آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

استخدام گسترده توسط شرکت آمازون در کانادا و افزایش دستمزدها

آمازون در سرتاسر کانادا ۱۵،۰۰۰ نفر را استخدام می‌کند و دستمزدها را افزایش می‌دهد

شرکت آمازون در کانادا استخدام گسترده و افزایش دستمزدها را برنامه ریزی کرد

شرکت بزرگ تجارت الکترونیک آمازون کانادا روز دوشنبه گفت که پاییز امسال ۱۵،۰۰۰ نفر کارگر جدید انبارداری و توزیع را به‌منظور پشتیبانی از اجرای برنامه‌های توسعه کانادایی خود در محله‌های سراسر کشور استخدام می‌کند. شرکت آمازون در کانادا استخدام گسترده و افزایش دستمزدها را برنامه ریزی کرد

شرکت آمازون در کانادا استخدام گسترده و افزایش دستمزدها را برنامه ریزی کرد
شرکت آمازون در کانادا استخدام گسترده و افزایش دستمزدها را برنامه ریزی کرد

علاوه بر این آمازون اعلام کرد که دستمزد آغاز به کار برای کارکنان خط مقدم ساعتی خود در کانادا را از مبلغ فعلی ۱۶ دلار در ساعت به مبلغی بین ۱۷ تا ۲۱.۶۵ دلار در ساعت افزایش می‌دهد.

آمازون گفت کارکنان فعلی نیز صرف‌نظر از مدت همکاری با این شرکت بلافاصله مشمول افزایش دستمزدی بین ۱.۶۰ تا ۲.۲۰ دلار خواهند بود.

سومِگا کومار (Sumegha Kumar) مدیر عملیات رضایت مشتریان کانادایی شرکت آمازون کانادا در مصاحبه‌ای گفت «ما با سرعت بالایی در حال رشد در این کشور هستیم.» «کسب‌وکار ما در سطح بالایی درحال‌توسعه است و ما قصد داریم تمرکز بر مشتریان خود را ادامه بدهیم بنابراین واضح است که نیازمند استخدام و آموزش استعدادهای برتر هستیم.»

شرکت آمازون کانادا در حال حاضر ۲۵،۰۰۰ کارگر تمام‌وقت و پاره‌وقت در ۲۵ محله در میان ۵ استان کشور دارد.

این شرکت به دلیل پاندمی کووید-۱۹ و درنتیجه شکوفایی خرید آنلاین به‌سرعت در حال رشد است. آمازون در مقایسه با ۳۰ ساختمان در سال ۲۰۲۰ در حال حاضر ۴۶ ساختمان انبار، تدارکات و تحویل کالا در کانادا دارد.

بنا بر اعلام شرکت انتظار می‌رود اطلاعیه‌های رشد و توسعه بیشتری در اواخر امسال وجود داشته باشد.

برنامه‌های توسعه آمازون در حالی اجرا می‌شوند که کمبود چشمگیر نیروی کار در بخش‌های بخصوصی از اقتصاد وجود دارد. طبق اعلام مرکز آمار کانادا ۹۰،۲۰۰ شغل در آگوست امسال به اقتصاد کشور اضافه شده است که نرخ بیکاری را به ۷.۱ درصد {پایین‌ترین میزان بیکاری از زمان آغاز پاندمی در سال گذشته} می‌رساند.

البته تمامی موقعیت‌های شغلی افزوده‌شده اشغال نشده است.

سری تانابالاسینگام (Sri Thanabalasingam) اقتصاددان ارشد بانک تی‌دی (TD) روز جمعه گفت که عرضه نیروی کار در صنایعی همچون خدمات خرده‌فروشی و اغذیه که مستلزم میزان بالای روابط هستند، همپای تقاضای شدید برای نیروی کار پیش نرفته و به کمبود نیروی کار منجر شده است.

تانابالاسینگام گفت «تغیر شغل و تداوم نگرانی‌های بهداشت و سلامت می‌تواند از دلایل احتمالی برای فقدان کارگران آماده‌به‌کار باشد.»

کومار از اشاره به اینکه آیا آمازون در کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است خودداری کرد، بااین‌حال تصدیق کرد که «در برخی جاها فرصت‌های بیشتری نسبت به سایر مکان‌ها» برای پر کردن یک موقعیت شغلی وجود دارد.

کومار گفت که افزایش دستمزدها یکی از راه‌های تضمین رقابتی باقی ماندن شرکت آمازون است.

کومار گفت «ما همواره به تحت نظر قرار دادن چگونگی پیشرفت بازار خود ادامه خواهیم داد و سرمایه‌گذاری‌های لازم را در ساختار نظام سیستم مزایا و جبران خدمت خود انجام می‌دهیم.»

اوایل سال جاری آمازون اعلام کرد که دستمزد کارکنان تازه استخدام‌شده خود در ایالات‌متحده را به ۱۷ دلار افزایش خواهد داد چراکه به دنبال افزودن ۷۵،۰۰۰ نیروی کار در این کشور است.

شرکت‌های دیگر واقع در جنوب مرزها شامل مک‌دونالد، کاستکو و والمارت نیز به‌منظور جذب متقاضیان بیشتر و همگام ماندن با خیل انبوه مشتریان که به‌واسطه کاهش محدودیت‌ها ایجاد شده است دستمزدهای خود را افزایش داده‌اند.

دان دروموند (Don Drummond) یکی از اقتصاددانان دانشکده مطالعات سیاست‌گذاری در دانشگاه کویین در کینگستون انتاریو می‌گوید این کارفرماها راه دیگری جز افزایش دستمزدها ندارند. نه‌تنها ریسک ابتلا به کووید در محل کار باعث شده است که مردم تمایل کمتری به پذیرش مشاغل دارای حداقل دستمزد داشته باشند بلکه جمعیت کارکنان بالقوه نیز به دلیل محدودیت‌های مرزی و کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی در طول پاندمی کاهش ‌یافته است.

دروموند گفت «تأمین‌کننده نامتناسب نیروی کار این نوع مشاغل دارای دستمزد پایین‌تر مهاجرت‌های اخیر است که اساساً ظرف ۱۸ ماه گذشته به صفر رسیده است.»

دروموند افزود که کارفرمایان درگیر کمبود نیروی کار نه‌تنها لازم است که بهبود پایه پرداخت خود بلکه ارائه مزایایی مانند پوشش بیمه سلامت و دندانپزشکی را نیز برای کارکنان ساعتی خود در نظر بگیرند.

دروموند گفت «زیرا این مزایا بخش بزرگی از خواسته‌های کارکنان است.» «موضوع صرفاً این نیست که دستمزدها واقعاً پایین است بلکه بسیاری از کارفرمایان در گروه‌های حداقل دستمزدی بسیاری از مزایایی که قبلاً داشتند را نیز حذف کرده بودند.»

آمازون می‌گوید که دسترسی به مزایای بیمه سلامت، دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی و همچنین برنامه‌های آموزش و تحصیل را برای کارکنان خود صرف‌نظر از موقعیت و مدت همکاری ارائه می‌کند.

علاوه بر این آمازون یک جایزه ۱۰۰ دلاری برای کارکنان جدید و فعلی که مدرک واکسیناسیون کووید-۱۹ ارائه می‌کنند در نظر گرفته است. شرکت آمازون شاهد تداوم شیوع ویروس در چندین مورد از تسهیلات خود در طول پاندمی بوده است.

آمازون واکسیناسیون را برای کارکنان خود اجباری نکرده است.  کارمند آمازون    کارمند آمازون      کارمند آمازون

شرکت بزرگ تجارت الکترونیک آمازون در کانادا    کارمند آمازون     شرکت بزرگ تجارت الکترونیک آمازون در کانادا      شرکت بزرگ تجارت الکترونیک آمازون در کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا