جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

آیا قیمت بیت‌ کوین برای پشت سر گذاشتن بی‌قراری و کسالت فعلی آماده می‌شود؟

آیا قیمت بیت‌ کوین برای پشت سر گذاشتن بی‌قراری و کسالت فعلی آماده می‌شود؟

آیا قیمت بیت‌ کوین برای پشت سر گذاشتن بی‌قراری و کسالت فعلی آماده می‌شود؟

قیمت بیت‌ کوین اخیراً در حال معامله در محدوده نسبتاً تعریف‌شده‌ای بوده است اما آیا پایین بودن چندین ماهه مقادیر اندیکاتورهای تکنیکال پیش‌درآمد یک شکست افزایشی قیمت است؟

آیا قیمت بیت‌ کوین برای پشت سر گذاشتن بی‌قراری و کسالت فعلی آماده می‌شود؟
آیا قیمت بیت‌ کوین

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

قیمت سرآمدترین کریپتوکارنسی جهان طبق اطلاعات سایت کوین‌ دسک از اواخر ماه مه تا حد زیادی بین ۳۰،۰۰۰$ و ۴۲،۰۰۰$ حرکت کرده است.

اوایل امروز اومکار گادبول (Omkar Godbole) گزارشگر کوین‌دسک با تأکید بر یکی از اندیکاتورهای تکنیکال بخصوص درباره شرایط بازار بیت‌ کوین نوشت : «پهنای باند بولینگر به‌عنوان یکی از معیارهای اندازه‌گیری نوسان که با تقسیم فاصله قیمتی بین باندهای بولینگر بر میانگین ۲۰ روزه قیمت کریپتوکارنسی محاسبه می‌شود با کاهش به پایین‌ترین سطح دو ماه و نیم اخیر به ۰.۱۵ رسیده است.»

گادبول یادآور شد که به‌طور مشابه مقادیر پایین این اندیکاتور قبل از افزایش‌های قابل‌توجه در نوسان قیمت ظاهر می‌شود.

[یادآوری سردبیر: سرمایه‌گذاری در کریپتوکوین‌ها یا توکن‌ها بسیار سوداگرانه است و بازار تا حد زیادی خارج از حیطه مقررات نظارتی قرار دارد. هرکسی که سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی را در نظر دارد باید برای از دست دادن کل سرمایه خود آماده باشد.]

 

ملاحظات پهنای باند بولینگر

 

این تحلیلگر گفت که با این حال مقدار پایین‌تر اندیکاتور پهنای باند بولینگر به‌خودی‌خود سیگنال شکست افزایشی سطح مقاومت قیمت محسوب نمی‌شود.

دیوید کلر (David Keller) استراتژیست ارشد بازار در StockCharts.com گفت که «باندهای بولینگر نوسانان بازار را نشان می‌دهد و باریک شدن پهنای باند بولینگر شیوه‌ای برای به تصویر کشیدن کاهش نوسانات در هفته‌های اخیر است.»

به‌طورکلی دوره‌های نوسانات پایین معمولاً پیش‌درآمد شکست قیمت در بالاتر از سطح مقاومت است. در اکتبر ۲۰۲۰ و دسامبر ۲۰۲۰ پیش از افزایش بزرگ قیمت شاهد چنین پدیده‌ای در مورد بیت‌ کوین و باندهای بولینگر باریک بودیم و در اپریل ۲۰۲۱ نیز دقیقاً پیش از به اوج رسیدن بیت‌ کوین همین شرایط را مشاهده کردیم.

ویلیام نوبل تحلیلگر ارشد تکنیکال در پلتفرم پژوهشی Token Metrics نیز در این مورد توضیحاتی داد.

«پهنای باندها بولینگر یک مقیاس سنجش خوب است برای اینکه اندازه بگیریم که یک معامله در محدوده فشرده قیمتی تا چه حد طولانی، یا تا چه حد دردناک شده است. با سقوط پهنای باند بولینگر بیت‌کوین به ۰.۱۵ ما از میزان ملالت و خستگی که معامله گران بیت‌کوین با آن زندگی می‌کنند یک تصویر عددی به دست می‌آوریم.»

نوبل افزود «پهنای باند بولینگر (BBW) گاهی اوقات سقوط می‌کند و به مدت یک ماه در همین سطوح باقی می‌ماند.»

«پایین بودن مقدار پهنای باند بولینگر تضمین نمی‌کند که محدود بودن دامنه قیمت به‌زودی پایان خواهد یافت.»

 

مشورت با اندیکاتورهای دیگر

 

نوبل گفت که هنگام مشاهده پهنای باند بولینگر بررسی سایر اندیکاتورهای تکنیکال نیز می‌تواند برای ناظران بازار بسیار مفید باشد.

نوبل افزود «هنگام استفاده از باندهای بولینگر باید به دنبال کندل‌ استیک معکوس بگردید.»

«اگر معامله گران بازار خرسی بتوانند بازار را در جهت کاهش قیمت تحت‌فشار بگذارند اما معامله گران بازار گاوی حمله متقابل چشمگیری در همان روز انجام دهند نشانه‌ای است از این که بازار تحت کنترل معامله گران بازار گاوی است و معاملات دامنه محدود می‌تواند پایان یابد.»

نوبل گفت «الگوی مشابهی نیز برای روند نزولی صادق است.»

«به‌عنوان‌مثال اگر بیت‌ کوین در یک محدوده فشرده معامله می‌شود و ناگهان به دلیل مشکلی در بازار سهام یک شکست کاهشی قیمت به پایین‌تر از سطح حمایتی وجود دارد این شوک ناگهانی حرکت نزولی قیمت می‌تواند معامله گران بازار گاوی را وادار کند که به دنبال پناه گرفتن باشند.»

کتی استاکتون (Katie Stockton) بنیان‌گذار و شریک مدیریت کننده شرکت مسئولیت محدود فیرلید استراتژیز (Fairlead Strategies, LLC) نیز ضمن اظهارنظر در این مورد گفت:

«من همیشه هر ابزاری را به‌طور تطبیقی و با ارجاع متقابل با سایر اندیکاتورها بررسی می‌کنم.»

استاکتون یادآور شد هنگامی‌که باندهای بولینگر «منقبض می‌شود وقت آن است که سطوح قیمتی را به‌دقت تحت نظر گرفت.»

«بنابراین من میانگین متحرک ۵۰ روزه و سطح حمایت ۳۰ هزار دلار را برای شکست افزایشی/شکست کاهشی قیمت همراه با یک شکست افزایشی قیمت به‌احتمال‌زیاد (با توجه به شغلم) به دلیل اشباع خرید/اشباع فروش تحت نظر می‌گیریم.»

استاکتون تنها کسی نبود که درباره حرکت نزولی بالقوه صحبت کرد، چراکه کلر نیز در مورد معاملات خرسی پرایس اکشن که این دارایی دیجیتال ممکن است در آینده نزدیک تجربه کند نظراتی مطرح کرده است.

کلر گفت «به‌طورکلی، نمودار بیت‌کوین با سقف قیمت‌های پایین‌تر و سرعت حرکت قیمت کم‌تر در طول ۲۰۲۱ در حالت توزیع باقی می‌ماند.»

بیت‌کوین از ماه مه پایین‌تر از سراشیبی میانگین متحرک ۵۰ روزه نزولی باقی‌مانده است که نشان می‌دهد قیمت به‌طورکلی در حال ضعیف شدن است. باندهای فشرده بولینگر نشان می‌دهد که یک شکست قیمت قریب‌الوقوع است و الگوهای توزیع نیز نشان می‌دهند که شکست قیمت به‌احتمال‌زیاد در سطوح نسبتاً پایین خواهد بود.

کلر تأکید کرد «سطح قیمت ۳۰،۰۰۰$ را به‌عنوان یک ناحیه مهم حمایت قیمت تحت نظر بگیرید و یک شکست قیمت در پایین‌تر از این سطح راه را برای هدف قیمت نزولی بعدی حول‌وحوش ۲۷،۰۰۰$ باز می‌کند.»

 

پهنای باند بولینگر        پهنای باند بولینگر            پهنای باند بولینگر          پهنای باند بولینگر

کوین‌ دسک      کوین‌ دسک     کوین‌ دسک    کوین‌ دسک      کوین‌ دسک            کوین‌ دسک

کندل‌ استیک     کریپتوکوین‌ها    کندل‌ استیک        کریپتوکوین‌ها    کندل‌ استیک     کریپتوکوین‌ها    کندل‌ استیک    کریپتوکوین‌ها

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا