جدیدترین اخبارجهان

مرخصی بدون دستمزد برای ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان غیر واکسینه نیویورک از امروز

در پی اجرای دستورالعمل واکسیناسیون اجباری ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان نیویورک سیتی به مرخصی بدون دستمزد فرستاده شدند

مرخصی بدون دستمزد برای ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان غیر واکسینه نیویورک از امروز

شهردار بیل دی بلاسیو (Bill de Blasio) گفت در حدود ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان شهرداری نیویورک سیتی به دلیل خودداری از رعایت دستورالعمل واکسن کووید-۱۹ که از دوشنبه به اجرا درآمد به مرخصی بدون دستمزد فرستاده شدند و هزاران نفر از آتش‌نشانان این شهر نیز در اقدامی که به نظر می‌رسد اعتراض به الزامات واکسیناسیون باشد به مرخصی استعلاجی رفته‌اند. مرخصی بدون دستمزد برای ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان غیر واکسینه نیویورک از امروز

مرخصی بدون دستمزد برای 9،000 نفر از کارکنان غیر واکسینه نیویورک از امروز
مرخصی بدون دستمزد برای ۹،۰۰۰ نفر از کارکنان غیر واکسینه نیویورک از امروز

دی بلاسیو در نشست مطبوعاتی روزانه خود به خبرنگاران گفت در حدود ۹ نفر از هر ۱۰ کارمند مشمول این دستورالعمل در حال حاضر واکسینه هستند و هیچ اختلالی به دلیل کمبود نیروی کار در خدمات شهری به وجود نیامده است. نیویورک بیش از ۳۰۰،۰۰۰ کارمند دارد.

دنیل نیگرو رئیس سازمان آتش‌نشانی گفت که آتش‌نشانی‌ها همچنان باز هستند اما از مجموع ۳۵۰ واحد آتش‌نشانی ۱۸ واحد غیرفعال بودند و «بسیاری از واحدها دچار کمبود نیرو هستند.»

شهردار گفت که کارگران پاکبان یک دور جمع‌آوری زباله اضافی انجام دادند تا اطمینان حاصل شود که زباله‌ها انباشته نمی‌شوند.

مقامات مسئول شهر با مقاومت سرسختانه‌ای از طرف اقلیتی از کارکنان برخی از مشاغل حیاتی ایمنی عمومی، ازجمله مأموران پلیس، آتش‌نشانان، و همین‌طور یک چالش حقوقی در انتظار رسیدگی علیه این دستورالعمل درگیر بوده‌اند که توسط بزرگ‌ترین اتحادیه پلیس شهر طرح‌شده است.

تا روز یکشنبه از هر ۴ نفر آتش‌نشان لباس رسمی شهر ۱ نفر هنوز دوز اول واکسن را مطابق الزام تعیین‌شده تزریق نکرده است. در حدود ۱ نفر از هر ۶ کارمند پلیس و ۱ نفر از هر ۶ نفر کارگر پاکبان شهرداری هنوز غیر واکسینه است.

درموت شی (Dermot Shea) رئیس پلیس گفت که اکثریت کارکنان غیر واکسینه در سازمان متبوع او تقاضای معافیت‌های مذهبی و پزشکی از دستورالعمل واکسیناسیون ثبت کرده‌اند.

تابه‌حال تنها ۳۴ مأمور پلیس و ۴۰ کارمند غیرنظامی پلیس به مرخصی بدون حقوق و دستمزد فرستاده‌شده‌اند.

بیش از ۳،۵۰۰ نفر از کارکنان شهر نیویورک در طول آخر هفته واکسینه شدند.

این تعداد واکسیناسیون پس از سپری شدن مهلت ساعت ۵ بعدازظهر جمعه برای دریافت جایزه ۵۰۰ دلاری ارائه مدرک تزریق واکسیناسیون و قبل از فرستاده شدن به مرخصی بدون حقوق و دستمزد انجام شد.

در حدود ۱۲،۰۰۰ نفر از کارکنان دولتی برای معافیت‌های مذهبی و پزشکی تقاضا ثبت کرده‌اند؛ که می‌توانند در طول دوره بررسی تقاضای خود توسط مسئولان شهر همچنان مشغول کار باشند.

نیگرو گفت در آنچه به نظر می‌رسد اعتراض به دستورالعمل واکسن اجباری باشد حدوداً ۲،۳۰۰ نفر از آتش‌نشان‌ها در مرخصی استعلاجی هستند که در مقایسه با آمار تقریباً ۱،۰۰۰ نفر در روز افزایش داشته است.

نیگرو گفت مطب پزشک اداره آتش‌نشانی معمولاً در هرروز حدود ۲۰۰ نفر را ویزیت می‌کند. هفته گذشته این تعداد شامل ۷۰۰ نفر بود که اکثریت آنها غیر واکسینه بودند.

دی بلاسیو گفت که شهرداری مترصد است که ببیند آیا اتحادیه آتش‌نشان‌ها در حال هماهنگ کردن این مرخصی‌های استعلاجی است و اگر شواهدی مبنی بر اعتصاب غیرقانونی وجود داشته باشد آنها را به دادگاه می‌کشاند.

دی بلاسیو گفت آتش‌نشان‌هایی که مشخص شود به بیماری تظاهر می‌کنند «بلافاصله در حال غیبت غیرموجه» قلمداد می‌شوند و با اقدامات انضباطی درون‌سازمانی مواجه خواهند شد.

مسئولان شهر گفته‌اند برای کمبود نیروی احتمالی آمادگی دارند و نیروهای واکسینه را به شیفت‌های اضافه‌کاری فرامی‌خوانند.

ریاست این اتحادیه که نمایندگی آتش‌نشانان نیویورک سیتی را به عهده دارد و با دستورالعمل واکسن اجباری مبارزه کرده است هشدار داد که ایمنی عمومی ممکن است در معرض خطر باشد. اداره آتش‌نشانی گفته بود که آماده است تا ۲۰% از شرکت‌های آتش‌نشانی خود را از خدمات‌دهی کنار بگذارد و تعداد آمبولانس‌های فعالی که در جاده دارد نیز ۲۰% کمتر است.

اندرو انزبرو (Andrew Ansbro) ریاست انجمن آتش‌نشان‌های لباس رسمی در یک کنفرانس خبری اوایل صبح گفت «ما امروز به دلیل یک دستورالعمل اجباری اینجا هستیم که نه‌تنها بر اعضای اداره ما بلکه بر تمامی کارکنان نیویورک سیتی تحمیل ‌شده است، و ۹ روز به آنها وقت داده‌شده تا یک تصمیم متحول کننده زندگی در مورد حرفه شغلی خود بگیرند که آیا قصد دارند واکسن تزریق کنند یا خیر.»

شهردار بیل دی بلاسیو گفت که بالاترین اولویت ایمنی عمومی شهر متوقف ساختن شیوع کووید-۱۹ است که همچنان هرروز در حال کشتن تعدادی از مردم در این شهر است.

کارکنان شهر نیویورک    شهردار بیل دی بلاسیو    کارکنان شهر نیویورک    شهردار بیل دی بلاسیو    کارکنان شهر نیویورک    شهردار بیل دی بلاسیو  کارکنان شهر نیویورک

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا