آلبرتاجدیدترین اخبارکانادا

پاسپورت واکسن آلبرتا کنار گذاشته شد، اما معترضان مرزی قصد دارند برای مدت طولانی بست بنشینند

کاروان اعتراضی کامیون ها با وجود لغو پاسپورت واکسن در آلبرتا قصد دارند به مسدود کردن بزرگراه مرزی ادامه دهند

پاسپورت واکسن آلبرتا کنار گذاشته شد، اما معترضان مرزی قصد دارند برای مدت طولانی بست بنشینند

پاسپورت واکسن آلبرتا کنار گذاشته شده است اما معترضان وعده می دهند که مدت طولانی در بزرگراه های منتهی به گذرگاه اصلی مرز استان با ایالات متحده آمریکا بست می نشینند.

هر گونه تصوری از اینکه اعلام خبر سه شنبه شب توسط جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا مبنی بر لغو مقررات بهداشت عمومی از نیمه شب و حذف اغلب مقررات باقیمانده در آلبرتا تا ۱ مارس به اعتراض در نزدیکی کوتس، آلبرتا پایان می دهد به سرعت خنثی شد.

جان ونریوویک (John Vanreeuwyk) یک کارگر پروارگاه دامداری از کولدیل (Coaldale) در آلبرتا گفت «ما برای هدف گسترده تری اینجا هستیم. اعتراض با مسئله مرز شروع شد، با ترودو شروع شد و تا هنگامی که ترودو کنار نرود، ما کنار نمی رویم.»

ونریوویک گفت که از گام هایی که جیسون کنی برداشته است قدردانی می کند اما از اینکه مردم هنوز مجبورند ماسک بپوشند عصبانی است.

«در کل ناامیدکننده است. بله، نتایج مثبتی نیز به دست آمد اما حتی به ده درصد [مطالبات] نمی رسد.» پاسپورت واکسن آلبرتا کنار گذاشته شد، اما معترضان مرزی قصد دارند برای مدت طولانی بست بنشینند

پاسپورت واکسن آلبرتا کنار گذاشته شد، اما معترضان مرزی قصد دارند برای مدت طولانی بست بنشینند
پاسپورت واکسن آلبرتا کنار گذاشته شد اما معترضان برای مدت طولانی بست می‌نشینند

معترضان خطوط بزرگراه ۴ را گاه به گاه مسدود و دوباره باز می کنند. پلیس سلطنتی (RCMP) اواخر سه شنبه شب گفت که خطوط بزرگراه مجددا به دلیل اعتراضات بسته شده اند.

شرکت کنندگان در اعتراضات برای گرم شدن دور بشکه هایی که در آنها آتش روشن شده بود جمع شده بودند. ده ها کامیون، تریلی و خودرو سواری در هر دو سمت بزرگراه به ردیف ایستاده بودند. ژنراتورها برق را تامین می کنند و افراد روحیه خوبی دارند.

ونریوویک گفت «ما مردهایی اینجا داریم که همه داشته های خود را به دلیل این مقررات اجباری از دست داده‌اند و تسلیم نخواهند شد و حاضر نیستند عقب نشینی کنند و به این کار ادامه می دهند تا به سرانجام برسد.» «هر چقدر سیاستمداران بیشتر پافشاری کنند جمعیت نیز بزرگتر خواهد شد.»

تظاهرکنندگان مسدودسازی بزرگراه در کوتس را از اواخر ماه گذشته در اعلام همبستگی با رویدادهای مشابه در اتاوا و سراسر کشور و در اعتراض به مقررات اجباری واکسن کووید-۱۹ و مقررات مرزی بهداشت عمومی آغاز کردند.

بن بست ناشی از توقف کامیون ها مسافران و راننده کامیون های عبوری از مرز را سرگردان نموده، میلیون ها دلار تجارت را در معرض خطر قرار داده و دسترسی به کالاهای اساسی و خدمات پزشکی برای ساکنین منطقه را با مانع مواجه کرده است.

تعداد فزاینده ای از مردم به جمع شدن در یک ایست بازرسی پلیس در شمال دهکده ادامه دادند.

گَرِت بوکانان ۱۰ ساعت از های پریری (High Prairie) در شمال آلبرتا رانندگی کرده است تا به اعتراضات بپیوندد.

بوکانان گفت «این یک جنبش برحق است و همه واقعا می خواهند کمک کنند. مردم سوخت، غذا و همه نوع مایحتاج رایگان و هر آنچه برای کمک به این جنبش لازم است را به اینجا می آورند. این واقعا یک جنبش مثبت است.»

بوکانان گفت که از اینجا نمی روند تا مطالبات آنها برآورده شود.

«بله، تا هنگامی که مقررات اجباری لغو شود یا بتوانند کاری در مورد کنار گذاشتن (ترودو) انجام دهند، [برای رسیدن به این خواسته] من نیز طولانی تر اینجا می مانم.»

در حدود ۵۰ کامیون در گذرگاه مرزی کوتس باقی مانده است.

جیم ویلت شهردار کوتس امیدوار بود که دولت استانی در اعلام خبر [کاهش محدودیت ها و مقررات] فراتر از این خواهد رفت و اکنون انتظار ندارد که اوضاع در آینده نزدیک به حالت عادی بازگردد.

ویلت گفت «من کمی نگرانم که واکنش ها چه خواهد بود.» «حفظ پوشیدن [اجباری] ماسک تا ۱ مارس نیز باعث نارضایتی خواهد شد؛ هر کسی در گروه معترضین یا در منطقه روستایی آلبرتا احتمالا از این موضوع ناراضی خواهد بود.»

ویلت گفت که به ملاقات با راننده کامیون ها ادامه می دهد و امیدوار است که اوضاع متمدنانه باقی بماند.

اعتراضات در مرز آلبرتا کانادا      اعتراضات در مرز آلبرتا کانادا    اعتراضات در مرز آلبرتا کانادا        اعتراضات در مرز آلبرتا کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا