انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

بازدید داگ فورد از بری پس از توفان EF2 و صدمه دیدن ۱۰ نفر

داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

نخست وزیر انتاریو، داگ فورد امروز به بری رفت تا صدمات ناشی از توفان را بررسی کند. توفانی که ده نفر را مجروح کرد و ده‌ها خانه را خراب کرد. امروز صبح فورد قبل از دیدار از مناطق آسیب‌دیده در محل اسکان موقت با شهردار بری جف لیمن دیدار خواهد کرد. داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

سازمان محیط زیست کانادا اعلام کرد بعدازظهر پنجشنبه توفان شدید EF2 با سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت قسمت جنوبی شهر بری را درگیر کرد.

حدود ۲:۴۰ بعداز ظهر توفان قسمت جنوبی شهر را درگیر کرد و از زمین گلف واقع در خیابان هورونیا (Huronia Road) و میپل‌ویو درایو (Mapleview Drive) به سمت شرق و پرنس ویلیام وی (Prince William Way) در حرکت بود.

مقامات خسارات توفان را «فاجعه آمیز» خواندند و گفتند آسیب های ناشی از توفان منطقه را شبیه به منطقه جنگی کرده است.

داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد
داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

توفان به بسیاری از خانه‌ها خسارات شدیدی وارد کرد و باعث صدمه به ریشه درختان، چپ شدن حداقل یک دستگاه کامیون، یک دستگاه خودرو و همچنین باعث قطعی برق ۹۰۰۰ خانه و مغازه شد. داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد
داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

ده نفر راهی بیمارستان شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم بود. اما بنا به گفته بیمارستان رویال ویکتوریا (Royal Victoria) در بری هیچ خسارت جانی در پی نداشت. باقی مصدومان سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی گفت: «این باورنکردنی است که توفان تا به حال هیچ کشته‌ای نداشته و با اتمام جستجوهای ثانویه و با وجود چپ شدن ماشین‌ها و تخریب خانه‌ها، باز هم خسارت جانی نداشتیم.

رئیس آتش‌نشانی بری، کوری مین‌پرایز (Cory Mainprize) در روز پنجشنبه گفت که حدود ۲۰ الی ۲۵ خانه شدیدا صدمه دیدند و سه خانه کاملا تخریب شدند.

شهردار بری، جف لیمن گفت پلیس به ساکنان کمک میکند تا برای جمع کردن وسایلشان به خانه‌هایشان بروند.

وی گفت: «دیگر نمی‌شود بعضی از خانه‌ها را بازسازی کرد؛ برخی کاملا تخریب شده یا قابل بازسازی نیستند. پلیس به ساکنانی که خانه‌هایشان به شدت آسیب دیده کمک می‌کند تا وسایلشان را جمع کنند.»

تا صبح جمعه، الکترا (Alectra) گفت حدود ۳۹۸ خانه و مغازه در پرنس ویلیام وی (Prince William Way) و میپل‌ویو درایو ایست (Mapleview Dr. East) هنوز هم برق ندارند. همچنین توفان به ۶۸ خانه صدمه شدید وارد کرد.

در همین حال، انبریج (Enbridge) گفت که گاز خانه و مغازه تقریباً ۶۰۰ مشترک بعنوان یک اقدام پیشگیری از خطر و ایمنی قطع است.

سخنگوی انبریج در بیانیه‌ای گفت: «با شهرداری بری، الکترا و خدمات اضطراری کار می‌کنیم تا در زمان مناسب گاز مشترکین را وصل کنیم. برخی خانه‌ها قبل از شروع بازسازی به برآورد مهندسی و مجوز نیاز دارند.»

خانه جک بیور (Jack Beaver) در توفان به شدت صدمه دید؛ قسمتی از سقفش کنده و حیاطش خراب شد. وی گفت در گاراژ خانه‌ا بودم که متوجه توفان شدم.

بیور گفت: «دیدیم تعدادی سطل زباله اینور و آنور پرت میشوند. توفان به این سمت می‌آمد پس داخل خانه رفتیم. رفتم طبقه بالا تا همسر و پسرم را  بیدار کنم. تا آمدیم پایین سقف گاراژ کنده شده بود.»

بیور گفت شب را در ماشین خوابیده تا مراقب خانه باشد و هنوز هم بابت اتفاقی که افتاده می‌لرزد. وی گفت: «ناراحتم. نمی‌دانم. چه کاری می‌توان کرد. وضعیت شبیه به منطقه شده جنگی است.» داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد
داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

محل اسکان موقت در مدرسه کاتولیک Saint the Archangel باز شده است. هنوز تعداد افراد مستقر در آنجا مشخص نیست.

سازمان محیط زیست کانادا دو دقیقه قبل از توفان هشدار گردباد را در تمام انتاریو مرکزی (Central Ontario)، اینیسفیل (Innisfil)، نیو تکامسث (New Tecumseth)، انگوس (Angus)، اوریلیا (Orillia)، لاگون سیتی (Lagoon City)، واشاگو (Washago)، بری (Barrie)، کالینگوود (Collingwood) و هیلز‌دل (Hillsdale) مخابره کرد.

سازمان هواشناسی ملی در عصر پنجشنبه تیمی را به بری اعزام نمود تا موضوع را بررسی کند و آیا توفان یک گردباد پیچنده بوده یا خیر.

اوایل صبح جمعه سازمان محیط زیست کانادا از نتایج بررسی‌ها رونمایی کرد و مدعی شد توفان EF2 با طول ۵ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر به شهر صدمه زده است. مقیاس پیشرفته فوجیتا (Fujita) برای اندازه‌گیری توفان‌ها (توفان‌های پیچنده) استفاده می‌شود. EF5 بیشترین درجه توفان است که بادهایی با ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را تولید می‌کند.

بنا به گفته شهردار بری، توفان امروز یادآور توفان ۳۶ سال پیش در بری بود. توفان EF4 در سال ۱۹۸۵ جان هشت نفر از ساکنان بری را گرفت و ۶۰۰ خانه را ویران کرد.

کارشناس هواشناسی، بیل کولتر (Bill Coulter) گفت توفان پنجشنبه به قدرت توفان ۳۶ سال پیش نبود.

کولتر اظهار کرد: « آنها بادهایی با شدت ۴۱۵ کیلومتر در ساعت داشتند؛ درواقع دو برابر آنچه دیروز مشاهده شد. در آن زمان صد میلون دلار خسارت برجای ماند و ۸۰۰ نفر بی خانمان شدند.» داگ فورد : توفان EF2 کاملاً ویران کننده بود؛ استان به ساکنان بری کمک خواهد کرد

'IT LOOKS LIKE A DISASTER OUT OF A MOVIE'
‘IT LOOKS LIKE A DISASTER OUT OF A MOVIE’

صبح جمعه شهردار تورنتو جان توری در بیانیه‌ای گفت این توفان «فاجعه آمیز» است و به بری پیشنهاد کمک داد.

وی افزود: «دیشب با شهردار بری جف لیمن دیدار کردم. او شخصی استوار است و اهالی بری خیلی خوش‌شانس هستند که چنین فردی وجود دارد تا با معضلات پس از حادثه روبه‌رو شود. هر کاری از دستمان بر بیاید دریغ نمی‌کنیم.»

بسته‌های حمایتی زیادی برای قربانیان ارسال می‌شود.

صبح جمعه پلیس بری گفت تا اطلاع ثانوی دیگر نمی‌توانیم بسته‌های حمایتی بیشتری را بپذیریم؛ اگر بسته حمایتی نیاز باشد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

شهردار تورنتو        شهردار تورنتو      شهردار تورنتو    شهردار تورنتو    سازمان محیط زیست کانادا      شهردار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا