جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند

تمامی نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات پارلمان واکسینه خواهند شد؛ محافظه‌کاران هنوز اعلام نکرده‌اند

نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند

درحالی‌که تنها دو روز تا برگزاری انتخابات باقی ‌مانده است حزب محافظه‌کار برخلاف اعلام موضع لیبرال‌ها، نیودموکرات ها و بلوک کبکوا از اظهارنظر مشابه در مورد اینکه آیا واکسیناسیون هر یک از اعضای انتخاب‌شده پارلمان در مقابل کووید-۱۹ را پیش از نشستن بر کرسی‌های منتخب مجلس عوام الزامی می‌کند یا خیر طفره می‌رود. نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند

محافظه‌کاران در طول مدت کارزار انتخاباتی از اعلام تعداد نامزدهای انتخاباتی کاملاً واکسینه حزب خودداری کردند و در حال حاضر نیز تائید نمی‌کنند که آیا نمایندگان حزب پیش از در اختیار گرفتن کرسی‌های منتخب خود در اتاوا موظف به انجام واکسیناسیون خواهند بود یا خیر.

متیو کلنسی (Mathew Clancy) سخنگوی حزب محافظه‌کار در بیانیه‌ای در پاسخ به طرح دوباره پرسش درباره واکسیناسیون همان پیامی را ارائه کرد که حزب در طول این کارزار انتخاباتی بیان کرده بود : «واکسن‌ها ایمن و مؤثر هستند و ما تمام کانادایی‌هایی که می‌توانند واکسن بزنند را به انجام واکسیناسیون تشویق می‌کنیم.»

ترودو دقیقاً چند روز پیش از فراخوان انتخابات اعلام کرد که دولت فدرال واکسیناسیون کووید-۱۹ را برای کارکنان خدمات دولتی فدرال و همین‌طور کارکنان بخش حمل‌ونقل که تحت نظارت قانونی دولت فدرال قرار دارند را اجباری خواهد کرد.

برخی ابهامات در مورد وضعیت کسانی که از واکسیناسیون خودداری می‌کنند همچنان باقی است. ترودو پیشنهاد کرده بود که پیامدهایی برای افراد غیر واکسینه وجود داشته باشد اما درعین‌حال گفته بود که با نمایندگان اتحادیه همکاری خواهد کرد.

باوجوداینکه نمایندگان پارلمان تحت الزام این مقررات قرار نمی‌گیرند اما کارکنان وزارتخانه‌ها و همین‌طور کارکنان اداری در مجلس عوام، مجلس سنا و کتابخانه پارلمان مشمول این مقررات خواهد شد. سیاست واکسیناسیون کارکنان فدرال که قرار است از اکتبر آغاز شود شامل مسافران تمامی پروازهای تجاری، قطارهای بین استانی و کشتی‌های کروز نیز خواهد شد.

پس از طفره رفتن از پاسخ به نحوه مواجهه یک دولت محافظه‌کار با واکسیناسیون اجباری برای کارکنان فدرال و در عوض موردانتقاد قرار دادن ترودو برای سیاسی سازی مسئله، حزب محافظه‌کار بعداً اعلام کرد که درصورتی‌که محافظه‌کاران انتخاب شوند یک رویکرد «جایگزین» نسبت به واکسیناسیون‌های اجباری در پیش خواهند گرفت.

به بیان دقیق‌تر محافظه‌کاران مسافران کانادایی غیر واکسینه را ملزم خواهند کرد که قبل از سوارشدن به اتوبوس، قطار، هواپیما، یا کشتی نتیجه منفی یک تست کووید-۱۹ ارائه کنند یا یک تست فوری انجام دهند. ارین اوتول رهبر محافظه‌کاران علاوه بر این کارکنان غیر واکسینه دولت فدرال را ملزم خواهد کرد که به‌طور روزانه یک تست فوری انجام دهند.

علاوه بر این، ارین اوتول وعده داد که سطح واکسیناسیون کامل در کشور را به ۹۰ درصد برساند و اشاره کرد که توزیع سراسری بروشورهایی که مردم را از ایمنی و کارآمدی واکسن مطلع می‌کند بخشی از این استراتژی خواهد بود.

اوتول روز یکشنبه در یکی از توقف‌های انتخاباتی در کیچنر انتاریو در پاسخ به پرسشی در مورد تصمیم و رویکرد خود گفت که نامزدهای انتخاباتی و کارکنان کارزار انتخاباتی او از دستورالعمل‌های بهداشت پیروی می‌کنند.

اوتول به خبرنگاران گفت «ما قانونی داریم که طبق آن هرکسی که برای ما فعالیت انتخاباتی انجام می‌دهد {شامل نامزدهای انتخاباتی، افرادی که به درب خانه شهروندان مراجعه می‌کنند} باید واکسن دریافت کرده باشند و اگر کسی کاملاً واکسینه نباشد باید تست فوری روزانه انجام دهد و از تمامی دستورالعمل‌های بهداشت عمومی در استان محل فعالیت پیروی کند.»

اوتول مستقیماً به این پرسش پاسخ نداد که چگونه می‌خواهد متوجه شود که کدام یک از نامزدهای انتخاباتی او واکسینه هستند و کدام یک واکسینه نیستند تا بر این اساس به وعده خود در مورد انتصاب وزیر بهداشت کاملاً واکسینه در صورت تشکیل دولت محافظه‌کار عمل کند.

نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند
نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند

لیبرال‌ها، نیودموکرات ها، بلوک کبکوا همگی واکسینه هستند

نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند

جاستین ترودو رهبر لیبرال‌ها {که بخش بزرگی از کارزار انتخاباتی خود را بر تمایز سیاست‌های واکسیناسیون بین حزب خود و اوتول متمرکز ساخته بود} صبح شنبه در یکی از رویدادهای انتخاباتی در آرورا انتاریو بار دیگر اوتول را فراخواند تا اعلام کند که چه تعداد از حدود ۳۳۸ نامزد انتخاباتی او سری کامل واکسن‌های مجاز کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند.

ترودو به خبرنگاران گفت «او نگران محافظت از افرادی که پیش‌قدم شدند و کار درست را انجام دادند نیست.» «او نگران محافظت از ضد واکسن‌ها در فراکسیون حزب خود است.»

آرورا یکی از اولین مکان‌هایی بود که ترودو در طول کارزارهای انتخابات فعلی با معترضان ضد واکسن مواجه شد، جایی که به شعارهای «واکسیناسیون اجباری» معترضان ضد واکسن با درخواست «لطفاً واکسینه شوید» پاسخ داد. با شدت گرفتن رفتارهای تهاجمی در طول پنج هفته گذشته لحن ترودو عوض شد و آنان را «مافیای ضد واکسن» خواند.

الکس ولستید (Alex Wellstead) سخنگوی حزب لیبرال تائید کرد که تمامی نامزدهای انتخاباتی لیبرال واکسینه هستند و در بیانیه خود اضافه کرد که «با الزامی کردن واکسیناسیون برای تمامی نامزدهای انتخاباتی لیبرال تضمین می‌کنیم که هنگامی‌که بحث پایان دادن به مبارزه علیه کووید-۱۹ در میان باشد فراکسیون ما در مجلس عوام با رفتار خود سرمشق قرار می‌گیرد.»

همان‌طور که احزاب فدرال قبلاً تائید کرده بودند تمامی نامزدهای انتخاباتی نیودموکرات و بلوک کبکوا و به‌تبع آن تمامی کسانی که انتخاب می‌شوند و در اتاوا مستقر خواهند بود به‌طور کامل واکسینه هستند.

حزب نیودموکرات در همان اوایل رسماً پیشنهاد کرده بود که اگر انتخاب شوند تلاش می‌کنند تا از اجرای سیاست واکسن اجباری اطمینان پیدا کنند و اشاره کرده بودند که اگر کارکنان به دلایلی غیر مرتبط با سلامت خود از واکسیناسیون خودداری کنند امکان اتخاذ اقدامات انضباطی وجود خواهد داشت.

حزب سبز هنوز اظهارنظری نکرده است. بلوک کبکوا      بلوک کبکوا        بلوک کبکوا

نمایندگان پارلمان  نمایندگان پارلمان    نمایندگان پارلمان    نمایندگان پارلمان    نمایندگان پارلمان  نمایندگان پارلمان   نمایندگان منتخب لیبرال و نیودموکرات همگی واکسینه خواهند شد اما محافظه‌کاران از اظهارنظر مشابه طفره می‌روند

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا