جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

بیت کوین در مسیر رسیدن به قیمت تاریخی ۸۵،۰۰۰ دلار ظرف چند ماه آینده قرار دارد

به گفته تحلیلگران با راه‌اندازی صندوق قابل معامله فیوچرز بیت کوین در هفته آینده قیمت این توکن به‌زودی به ۸۵،۰۰۰ دلار خواهد رسید

بیت کوین در مسیر رسیدن به قیمت تاریخی ۸۵،۰۰۰ دلار ظرف چند ماه آینده قرار دارد

صندوق قابل معامله فیوچرز بیت کوین که قرار است از هفته آینده راه‌اندازی شود موجی از هیجان در صنعت کریپتو برانگیخته است. بیتکوین در مسیر رسیدن به قیمت تاریخی ۸۵،۰۰۰ دلار ظرف چند ماه آینده قرار دارد

بیت کوین در مسیر رسیدن به قیمت تاریخی 85،000 دلار ظرف چند ماه آینده قرار دارد
بیتکوین در مسیر رسیدن به قیمت تاریخی ۸۵،۰۰۰ دلار ظرف چند ماه آینده قرار دارد

صندوق قابل معامله قراردادهای آتی دقیقاً یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین اصلی که مشتاقان کریپتو در انتظار آن بودند نیست اما تحلیلگران می‌گویند که قاعدتاً این صندوق‌ها همچنان باید به طرز بی‌سابقه‌ای مؤسسات را به سمت بازار دارایی دیجیتال سوق دهند.

ادوارد مویا (Edward Moya) تحلیلگر ارشد بازار در پلتفرم معاملاتی اوُآندا (Oanda) می‌گوید، اگر سرمایه‌گذاران خریدهای سنگینی در بازار این صندوق انجام دهند بیت‌کوین می‌تواند ظرف چند ماه آینده به بالاترین رکورد قیمت ۸۵،۰۰۰ دلار برسد.

بیت کوین برای اولین بار از آپریل با افزایش هیجان بازار از ۶۰،۰۰۰ دلار فراتر رفت. بیت‌کوین طبق قیمت‌های ثبت‌شده بلومبرگ در روز یکشنبه تقریباً به‌طور یکنواخت برابر با ۶۱،۰۵۰ دلار بود که بر این اساس قیمت این توکن را در محدوده دستیابی به بالاترین قیمت تاریخی ۶۵،۰۰۰ دلار قرار می‌دهد.

مویا گفت « راه‌اندازی موفق صندوق قابل معامله بیت‌کوین در هفته آینده می‌تواند به‌آسانی از حرکت بیت کوین به سمت قلمرو بالاترین رکورد ثبت‌شده حمایت کند.» « ظرف چند هفته گذشته هیجان‌های شدیدی در مورد بیت‌کوین در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در حال شکل گرفتن بوده است.»

مویا گفت که «[اگر] حجم معاملات اولیه سنگین باشد بیت کوین می‌تواند مومنتوم کافی برای رسید به منطقه هدف‌گذاری شده ۷۴،۵۰۰ دلار را به دست آورد.» مویا اضافه کرد که بیت‌کوین در چند ماه آینده «می‌تواند در مسیری به سمت ۸۵،۰۰۰» قرار بگیرد.

سایمون پیترز (Simon Peters) تحلیلگر دارایی‌های کریپتو در پلتفرم ای‌تورو (eToro) گفت: «بازار به‌وضوح در حال نشان دادن واکنش مثبت است درحالی‌که بیش از هر زمان دیگری به «جام مقدس» یک صندوق قابل معامله بیت کوین این دارایی پایه نزدیک می‌شویم.»

طبق اسناد ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار است پروشیرز (ProShares) یکی از پلتفرم‌های تخصصی درزمینه صندوق‌های کالای قابل معامله هفته آینده یک صندوق قابل معامله فیوچرز بیت کوین راه‌اندازی کند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) یک شخص آشنا به طرز فکر کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفته است که معاملات صندوق‌های قابل معامله ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.

قرار است صندوقی که هفته آینده راه‌اندازی می‌شود صندوق قابل معامله استراتژی بیت کوین پروشیرز (ProShares Bitcoin Strategy ETF) نامیده و با نماد « BITO» عرضه شود.

صندوق‌های قابل معامله نوعی اوراق بهادار هستند که در صرافی‌ها معامله می‌شوند؛ یعنی سرمایه‌گذاران می‌توانند سهم‌هایی از این صندوق‌ها را خریدوفروش کنند و عملکرد یک دارایی یا گروهی از دارایی‌ها را پیگیری و دنبال نمایند.

صندوق قابل معامله پروشیرز درواقع به‌جای قیمت خود بیت کوین قیمت فیوچرز بیت کوین را ردیابی می‌کند. فیوچرها قراردادهایی برای خریدوفروش یک دارایی طبق یک قیمت و موعد زمانی از پیش تعیین‌شده هستند.

گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار تا حدی به دلیل نگرانی‌های مربوط به نوسان‌های شدید قیمت در بازار تمایلی به تصویب یک صندوق قابل معامله خالص نداشته است.

اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار به این نتیجه رسیده است که یک صندوق قابل معامله فیوچرز امن‌تر است. فیوچرز بیت کوین توسط صرافی تجاری شیکاگو مرکنتایل اکسچنج (Chicago Mercantile Exchange) که یک موسسه مالی بزرگ است ارائه می‌شود. علاوه بر این سرمایه‌گذاران باید برای انجام معاملات فیوچرز وثیقه گرو بگذارند.

تحلیلگران می‌گویند که صندوق قابل معامله به سرمایه‌گذاران سطح خرد و سازمانی اجازه می‌دهد که از راه بسیار آسان‌تری به سرمایه‌گذاری در بیت کوین دسترسی داشته باشند. مویا گفت «تصویب یک صندوق قابل معامله بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار نقطه عطفی برای صنعت کریپتو است چراکه می‌تواند محرک کلیدی برای ورود موج بعدی سرمایه‌گذاران کریپتو باشد.»

بااین‌حال مت بلوم (Matt Blom) مدیر جهانی معاملات فروش در شرکت کریپتو اکونیکس (Eqonex) گفت که به نظر او کمیسیون بورس و اوراق بهادار یک صندوق قابل معامله متکی به خود بیت کوین را تصویب نخواهد کرد.

بلوم گفت «هرچند خیلی خوب است که بالاخره این کلاس دارایی به رسمیت شناخته می‌شود، اما سطحی از فشار عرضه که ما واقعاً می‌خواهیم شاهد اتفاق افتادن آن باشیم هنوز از دسترس خارج است.»

سایر شرکت‌ها {از جمله اینوسکو (Invesco)، والکی‌یری (Valkyrie) و ون‌ایک (VanEck)}نیز برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله فیوچرز بیت کوین تقاضا ثبت کرده‌اند و ممکن است به‌زودی شاهد آغاز معاملات محصولات آنها باشیم. شرکت پروشیرز هنوز به درخواست اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است.

تحلیلگران کریپتوکارنسی    صنعت کریپتو      تحلیلگران کریپتوکارنسی    صنعت کریپتو      تحلیلگران کریپتوکارنسی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا