جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

مدافعان بی‌خانمان‌ها از شهر مونترال مجوز میخواهند بی‌خانمانها از فضای خالی بعنوان پناهگاه استفاده کنند

مدافعان بی‌خانمان ها از شهر مونترال خواستار تجدید نظر شدند تا به افراد بی‌خانمان اجازه دهد از فضای خالی به عنوان پناهگاه استفاده کنند

مدافعان بی‌خانمان ها از شهر مونترال میخواهند هوم‌لسها از فضای خالی بعنوان پناهگاه استفاده کنند

اوایل هفته جاری، مدافعان پس از ابراز نگرانی درباره کشیدن حصاری بحث برانگیز در یک زمین خالی در پارک اونیو (Park Avenue) از شهر مونترال درخواست دارند که وارد عمل شود. مدافعان بی‌خانمان ها از شهر مونترال میخواهند هوم‌لسها از فضای خالی بعنوان پناهگاه استفاده کنند

به گزارش تهرانتو نیوز؛

این یک زمین خالی ساده نیست؛ بلکه مکانی است برای تجمع افرادی که در خیابان زندگی می‌کنند. کسانی که از این فضا استفاده می‌کنند، آنها می‌گویند: «احساس می‌کنیم از مکانی که مدت‌ها آن را خانه خود می‌نامیدیم، بیرون می‌شویم.»

رهگذران ممکن است درباره این زمین خالی متوجه چیز خاصی نشوند، اما افرادی مانند تامی پارتریج (Tommy Partriege) روی این مکان حساب کرده‌اند، چراکه هیچ جای دیگری برای زندگی ندارند. او می گوید «شش سال پیش هیچ کس این اطراف نبود. من و برادرم این فضا را درست کردیم و حالا همه مثل یک خانواده هستیم.» تا به حال، این خانواده به بیش از دوازده نفر رسیده است. تامی گفت که خیابان نه تنها خانه آنهاست، بلکه از آنها محافظت نیز می‌کند در شرایطی که جای دیگری برای رفتن ندارند. مدافعان بی‌خانمان ها از شهر مونترال میخواهند هوم‌لسها از فضای خالی بعنوان پناهگاه استفاده کنند

مدافعان بی‌خانمان ها از شهر مونترال میخواهند هوم‌لسها از فضای خالی بعنوان پناهگاه استفاده کنند
مدافعان بی‌خانمان ها شهر مونترال میخواهند هوم‌لسها فضای خالی پناهگاه استفاده

پارتریج افزود: «شاید اگر جای دیگری بودیم، بیشتر آنها تا به حال مرده بودند، اما چون اینجاییم، آنها هنوز زنده‌اند.»

با این وجود این هفته، آنها را بیرون انداختند. حصاری که در اطراف محدوده حریم شخصی نصب شد، سبب شد تا بسیاری روی جدول یا پله‌های جلویی خانه‌های مردم بنشینند و به دنبال مکان دیگری برای رفتن باشند.

جان تسیر، هماهنگ کننده The Open Door Mission گفت: «مردم در پیاده‌رو نشسته‌اند. رهگذران برای عبور از آنجا، باید به داخل خیابان بروند. مردم بیشتر در ورودی مغازه‌ها نشسته‌اند.» او گفت: «سال گذشته پس از نصب حصار کوچکتری، یکی از ساکنان کشته شد. حصار، سد راه کیتی کاکینرک شد، به همین خاطر به داخل جاده دوید و ظاهراً سعی داشته از دست متجاوزی فرار کند. خودرویی به او برخورد کرد و همان جا جان باخت.»

آندری دوولت، ساکن منطقه Plateau گفت: «اگر پولی که صرفاً برای آمبولانس و پلیس هزینه شده را جمع کنید، می توانستید تا حالا یک مرکز عالی برای افراد بی‌خانمان بسازید.»

تسیر گفت: «افرادی که به این مکان اتکا کرده‌اند، به فضایی «امن، بزرگ و عالی» برای زندگی نیاز دارند. شهر مونترال در نظر دارد برای کمک به این افراد، یک قطعه زمین دیگر در آن سوی خیابان خریداری کند.» با این حال گفته شده که تنها تعدادی از گزینه‌ها بررسی می‌شوند.

هوگو بورگوین، سخنگوی شهر در بیانیه‌ای نوشت: «برای رسیدن به راه حلی که نیاز مردم آسیب‌پذیر و ساکنان محله را برآورده کند، باید تمام جوانب را در نظر گرفت.»

در حال حاضر مددکاران اجتماعی و پلیس در منطقه گشت می‌زنند و ظرفیت پناهگاه‌ها هم افزایش یافته است. در همین حال افراد حاضر در محل پارک اونیو (Park Avenue) می‌گویند که برای تغییر، منتظر و امیدوار می‌مانند.

مددکاران اجتماعی    پارک شهر مونترال       مددکاران اجتماعی  پارک شهر مونترال       مددکاران اجتماعی  پارک شهر مونترال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا