آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

نزدیک به ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل پذیرش کمک‌هزینه‌های پاندمی با از دست دادن مکمل تضمینی درآمد مواجه هستند

حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

نزدیک به ۹۰،۰۰۰ نفر از سالمندان کانادایی از قطع ناگهانی درآمد ماهانه خود آسیب‌دیده‌اند زیرا یک کمک‌هزینه فدرال را که قرار بود برای تحمل شرایط پاندمی به آنها کمک کند، دریافت کرده بودند.

حذف مکمل تضمینی درآمد 90،000 سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی
حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

سالمندان کم‌درآمد که کمک‌هزینه واکنش اضطراری کانادا (CERB) را دریافت کرده‌اند شاهد کاهش مبلغ مکمل تضمینی درآمد (GIS) خود بوده‌اند.

هدف از GIS کمک به سالمندان کم‌درآمد برای تأمین نیازهای اصلی است. پرداخت‌ها در این طرح بر اساس درآمد است. یک سالمند مجرد که درآمدی کمتر از ۱۹،۲۴۸ دلار دارد واجد شرایط GIS است. بسته به وضعیت حقوق بازنشستگی، سطح درآمد منجر به قطع GIS برای زوج‌های سالمند، می‌تواند تا سقف ۴۶،۱۲۸ دلار بالا باشد.

در سال ۲۰۲۱ حداکثر مبلغ پرداختی ماهانه تحت این برنامه ۹۴۸.۸۲ دلار بود.

جَنت مک‌لئود (Janet McLeod) که یک ماه دیگر ۷۹ ساله می‌شود یکی از سالمندان کم‌درآمد است که ضمن دریافت GIS به‌طور پاره‌وقت نیز برای تأمین نیازهای خانواده کار می‌کرد.

حذف مکمل تضمینی درآمد 90،000 سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی
Janet McLeod, a 78 year-old self-employed Canadian

«دائماً دچار مشکل مالی»

حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

مک‌لئود که قبلاً از طریق برنامه GIS ماهانه ۳۰۰ دلار دریافت می‌کرد گفت که در جولای به او اطلاع داده‌شده است که به دلیل پذیرش چندین پرداخت ماهانه ۲،۰۰۰ دلاری CERB {که یک درآمد مشمول مالیات است} تمامی پرداخت‌های GIS او در سال جاری لغو خواهد شد.

مک‌لئود گفت «من دائماً درگیر مشکل مالی هستم.» «بنابراین باوجود پرداخت اجاره‌بها و پرداخت سایر مخارجم که بسیار معقول و متوسط است، حذف ۳۰۰ دلار دریافتی ماهانه بسیار سخت است.»

کمک‌هزینه بازیابی کانادا (CRB) که مک‌لئود آن را دریافت نکرده است نیز هنگام ثبت درخواست برای GIS، به‌عنوان یک منبع درآمد در نظر گرفته می‌شود.

مک‌لئود کسب‌وکار کوچکی برای کمک به دانشجویان در به دست آوردن موقعیت‌های تجربه‌آموزی دارد. مک لئود گفت که پیش از پاندمی تقریباً تمام امور کاری او به‌صورت رودررو انجام می‌شده است اما کووید-۱۹ باعث شد که او نتواند درآمد کافی کسب کند، به همین دلیل برای دریافت CERB اقدام کرد.

حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

درخواست رسیدگی ویژه

حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

مک لئود گفت که در پاییز ۲۰۲۰ مدل کسب‌وکار خود را با کار از راه دور تطبیق داده و دریافت کمک‌هزینه CERB را متوقف کرده است.

مک لئود گفت «هنگامی‌که در اپریل ۲۰۲۱ اظهارنامه مالیاتی خود را برای سال ۲۰۲۰ انجام دادم، GIS در اوایل جولای به من اطلاع داد که «تو بیش‌ازحد درآمد داشته‌ای و واجد شرایط دریافت GIS نیستی.»»

آن دسته از ما که GIS دریافت می‌کنیم در پایین‌ترین سطح درآمد دریافتی قرار داریم. سالمندان نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که قرار است پول زیادی به دست آورند اما بااین‌حال همچنان می‌خواهند که نقش خود را در جامعه ایفا کنند و تا زمانی که توانایی دارند کار کنند. شما از دریافتی ما کم می‌کنید، کسانی که کمترین توان مالی برای تحمل این کسری را دارند.

اسکات باردسلی (Scott Bardsley) سخنگوی کامل کرا (Kamal Khera) وزیر سالمندان گفت «ازآنجاکه کمک‌هزینه GIS عموماً بر اساس ۱ دلار به ازای هر ۲ دلار درآمد خالص کاهش می‌یابد، بنابراین سالمندانی که تحت تأثیر قطع GIS قرارگرفته‌اند، مبلغی بیشتر ازآنچه در GIS ازدست‌داده‌اند را از طریق طرح CERB یا CRB دریافت کرده‌اند.»

باردسلی گفت که مک لئود و سایر افراد با وضع مشابه او می‌توانند از دولت فدرال بخواهند که پرونده آنها را بر اساس برآوردی ازآنچه که در سال جاری کسب می‌کنند و استفاده از این رقم برای محاسبه GIS بررسی کند.

به گفته باردسلی چنین درخواست‌هایی به‌طور موردی رسیدگی می‌شوند و «در شرایط محدودی» مورد تائید قرار می‌گیرند.

مک لئود گفت که توصیه مشابهی را از دولت دریافت کرده است؛ اما ازآنجاکه کسب‌وکار او کوچک و یک فعالیت یک نفره است درآمد او ماه‌به‌ماه نوسان دارد و تصور چندانی از درآمدی که امسال کسب خواهد کرد ندارد.

لیلا سارنگی (Leila Sarangi) مدیر ملی کمپین ائتلاف مبارزه با فقر ۲۰۰۰ گفت که دفتر او گزارش‌هایی از سالمندان سراسر کشور که وضعیت مشابه با مک لئود دارند، دریافت کرده است.

او گفت «ما درباره کم‌درآمدترین‌هایی صحبت می‌کنیم که پس‌اندازی ندارند، کسانی که از قدرت تاب‌آوری و تحمل کافی برخوردار نیستند، کسانی که از پشتوانه مالی لازم برخوردار نیستند.»«به همین دلیل است که همچنان در سنین سالمندی کار می‌کنند.»

طبق اعلام دفتر مسئول بودجه مجلس (PBO)، ۸۸،۲۲۲ نفر از سالمندان کم‌درآمد شاهد کاهش GIS به دلیل دریافت کمک‌هزینه‌های پاندمی خواهند بود. حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

حذف مکمل تضمینی درآمد 90،000 سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی
NDP MP Daniel Blaikie

احزاب مخالف می‌گویند، مشکل را رفع کنید

حذف مکمل تضمینی درآمد ۹۰،۰۰۰ سالمند به دلیل دریافت کمک‌هزینه پاندمی

مسئول بودجه مجلس در سپتامبر به حزب نیودموکرات گفت که حذف مبلغ (کمک‌هزینه واکنش اضطراری کانادا) CERB و (کمک‌هزینه بازیابی کانادا) CRB از معادله مورداستفاده برای محاسبه مبلغ (مکمل تضمینی درآمد) GIS 380 میلیون در سال جاری و ۵۸ میلیون در سال آینده برای دولت هزینه خواهد داشت.

نیودموکرات ها و کانادا ۲۰۰۰ (Canada 2000 ) از دولت می‌خواهند که در نظر گرفتن کمک‌هزینه CERB و CRB در محاسبات GIS را متوقف کند. دنیل بلیکی (Daniel Blaikie) نماینده حزب نیودموکرات گفت باوجوداینکه چنین تغییری پرخرج خواهد بود، اما از قبل در بودجه گنجانده‌شده است زیرا هزینه‌های GIS نسبتاً از سالی به سال دیگر ثابت هستند.

بلیکی گفت که دولت فدرال نباید سعی کند که مخارج کمک‌هزینه‌های اضطراری را از طریق کاهش پرداختی‌های سالمندان کم‌درآمد جبران کند.

بلیکی گفت «اگر این کمک‌هزینه‌ها قطع شوند، سالمندان مبلغ کافی در هرماه برای پرداخت اجاره‌بها دریافت نخواهند کرد.» «ناچار کردن آنها به زندگی در خیابان نه تنها برای آنها خوب نیست بلکه برای همسایه‌های آنها و محله آنها نیز خوب نیست.» «بی‌خانمانی یک مشکل واقعی است. لازم نیست ما با قطع کمک‌هزینه‌هایی که از قبل و پیش از شروع پاندمی به فقیرترین سالمندان پرداخت می‌شد در ایجاد این مشکل نقشی داشته باشیم.»

در آگوست محافظه‌کاران به دب شولت (Deb Schulte) وزیری که پیش از کرا مسئولیت را به عهده داشت برای تأکید بر اقدام در این زمینه نامه نوشته بودند. سخنگوی حزب محافظه‌کار گفت که محافظه‌کاران می‌خواهند که مشکل «برطرف» شود، اما هیچ راهکار بخصوصی پیشنهاد نکردند.

سالمندان کانادایی  کمک‌هزینه بازیابی کانادا  اخبار کانادا کمک‌هزینه بازیابی کانادا سالمندان کانادایی  کمک‌هزینه بازیابی کانادا  اخبار کانادا    سالمندان کانادایی    اخبار کانادا  کمک‌هزینه بازیابی کانادا  سالمندان کانادایی  کمک‌هزینه بازیابی کانادا  اخبار کانادا  کمک‌هزینه بازیابی کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا