سبک زندگیکانادا

از هر ۱۰ زن کانادایی ۷ نفر بدلیل انجام کارهای بدون دریافت دستمزد در دوران کرونا دچار اضطراب می شوند

از هر ۱۰ زن کانادایی ۷ نفر بدلیل انجام کارهای بدون دریافت دستمزد در دوران کرونا دچار اضطراب می شوند

از هر ۱۰ زن کانادایی ۷ نفر بدلیل انجام کارهای بدون دریافت دستمزد در دوران کرونا دچار اضطراب می شوند

یک بررسی جدید نشان داد که از هر ۱۰ زن کانادایی ۷ زن بدلیل انجام کارهای بدون دستمزد در دوران شیوع ویروس کرونا دچار انزوا، خستگی و افسردگی شده است.

از هر 10 زن کانادایی 7 نفر بدلیل انجام کارهای بدون دریافت دستمزد در دوران کرونا دچار اضطراب می شوند
از هر ۱۰ زن کانادایی ۷ نفر در دوران کرونا دچار اضطراب می شوند

 

به گزارش تهرانتو نیوز ؛به نقل از سی تی وی ؛

این نظرسنجی طی ماههای می و ژوئن توسط موسسه آکسفام از بیش از ۶۳۰۰ زن و مرد در ۵ کشور از جمله ۱۵۰۰ کانادایی انجام شده است.

بنابر نتایج این نظرسنجی که پنجشنبه منتشر شد درحالی که مردان بیشتر در خانه بودند و کارهای خانه را نیز انجام می دادند ولی باز هم بار بیشتر مسئولیتهای خانه بر شانه زنان بوده است.

اما در کانادا تاثیرات کار اضافه محول شده بر زنان در همه جا یکسان نبود.

این بررسی نشان داد که زنان ساکن در مناطق فقیر و اقلیتهای قومی و نژادی بیشترین تاثیر اقتصادی را در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل شده اند.

حدود نیمی از زنان بومی و ۵۵ درصد از زنان سیاه پوست گزارش داده اند که بدلیل انجام خدمات بدون دستمزد در دوران شیوع کرونا از نظر مالی دچار تنگنا شده اند در حالی که این رقم در بین سفید پوستان ۳۴ درصد بوده است.

همچنین این مطالعه نشان می دهد زنان بومی سه برابر بیش از زنان سفید پوست با این بیماری مواجه بوده اند.

در این بیانیه مطبوعاتی تصریح شده است، زنانی که در فقر زندگی می کنند بدلیل عدم دسترسی به وسایلی مانند ماشین ظرفشویی مجبورند وقت بیشتری را برای کارهای خانه بگذارند.

در کانادا بسیاری از جوامع بومی از دسترسی به آب تمیز محروم هستند.

این نظرسنجی توسط آکسفام از کشورهای کانادا، امریکا، انگلیس، و سکونتگاه های غیررسمی جوامع ضعیف در فیلیپین و کنیا انجام شده است.

در این ۵ کشور تقریبا ۴۳ درصد زنان در دوران شیوع ویروس کرونا دچار معضلات روحی و روانی شده بودند که در مقایسه با ۷۱ درصد در کانادا بطور قابل توجهی پایین بوده است.

همچنین یک سوم شرکت کنندگان کانادایی این مطالعه در طی شیوع ویروس کرونا مدت زمان کارهای خانگی و مراقبت های آنها نیز دو ساعت افزایش یافته بوده است.

 

۱۲.۵ میلیارد ساعت کار بدون دستمزد

 

بنابر این مطالعه در طی شیوع کووید۱۹ بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد ساعت کار بدون دریافت دستمزد در جهان انجام شده که بیش از همه زنان آنها را انجام داده اند.

 

افسردگی      افسردگی        افسردگی        افسردگی

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا