انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دیده‌بان مالی: انتاریو در سه‌ماهه اول بودجه برنامه واکنش به کووید-۱۹ را خرج نکرده است

طبق گزارش دیده‌بان مالی، بودجه واکنش به کووید-۱۹ انتاریو در سه‌ماهه اول بلااستفاده نگه‌داشته شده بود

دیده‌بان مالی: انتاریو در سه‌ماهه اول بودجه برنامه واکنش به کووید-۱۹ را خرج نکرده است

دیده‌بان مالی استان در بررسی‌های خود دریافت که انتاریو هیچ مبلغی از بودجه جدید ۲.۷ میلیارد دلاری واکنش به کووید-۱۹ را در سه‌ماهه اول خرج نکرده است؛ این موضوع منتقدان را واداشت که بپرسند چرا دولت در دوران موج سوم پاندمی از این بودجه استفاده نکرده است. دیده‌بان مالی: انتاریو در سه‌ماهه اول بودجه برنامه واکنش به کووید-۱۹ را خرج نکرده است

دیده‌بان مالی: انتاریو در سه‌ماهه اول بودجه برنامه واکنش به کووید-19 را خرج نکرده است
دیده‌بان مالی: انتاریو در سه‌ماهه اول بودجه برنامه واکنش به کووید-۱۹ را خرج نکرده است

دفتر مسئولیت مالی در گزارش روز چهارشنبه خود به این نتیجه رسیده است که مخارج بهداشت و سلامت در زمینه جمعیت و بهداشت عمومی ۶۹۱ میلیون دلار کمتر از مقدار برنامه‌ریزی‌شده بوده است زیرا دولت از بودجه اختصاصی برنامه پاندمی خرج نکرده است.

این برنامه استانی {که پرداخت انتقالی (یارانه غیرمستقیم) واکنش به کووید-۱۹ نامیده می‌شود} برای حمایت از بهداشت و سلامت عمومی در سال جاری اختصاص پیداکرده بود. اما سخنگوی دفتر دیده‌بان مالی گفت که FAO جزییاتی در مورد دریافت‌کنندگان موردنظر این برنامه در اختیار ندارد.

دیده‌بان مالی: انتاریو در سه‌ماهه اول بودجه برنامه واکنش به کووید-19 را خرج نکرده است
دیده‌بان مالی انتاریو 

سخنگوی کریستین الیوت وزیر بهداشت به نتایج بررسی FAO مبنی بر اینکه «هیچ مخارجی انجام نشده است» اعتراض کرد و یادآور شد که ۲.۷ میلیارد دلار به کل سال مالی اختصاص یافته است. سخنگوی وزیر بهداشت گفت که بودجه این برنامه برای اقدامات واکنش به کووید-۱۹ مانند تست‌گیری و واکسن و مدیریت موارد ابتلا استفاده شده است.

الکساندرا هیلکن گفت «صرفاً به این دلیل که مخارج در زمان درخواست داده‌ها توسط FAO ثبت نشده بوده است به این معنا نیست که هیچ مخارجی انجام نشده است.»

هیلکن گفت برخی از مخارج، ازجمله ۷۷۳ میلیون دلار که برای تست گیری آزمایشگاهی در سه‌ماهه اول صرف شده است، احتمالاً در سه‌ماهه دوم تحت این برنامه ثبت خواهد شد.

طبق یافته‌های FAO مخارج بهداشت و سلامت خرج شده برای انجام فعالیت‌ها و توسعه مراکز مراقبت طولانی‌مدت بالاتر از مقدار برنامه‌ریزی‌شده بوده است اما مبلغ پرداختی به پزشکان و خدمات سلامت کمتر از بودجه برنامه‌ریزی‌شده بوده است.

روز چهارشنبه منتقدان پرسیدند که چرا بودجه برنامه پاندمی در شرایطی که استان درگیر مبارزه با موج سوم بوده بلااستفاده باقی‌مانده است.

آندره هوروات رهبر نیودموکرات در واکنش به یافته‌های FAO گفت «شرم‌آور است که (نخست‌وزیر) داگ فورد از سرمایه‌گذاری دلارهای ضروری برای کمک به ما در مهار ویروس سرباز می‌زند و در تمام طول این مدت مشکل همین بوده است.» «او [داگ فورد] دوست ندارد پول خرج کند»

استیون دل دوکا رهبر لیبرال گفت که مردم خواستار پاسخ از طرف دولت محافظه‌کار پیشرو در مورد بودجه کووید-۱۹ هستند.
دل دوکا در توییتی نوشت «داگ فورد پول لازم برای نجات جان مردم و کاهش سرعت شیوع کووید-۱۹ را در اختیار داشت. اما انتخاب کرد که این کار را انجام ندهد.»

رئیس اتحادیه نماینده کارگران دولتی انتاریو در بیانیه‌ای گفت خرج نکردن بودجه «یک کناره‌گیری کامل از مسئولیت است.»

فِرِد هان (Fred Hahn) رئیس اتحادیه کانادایی کارکنان دولتی انتاریو گفت «واضح‌ترین درس ۱۸ ماه گذشته این است که خدمات دولتی جان مردم را نجات می‌دهند و خرج این بودجه کمترین کاری بود که دولت می‌توانست انجام دهد.»

در گزارش FAO یک به‌روزرسانی از برنامه مخارج استان برای سال جاری ارائه ‌شده و مخارج ممیزی نشده توسط دولت در سه‌ماهه اول بازبینی شده است.

طبق گزارش FAO استان انتاریو درمجموع ۲.۶ میلیارد دلار خرج کرده است که { ۶.۶ درصد} کمتر از بودجه برنامه‌ریزی‌شده بین اپریل و جولای است.

گزارش FAO می‌گوید که مخارج در دو بخش آموزش و دادگستری بالاتر از مقدار برنامه‌ریزی‌شده بوده است. طبق یافته‌های FAO مخارج در اغلب بخش‌های دیگر پایین‌تر از میزان برنامه‌ریزی‌شده بوده است.

استیون دل دوکا رهبر لیبرال  استیون دل دوکا رهبر لیبرال   استیون دل دوکا رهبر لیبرال  خبر روز تورنتو اخبار روز تورنتو خبر روز تورنتو اخبار روز تورنتو خبر روز تورنتو اخبار روز تورنتو خبر روز تورنتو اخبار روز تورنتو خبر روز تورنتو اخبار روز تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا