ایرانجدیدترین اخبار

خبرها حاکی از سفر علی دایی، وریا غفوری و حامد لک به سقز برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی است

مردم سقز در شب چهلم کشته شدن مهسا امینی به خیابانهای سقز آمده اند و در مقابل هتل کرد، محل حضور علی دایی با نیروهای امنیتی درگیر شدند

علی دایی ، وریا غفوری و حامد لک برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی به سقز سفر کردند

خبرها حاکی از سفر علی دایی، وریا غفوری و حامد لک به شهر سقز برای شرکت در مراسم چهلم کشته شدن مهسا امینی است.

کانال تلگرامی نیشتمانی جوان ویژه اخبار محلی سقز نیز در یکی از پست های خود نوشت فردا روز بزرگی است. «قرار ما فردا ساعت ١٠ صبح بر سر مزار شهید #مهسا_امینی در آرامستان آیچی سقز. علی آقا دایی و چند مهمون ویژه دیگر تشریف فرما شدن، مردم شریف سقز فردا باید به پاس فداکاریهای آقای دایی از ایشان پذیرای ویژه و مهمی بکنیم .خوش آمدی به خاک کوردستان بزرگ مرد.»

اما بنا بر گزارش ها صاحبان هتل کُرد و هتل ماد از طرف سپاه تهدید شده اند که ورود علی دایی، وریا غفوری و حامد لک به هتل را تکذیب کنند. طبق برخی گزارش های دیگر ظاهرا مردم سقز در مقابل این هتل ها با نیروهای امنیتی درگیر شده اند تا از اقدام نیروهای امنیتی برای خارج کردن علی دایی از شهر سقز جلوگیری کنند.

اکانت توییتری تایید شده سامان رسول‌پور (@SamRasoulpour) با انتشار ویدئویی از سقز نوشت «ویدئویی که گفته می شود مربوط به امشب در سقز و نزدیکی هتل «کورد» است. صدای تیراندازی در این ویدئو به گوش می رسد. در شبکه های اجتماعی شایع شده که علی دایی و وریا غفوری برای شرکت در مراسم چهلم ژینا [مهسا امینی] به سقز رفته اند. مشخص نیست این موضوع صحت دارد یا نه.»

برخی دیگر از ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که مردم سقز شامگاه سه شنبه به خیابان ها رفته اند و همزمان با فرارسیدن چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی بوق ممتد خودروهای خود را به صدا درآوردند.

علی دایی ، وریا غفوری و حامد لک برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی به سقز سفر کردند
علی دایی ، وریا غفوری و حامد لک برای شرکت در مراسم چهلم مهسا امینی به سقز سفر کردند

فردا چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی است که از روز خاکسپاری‌اش اعتراضات در ایران شروع شد و به سراسر کشور گسترش یافت. طی روزهای اخیر گروه‌های مختلفی به مناسبت چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی فراخوان‌هایی برای برپایی تظاهرات و اعتراض منتشر کرده‌اند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که خانواده مهسا امینی از چند روز پیش به شدت تحت فشار قرار گرفته اند‌ تا برای روز چهلم درگذشت دختر خود مراسمی برگزار نکنند.

اشکان امینی، برادر مهسا امینی ویدیویی را در اینستاگرامش منتشر کرد و به کُردی نوشت «بخواب دردت به جانم.»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

مدارس و دانشگاه‌ها در چهل روز اخیر از مهم‌ترین مراکز اعتراض به حکومت جمهوری اسلامی بوده‌اند و طبق اخباری که منتشر شده است استانداری کردستان تمامی مدارس و دانشگاه‌های این استان را در روز چهارشنبه چهار آبان مصادف با چهلم مهسا امینی تعطیل اعلام کرده است.

روابط عمومی استانداری کردستان علت تعطیل کردن مدارس و دانشگاه های استان را «مقابله با بیماری‌های تنفسی و آنفلونزا» اعلام کرده است.

درخواست از پزشکان برای لغو گردهمایی

به گزارش ایسنا رئیس هیات مدیره نظام‌پزشکی تهران بزرگ خواستار لغو گردهمایی ۴ آبان شده و گفته است شرایط فراهم کردن “فضای فیزیکی مناسب” وجود ندارد. موید علویان، رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای نوشته‌ است:

«اینجانب به عنوان رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ از همکارانی که دعوت به گردهمایی نموده‌اند درخواست می‌نمایم آن را لغو نمایند تا در شرایطی بهتر و مناسب‌تر بتوانیم گفتگو در فضایی عاری از هرگونه خشونت و همراه با بردباری را تجربه کنیم. حفظ سلامت همکاران برایم در اولویت و حائز اهمیت است.»

روی سخن او با اعضای نظام پزشکی در تهران و اصفهان است که گفته‌اند در اعتراض به دخالت نیروهای امنیتی در روند درمان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تجمع خواهند کرد.

مدارس و دانشگاه‌های استان کردستان و همچنین مدارس استان اردبیل به بهانه شیوع «آنفلونزا» برای روز چهارشنبه چهارم آبان تعطیل اعلام شدند، روزی که مصادف با چهلمین روز قتل مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد است.

استانداری کردستان روز سه‌شنبه تمامی مدارس و دانشگاه‌های سطح این استان را برای روز چهارشنبه تعطیل کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دلیلی که برای این تعطیلی اعلام شده، «افزایش موارد ابتلا به علائم تنفسی» و «پیشگیری و مقابله با بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا» است.

یک روز قبل از آن نیز اداره آموزش و پرورش استان اردبیل به‌دلیل مشابه کلیه مدارس این استان تا دوره اول متوسطه را برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل اعلام کرده بود.

قتل مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی که ماموران گشت ارشاد تهران او را بازداشت کرده بودند، جرقه اعتراضاتی را زد که به سرعت سراسر ایران را فرا گرفت. به‌ویژه استان کردستان در این مدت صحنه اعتراضات گسترده و درگیری شدید بین معترضان و نیروهای امنیتی و انتظامی بوده است.

با وجود اینکه نزدیک به چهل روز است که حکومت جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای سرکوب مردم در سراسر ایران به‌کار گرفته، اعتراضات و اعتصابات در سراسر کشور ادامه دارد و دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم ایران یکپارچه به جمهوری اسلامی نه گفتند و در صدد تغییر حکومت ایران هستند.

بر همین اساس خبرهایی مبنی بر فرار و دوراندیشی سران جمهوری اسلامی برای ترک ایران درز و شایع شده است.

سران جمهوری اسلامی در حال رایزنی برای تهیه پاسپورت انگلیس هستند

باب استوارت، نماینده پارلمان بریتانیا گفت «شایعات قابل توجهی» شنیده شده که مقام‌های تراز اول جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند لندن را به «پناهگاه امن» خود تبدیل و پاسپورت بریتانیایی‌ دریافت کنند. معاون وزارت خارجه بریتانیا از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت آن را بررسی می‌کند. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

نماینده مجلس عوام بریتانیا خواستار تعطیلی سفارت انگلیس در تهران شد

باب بلکمن، از نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس عوام از دولت خواست گزینه تعطیل کردن سفارت بریتانیا در تهران را در نظر بگیرد. 

او گفت «ما باید به شدیدترین شکل ممکن کشتن و بازداشت‌های گروهی را محکوم کنیم. برای این کار آیا وقت آن نیست که سفیرمان را از ایران برگردانیم و حتی بستن سفارت در ایران را در نظر بگیریم، برای این که به ایران نشان دهیم که این وضعیت غیرقابل قبول است؟» 

میلیونها ایرانی پس از قتل مهسا امینی توسط پلیس اخلاق در ۱۶ شهریور اعتراض کردند و جرقه انقلاب را زده‌اند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

هتل کرد سقز  هتل کرد سقز  هتل کرد سقز  هتل کرد سقز  هتل کرد سقز

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا