جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

فیلم قهرمان اصغر فرهادی در هیچ بخشی کاندید جایزه اسکار نشد

«قهرمانِ» اصغر فرهادی، از دور رقابت های اسکار خارج شد

فیلم قهرمان اصغر فرهادی در هیچ بخشی کاندید جایزه اسکار نشد

ساعاتی پیش فهرست کاندیداهای جوایز اسکار ۲۰۲۲ اعلام شدند و در هیچ‌ کدام از بخش ‌های این فهرست نامی از فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی که امسال به عنوان نماینده ایران در بخش بین‌المللی جایزه اسکار حضور داشت به چشم نمی‌ خورد.

فیلم قهرمان اصغر فرهادی در هیچ بخشی کاندید جایزه اسکار نشد
فیلم قهرمان اصغر فرهادی در هیچ بخشی کاندید جایزه اسکار نشد

در بخش بهترین فیلم‌ بین‌الملل که در واقع بخش رقابت اصلی فیلم قهرمان بود، فیلم‌های [ماشین مرا بران، فرار، دست خدا، بدترین آدم دنیا و لونانا: گاومیشی در کلاس درس] به فهرست کاندیداهای نهایی بخش بهترین فیلم بین‌المللی راه یافتند.

  • ماشین مرا بران (Drive My Car) از ژاپن

  • فرار (Flee) از دانمارک

  • دست خدا (The Hand of God) از ایتالیا

  • بدترین آدم دنیا (The Worst Person in the World) ازنروژ

  • لونانا: گاومیشی در کلاس درس (Lunana: A Yak In The Classroom)  از بوتان

فیلم قهرمان توسط اصغر فرهادی کارگردانی شده و امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست و سارینا فرهادی دختر اصغر فرهادی نیز در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

فیلم‌قهرمان اولین بار در ۲۲ تیر (۱۳ جولای) در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در این جشنواره جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. حق پخش فیلم قهرمان در ایالات متحده آمریکا متعلق به آمازون استودیوز است. اصغر فرهادی پیش از این با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده است.

مراسم اعطای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار صبح دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ (۲۷ مارس ۲۰۲۲) برگزار خواهد شد.

فیلم قهرمان توسط اصغر فرهادی کارگردانی شده و امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست و سارینا فرهادی دختر اصغر فرهادی نیز در این فیلم ایفای نقش کرده اند. فیلم‌قهرمان اولین بار در ۲۲ تیر (۱۳ جولای) در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در این جشنواره جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. حق پخش فیلم قهرمان در ایالات متحده آمریکا متعلق به آمازون استودیوز است. اصغر فرهادی پیش از این با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده است. مراسم اعطای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار صبح دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ (۲۷ مارس ۲۰۲۲) برگزار خواهد شد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا