بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

در شرایطی که بریتیش کلمبیا هنوز در حال مقابله با سیلاب است بارش «رودخانه جوی» دیگری برای اول ماه بعد در استان پیش بینی شده است

پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

قرار است «رودخانه جوی» دیگری این بار سواحل شمالی استان بریتیش کلمبیا را که هنوز درگیر سیلاب است تحت تأثیر قرار دهد. پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

دولت استانی با توجه به ویرانی به وجود آمده در اثر طوفان آخر هفته گذشته {در اثر یک رودخانه جوی دیگری} در مناطق جنوبی بریتیش کلمبیا به شهروندان هشدار داد «برای باران سنگین و بادهای شدید آماده باشید.»

سازمان محیط زیست کانادا نیز در به روز رسانی اخطار صبح یکشنبه خود نسبت به شرایط خطرناک زمستانی شامل بارش برف سنگین در قسمت‌های داخل خشکی در این منطقه هشدار داد.

انتظار می رود که با افزایش دما، برف به باران سنگین تبدیل شود. بدین ترتیب علاوه بر بارش احتمال وقوع سیل به دلیل آب شدن توده برف نیز وجود دارد. پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی
پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

کارشناسان هواشناسی هشدار دادند که احتمال «وقوع رانش زمین» به خصوص در منطقه استوارت (Stewart) که در سال جاری شاهد چندین بارش سنگین برف بوده است، وجود دارد. طبق اعلام سازمان محیط زیست کانادا از روز شنبه تا به حال ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر باران باریده است و ۲ تا ۴ سانتیمتر بارش دیگر نیز پیش از آب شدن برف ها در اثر وزش بادهای گرم شدید از سمت جنوب برای یکشنبه پیش بینی شده بود.

پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

احتمال وقوع سیلاب محلی و گسترده وجود دارد

پیش بینی وقوع طوفان و سیل دوم در بریتیش کلمبیا این بار در سواحل شمالی

سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که بارش برف در طول صبح یکشنبه ادامه پیدا کند و سپس به بارش سنگین باران تبدیل شود که در سراسر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

به دلیل شرایطی که توصیف شد هشدار طوفان زمستانی برای این منطقه فعال است اما علاوه بر این هشدار بارش باران برای مناطق داخل خشکی در سواحل شمالی شامل کیتیمات (Kitimat) نیز برقرار است.

طبق این اخطار «رودخانه جوی» باعث بارش حدودا تا ۱۰۰ میلیمتر باران در برخی از نقاط خواهد شد و احتمال وقوع سیل ناگهانی و آبگرفتگی همراه با سیلاب های محلی در مناطق پایین دست وجود دارد.

این هشدارها برای خطوط ساحلی صادر نشده اند اما یک هشدار وزش باد و اطلاعیه آب و هوای ویژه برای صبح یکشنبه منتشر شد که نسبت به پیش بینی های قبلی آب و هوایی برای منطقه از شدت کمتری برخوردار است.

سازمان ملی پیش بینی آب و هوا روز یکشنبه هشدار داد که مناطقی شامل هایدا گوایی (Haida Gwaii) و مساحتی به وسعت سواحل شمالی تا مرکزی باید انتظار وزش باد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بادهای ناگهانی قوی‌تر با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشند.

در هشدار وزش باد گفته شده است که «احتمال آسیب به ساختمان ها از جمله سفالهای شیروانی پشت بام ها و پنجره ها وجود دارد. اشیاء بدون قید و بند محکم ممکن است در اثر وزش باد پرتاب شوند و باعث ایجاد جراحت یا خسارت شوند.»

انتظار می رود که مناطق ساحلی در قسمت‌های داخل خشکی شاهد اثرات رودخانه جوی فوقانی باشند اگرچه برای این مناطق هشداری فعال نیست و تنها بیانیه صادر شده است.

مناطق شامل هایدا گوایی و پرنس روپرت باید انتظار بارش باران سنگین به ترتیب ۴۰ و ۹۰ میلیمتر را در روزهای یکشنبه و دوشنبه داشته باشند.

هشدار احتمال وقوع رانش زمین و همینطور سیلاب برای نواحی دورتر شرقی فعال است.

این رودخانه جوی دومین رویداد از این نوع در طول مدت حدودا یک هفته ای است که بریتیش کلمبیا را تحت تأثیر قرار می دهد. در نواحی دورتر جنوبی طوفان مشابهی که در طول آخر هفته تا دوشنبه جریان داشت باعث شد بخش هایی از نیمه جنوبی استان زیر آب باقی بماند و مسیرهای اصلی در زیر گل و لای مدفون شود.

دست کم چهار نفر در چندین حادثه رانش زمین که در اثر طوفان اتفاق افتاد کشته شدند.

انتظار می رود سامانه آب و هوایی ورودی به استان به سمت جنوب تغییر جهت دهد و روز دوشنبه خطوط ساحلی را تحت تأثیر فرار دهد اما مسئولان استانی اعلام کردند که این سامانه تا آن زمان در «وضعیت تضعیف» شده قرار خواهد داشت؛ اما با توجه به اینکه برخی از مناطق هنوز درگیر سیلاب هستند مسئولان استان پیش بینی های آب و هوایی را تحت نظر دارند و تیم های [پاسخ به شرایط اضطراری] و تجهیزات در حالت آماده باش قرار دارند.

علاوه بر این معاون نخست وزیر استان روز شنبه گفت که سازمان محیط زیست کانادا در حال کار روز یک سیستم رتبه بندی جدید برای الگوهای آب و هوایی است که به مردم کمک می کند بدانند باید از پدیده های جوی اشاره شده در عناوین خبری چه انتظاری داشته باشند.

سیستم جدیدی که در حال طراحی است رویکردی براساس سیستم فعلی مورد استفاده در جنوب مرزها خواهد بود.

رودخانه های جوی ستون های بلند و طولانی از هوای پر از رطوبت هستند که می توانند ساعتها یا روزهای طولانی بارش باران با شدت های مختلف در سواحل غربی امریکای شمالی را به همراه داشته باشد.

مسئولان می گویند که الگوهای آب و هوایی به دلیل تغییرات اقلیمی بیشتر شایع شده اند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا