ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده می‌گوید اگر ایران آماده اجرای کامل تعهدات سال ۲۰۱۵ باشد ما هم آماده‌ایم

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ما آماده اجرای کامل تعهدات توافق برجام هستیم

ایالات متحده آمریکا: اگر ایران آماده اجرای کامل تعهدات سال ۲۰۱۵ باشد ما هم آماده‌ایم

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت «آمریکا از ابتدای این مذاکرات، رویکردی اصولی داشته و اگر ایران آماده اجرای کامل تعهدات توافق سال ۲۰۱۵ باشد، ما نیز متقابلاً آماده اجرای کامل تعهدات توافق برجام هستیم.»

ودانت پاتل که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت بدون اینکه بگوید اگر برجام احیا نشود، سرنوشت آمریکایی‌های ایرانی‌تبار زندانی در ایران چه می‌شود، افزود: «مذاکرات اتمی با مذاکره برای آزادی این افراد جدای از هم هستند و آمریکا امیدوار است ایران هر دو را با فوریت پیگیری کند.»

گفتگوی حسین امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش

امروز همچنین به گفته سخنگوی سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با یکدیگر بطور تلفنی گفتگو کردند.

استفان دوجاریک در جمع خبرنگاران گفت: «دو طرف درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و برجام گفتگو و تبادل نظر کردند و گوترش در این تماس بر اهمیت تلاش همه طرف های برجام برای احیای آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل برجام به هم مرتبط هستند ابراز امیدواری کرد که طرف های مذاکرات هسته‌ای به توافق برسند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا پاسخ رسمی را به نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات احیای برجام داده است.

ند پرایس گفت که از طریق مقامات اروپایی، پاسخ مقامات ایرانی داده شده است.

بعد از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای بازگشت طرفین به برجام، جمهوری اسلامی نظراتی را برای طرف آمریکایی ارسال کرد که اکنون آمریکا پاسخ به این نظرات را داده است.

پیشتر، یک مقام ارشد ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه گفت که ایران برخی از خواسته‌های اصلی خود برای احیای برجام، از جمله اصرارش در مورد بسته شدن برخی از تحقیقات از برنامه هسته‌ای آن توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کنار گذاشته و این امر احتمال رسیدن به توافق را بیشتر کرده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا