جدیدترین اخبارجهان

دولت آلبانی از حمله سایبری ایران به مخابرات پلیس این کشور خبر داد / ایران تکذیب کرد

آلبانی ایران را به حمله دوباره سایبری متهم کرد

دولت آلبانی از حمله سایبری ایران به مخابرات پلیس این کشور خبر داد / ایران تکذیب کرد

دولت آلبانی از حمله سایبری مجدد هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران به یکی از سیستم‌های مرزی این کشور در روز جمعه ۱۸ شهریور خبر داد.

دولت آلبانی از حمله سایبری ایران به مخابرات پلیس این کشور خبر داد / ایران تکذیب کرد
دولت آلبانی از حمله سایبری ایران به مخابرات پلیس این کشور خبر داد / ایران تکذیب کرد

وزارت کشور آلبانی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای این حمله سایبری را از سوی منابع ایرانی که منجر به قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران شده خواند و گفت آنها این بار درصدد تخریب سیستم مخابره پلیس آلبانی بوده اند.

بر همین اساس این حمله موجب تعطیلی موقت تمام سیستم‌ها از جمله سامانه مدیریت اطلاعات جامع  ورود و خروج در گذرگاه مرزی آلبانی (TIMS)  شد.

به دنبال این حمله خدمات گذرگاه های مرزی آلبانی متوقف و مسافران مجبور به تشکیل صفهای طولانی و مدتها انتظار برای انجام کارهایشان شدند.

ایران تکذیب کرد

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک نیز با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان دست داشتن ایران در این حملات سایبری را تکذیب کرد.

امیرسعید ایروانی در این نامه نسبت دادن حملات سایبری به زیرساخت‌های آلبانی را رد و محکوم کرد و نوشت : «اتهاماتی که به ایران وارد شده است، کاملا بی اساس بوده و رد می‌شود.»

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در بخشی از این نامه خاطر نشان کرد: «با توجه به ماهیت و ویژگی‌های فنی فضای سایبری، ایران نسبت به امکان طراحی و اجرای طیف وسیعی از سناریوهای حمله سایبری بر اساس شواهد جعلی هشدار می‌دهد.»

در بخش دیگری از این نامه ایروانی با اشاره به حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، جمهوری اسلامی را یکی از قربانیان حملات سایبری دانسته و آورده است: «جمهوری اسلامی ایران از دیرباز هدف و قربانی اصلی حملات سایبری زیرساخت های خود بوده است. حملات استاکس نت و دوکو به تاسیسات هسته‌ای ایران و همچنین حملات اخیر به زیرساخت‌های صنعتی ایران نمونه‌هایی از این حملات سایبری هستند.»

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل نیز در واکنش به بیانیه ناتو، این پیمان را به سکوت در برابر «حملات سایبری علیه تاسیسات زیرساختی و هسته‌ای ایران» متهم کرد.

به تازگی آلبانی به دلیل حملات سابری ایران به زیرساختهای دیجیتال و دولتی این کشور در جولای امسال  روابط سیاسی خود را با تهران قطع کرد.

«ناتو» نیز در بیانیه‌ای حملات سایبری حکومت ایران به زیرساخت‌های آلبانی را محکوم کرد و گفت که به حمایت از این کشور و افزایش توان دفاعی در برابر حملات سایبری متعهد است.

هکرهای جمهوری اسلامی ایران    هکرهای جمهوری اسلامی ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا