستادند. به گفته پلیس فرد مظنون سپس از قربانیان خود می خواست که یک حساب بانکی جداگانه باز کنند و اطلاعات بانکی را در اختیار او بگذارند.

بازپرس‌های پلیس گفتند که این مظنون داستان‌های متفاوتی در مورد اینکه چرا به این پول نیاز دارد برای قربانیان خود تعریف می کرده است از جمله اینکه به عنوان یک شخصیت ساختگی مرد به قربانیان گفته بود که خارج از کشور یا در ایالات متحده زندگی می‌کند و پاسپورت او توقیف شده است یا نیاز دارد که هزینه های سفر او پرداخت شود.

این مظنون (به عنوان یک شخصیت مرد خیالی) به سایر قربانیان گفته بود که او درگیر یک حادثه شغلی بوده که منجر به تحمیل هزینه های بالایی شده است، یا مشکلات مربوط به عبور از مرز و صورتحساب خدمات درمانی یا اینکه تمام پول او تا زمانی که تمام هزینه ها را بازپرداخت کند توقیف است.

پلیس گفت هنگامی که تقاضا برای پول افزایش پیدا می کرد قربانیانی که در مورد برآورده کردن درخواست این فرد نگران و مشکوک بودند توسط او تهدید می شدند.

بازپرسهای پرونده برآورد می کنند که میلیون ها دلار از قربانیان کلاهبرداری شده است. علاوه بر این مسئولان پرونده معتقدند که قربانیان دیگری نیز وجود دارد که در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا اقامت دارند.

در نتیجه این تحقیقات الِت جوئل ۶۹ ساله (Aleth Duell) از تورنتو در ۲۲ سپتامبر به اتهام کلاهبرداری های بیش از ۵،۰۰۰ دلار و پول‌شویی در ارتباط با همین حادثه دستگیر شد.

این زن اوایل این هفته از طریق یک لینک ویدئویی در دادگاه تورنتو حاضر شد.

تعدادی از حساب های تجاری متعلق به جوئل شامل شرکت مسئولیت محدود آلتامسون اینترنشنال (Altomson International LLC)، شرکت التوم‌برند گلوبال سرویس (Altombrand Global Services Inc)، شرکت سلستیال دنس وورک‌اوت (Celestial Dance Workout Corp)، شرکت لَپری کانسولتنت سرویس (Laperrie Consultant Services) و شرکت های‌انرژی هنگ‌اوت (High Energy Hangout LLC) است.

پلیس از تمامی کسانی که اطلاعاتی در مورد این تحقیقات دارند خواست که با آنها یا با واحد پیشگیری از جرم (Crime Stoppers) تماس بگیرند.

آنلاین دیتینگ    دوستیابی اینترنتی    آنلاین دیتینگ    دوستیابی اینترنتی      آنلاین دیتینگ    دوستیابی اینترنتی   آنلاین دیتینگ    دوستیابی اینترنتی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا