ایرانجدیدترین اخبار

مردم آبدانان علیه حکومت جمهوری اسلامی به خیابان آمدند

معترضین مجسمه بسیج را به آتش کشیدند

مردم آبدانان علیه حکومت جمهوری اسلامی به خیابان آمدند

شامگاه چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه مردم شهر آبدانان در استان ایلام علیه حکومت جمهوری اسلامی به خیابان آمدند، تجمع کردند و در اعتراض به حکم آیت عارفی نیا و بازداشت سجاد مرادی وندان فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

مردم آبدانان همچنین با شعار «‌اروپا اروپا یا با سپاه یا با ما» خواهان اضافه شدن سپاه در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

آیت عارفی نیا، شهروند اهل آبدانان با اتهامات «تشکیل دسته‌ جات با هدف برهم زدن امنیت کشور»، «فعالیت و تبلیغ علیه نظام (از طریق تاسیس کانال تلگرامی)» توسط دادگاه انقلاب ایلام به شش سال و هفت ماه حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده که سه سال از حکم حبس وی به حالت تعلیق در آمده است.

سجاد مرادی وندان ۳۴ ساله اهل آبدانان روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در مسجد سلیمان ربوده، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. او پیش از بازداشت برای بیش از سه ماه در حال فرار از دست ماموران بوده است.

معترضانی که شب گذشته در آبدانان به خیابان آمدند ضمن اظهار نگرانی درباره خطر جانی برای سجاد، خواهان برقراری تماس تلفنی او با خانواده‌اش شدند.

همچنین شماری از معترضان وسایل فروشگاهی را تخریب کردند که به گفته آنان متعلق به فردی بوده که سجاد را لو داده است.

کارزار تخریب و به آتش کشیدن نمادهای حکومتی، بنرها و پاشیدن رنگ قرمز روی آن‌ها همزمان با آغاز مراسم‌های سالگرد انقلاب ۵۷ شروع شده است و بر همین اساس مردم معترض آبدانان نیز مانند سایر شهرهای ایران بنرهایی که برای این مراسم در معابر عمومی آویزان شده بود را آتش زدند.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهند مردم آبدانان مجسمه بسیج را در یکی از میادین اصلی این شهر به آتش کشیدند.

در فریدونکنار هم معترضان بنری با عکس خمینی و خامنه‌ای و با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی را آتش زدند. 

با وجود تلاش حکومت برای سرکوب اعتراضات مردمی، خیزش انقلابی مردم ایران در پنجمین ماه ادامه دارد. آخرین اخبار اعتراضات ایران آخرین اخبار اعتراضات ایران آخرین اخبار اعتراضات ایران
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا