ایرانجدیدترین اخبار

در حمله نیروهای لباس شخصی به مدرسه دخترانه اردبیل یک دانش آموز در اثر خونریزی داخلی ناشی از شدت ضرب و شتم جان باخت

یک دختر دانش آموز در مدرسه شاهد اردبیل بر اثر ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی جان باخت و ۱۰ دانش آموز مجروح به بیمارستان منتقل شدند

حمله لباس شخصی‌ها به مدرسه دخترانه اردبیل باعث کشته‌شدن یک دانش آموز در اثر خونریزی داخلی ناشی از شدت ضرب و شتم شد

به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در جریان حمله وحشیانه لباس شخصی ها به دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل در ۲۱ مهرماه ده دانش آموز به بیمارستان فاطمی منتقل شدند، اما یک دانش آموز به دلیل خونریزی داخلی ناشی از شدت ضرب و شتم جانش را از دست داده و هفت دانش آموز دیگر نیز با همکاری مدیر مدرسه بازداشت شده اند.

هرانا در اطلاعیه‌ای که در اکانت توییتری خود منتشر کرد نوشت که دست کم ۲۳۳ معترض توسط نیروهای سرکوبگر جان باخته‌اند که ۳۲ کودک نیز در میان جان باختگان هستند.

حمله لباس شخصی‌ها به مدرسه دخترانه اردبیل باعث کشته‌شدن یک دانش آموز بدلیل ضرب و شتم شد
حمله لباس شخصی‌ها به مدرسه دخترانه اردبیل باعث کشته‌شدن یک دانش آموز شد

خبرگزاری هرانا گفت که تلفات نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در جریان سرکوب اعتراضات مردمی ۲۶ نفر بوده است.

بنا بر گزارش هرانا تا کنون حدود ۷۷۰۴ نفر از معترضان بازداشت شده‌اند که از این میان هویت ۶۹۶ نفر شناسایی شده است. ۱۷۰ نفر از بازداشتی‌های احراز هویت شده دانشجو هستند.

بر اساس گزارش که دیروز توسط سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده است نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی «در جریان سرکوب وحشیانه اعتراضات جوانان» فقط در فاصله ۳۰ شهریور تا ۸ مهر ماه دست‌کم ۲۳ کودک را کشته‌اند. از این تعداد ۴ کودک در اثر ضرب و جرح و ضربه به سر، دو نفر با سلاح ساچمه‌ای و ۱۷ نفر با شلیک مستقیم گلوله جنگی نیروهای سرکوبگر به قلب یا سر کشته شده‌اند. کودکان کشته شده به دست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی شامل ۲۰ پسر یازده تا هفده ساله و سه دختر است که دو تن از آنها شانزده ساله و یکی هفده ساله بوده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز روز گذشته با انتشار یادداشتی در تحلیل اعتراضات ضد حکومتی در ایران با اشاره به اینکه سرکوب حکومت به کودکان رسیده است، تصریح کرد که «خطری که متوجه دختران دانش‌آموز است می‌تواند مرگبار باشد.»

سازمان دیده بان حقوق بشر در انتهای گزارش خود تصریح می کند : «در کشوری که ابراز اراده شخصی و خودمختاری به عنوان زن می‌تواند موجب مرگ شود اقدامات این دختران دانش‌آموز برای مطالبه آزادی و برابری شجاعتی حیرت‌آور است. مقامات ایران باید خواسته‌های [این دختران] را بشنوند، امنیت و ایمنی آنها را تضمین کنند، از ورود نیروهای امنیتی به مدارس برای تهدید یا دستگیری دانش‌آموزان خودداری کنند و فوراً تمام کودکان دستگیرشده به خاطر اعتراضات مسالمت‌آمیز را آزاد کنند.»

تعداد کودکان کشته‌شده در اعتراضات    تعداد کودکان کشته‌شده در اعتراضات  تعداد کودکان کشته‌شده در اعتراضات  تعداد کودکان کشته‌شده در اعتراضات

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا