جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد؛ سازمانده رویداد به پیش‌داوری ها توسط ایرلاین معترض‌ است

ایرکانادا و چندین ایرلاین دیگر ۱۹ نفر از مسافرانی که حین پرواز در هواپیمای سان وینگ پارتی برگزار کردند را از پرواز بازگشت به کانادا محروم کردند

ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

سازمان دهنده سفر خصوصی یک گروه از اینفلوئنسرهای کبکی به مقصد مکزیک گفت از این تجربه ناخوشایند «بسیار آموخته است» اما هنوز از اینکه خطوط هواپیمایی به دلیل آنچه به باور او «پیش‌داروی» علیه این گروه است، اجازه پرواز بازگشت به خانه را به آنها نمی دهند ناراحت است. ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

جیمز ویلیام عواد (James William Awad) در بیانیه ای که در پست وبلاگی صبح پنجشنبه منتشر شده بود نوشت «درک میکنم که چرا بسیاری از همشهری ها درباره وضعیت فعلی ناراحت و عصبانی هستند.» «ایده کلاب خصوصی ۱۱۱ (The 111 private club) یک رویا و چشم اندازی است که من از قلب و جانم برای ساختن آن مایه گذاشتم. این اولین رویداد مسافرتی من من بود. من از این رویداد بسیار آموختم و هنوز در حال آموختن از تجربیات آن هستم.»

ویدئوها و عکس های منتشر شده از این پرواز افراد را بدون ماسک در حالی که روی صندلی ها ایستاده اند و در راهروها می رقصند و مشروبات الکلی می نوشند و برخی سیگار الکترونیکی می کشیدند نشان می دهد.

جیمز عواد گفت که رفتار سان وینگ و سایر ایرلاین ها در مورد خودداری از بازگرداندن مسافران خود به کانادا و آواره رها کردن اغلب آنها در کنکون (Cancun) غیرمنصفانه است.

عواد در جلسه ای در روز سه شنبه گفت که روز قبل از تاریخ تعیین شده برای پرواز بازگشت با فهرستی از درخواست های ایرلاین سان وینگ شامل چهار نیروی امنیت پرواز اضافی به خرج خودش، رعایت جدی و دقیق پوشیدن ماسک و تست منفی PCR برای تمام مسافران موافقت کرده است.

قرار بود که هیچ نوع مشروب الکلی در هواپیما سرو نشود و تمام مسافران موظف بودند هنگام عبور از گیت بازرسی در «وضعیت هوشیار» باشند. ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

عواد نوشت «قرار بود ایستادن در راهرو غیرمجاز باشد» و «اگر پرواز به دلیل عدم پیروی از قوانین ناچار شود مسیر خود را مقصد جایگزین منحرف کند مسئولیت به عهده او می بود.»

عواد گفت اما یک نقطه بن بست وجود داشت: او اصرار کرده بود که وعده غذایی سرو شود و ایرلاین می خواست که غذا ارائه نکند.

عواد نوشت «من به آنها اطمینان دادم که تمامی قوانین اطاعت خواهد شد اما نمی توانستم به توافق برسم زیرا سان وینگ از ارائه وعده غذایی برای گروه در طول یک پرواز پنج ساعته خودداری کرد.»

سان وینگ به سی تی وی نیوز گفت که «متأسفانه، این گروه تمامی شرایط را نپذیرفتند» و «در نتیجه ما تصمیم گرفتیم که پرواز برگشت را لغو کنیم.»

با این حال عواد ایرلاین سان وینگ را به دلیل لغو این پرواز و همراهی سایر ایرلاین های از اقدام سان وینگ مقصر می داند.  ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

ایرکانادا 19 مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد
ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

ایرکانادا چمدان های مسافران را از هواپیما بیرون گذاشت

ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

ایرکانادا و ایر ترنست هر دو روز چهارشنبه به طور علنی اعلام کردند که آنها نیز از ارائه بلیط به افرادی که مشخص شود مسافران پرواز سان وینگ بوده اند خودداری خواهند کرد اگرچه بنا بر گزارش ها برخی از اعضای این گروه موفق شده اند روز چهارشنبه با ایر کانادا به مونترال بازگردند.

ایر کانادا بعد از ظهر چهارشنبه گفت که تا به حال ۱۹ نفر را به دلیل مرتبط بودن به گروه مسافران هواپیمای سان وینگ از پرواز محروم کرده است اما ممکن است تشخیص آنها از سایر مسافران دشوار باشد.

سخنگوی ایر کانادا گفت «فهرست مسافران سان وینگ در اختیار ایر کانادا قرار نگرفته است که همین امر جلوگیری از سوار شدن این مسافران به هواپیماهای ما را دشوار می کند.» 

شرکت هواپیمایی ایر کانادا گفت «همانطور که اعلام شد تا حدی که بتوانیم مسافرانی که بخشی از آن گروه بودند را شناسایی کنیم از سوار شدن آنها به هواپیما جلوگیری خواهیم کرد تا امنیت سایر مسافران و خدمه پرواز را تضمین کنیم.»

مقامات فدرال در حال تحقیق در مورد احتمال نقض قوانین حمل و نقل کانادا توسط مسافران پرواز سان وینگ هستند و گفتند که اگر مشخص شود که قوانین را نقض کرده اند با جریمه های سنگینی مواجه خواهند شد. ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

روز پنجشنبه سازمان خدمات مرزی کانادا به سی تی وی گفت که برخلاف گزارش های برخی از رسانه ها هیچ یک از مسافران پرواز ورودی ایر کانادا بازداشت نشده و دستبند زده نشده است.

سازمان حمل و نقل کانادا گفت اگر هر یک از مسافران به دلیل «رفتار یاغیانه و خلاف قانون یا خطرناک هنگام سوار بودن در هواپیما» به عنوان ناقض قانون هوانوردی (Aeronautics Act) تشخیص داده شوند ممکن است با جریمه ای تا سقف ۱۰۰،۰۰۰ دلار و/یا پنج سال زندان مواجه شود. علاوه بر این مسافران ممکن است به دلیل عدم پیروی از دستورات موقتی رعایت برخی از محدودیت های خاص پرواز غیرنظامی به دلیل کووید-۱۹ متحمل جریمه ای تا ۵،۰۰۰ دلار شوند. برای ایرلاین ها حداکثر جریمه برابر با ۲۵،۰۰۰ دلار است. ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

ایرکانادا 19 مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد
ایرکانادا ۱۹ مسافر پارتی هواپیمای سان وینگ را از دسترسی به بلیط هواپیما محروم کرد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا