ایرانجدیدترین اخبارجهان

آرژانتین و اسرائیل انتصاب احمد وحیدی متهم حمله در آمیا را بعنوان وزیر کشور توهین می دانند

انتصاب احمد وحیدی به وزارت کشور با انتقاد تند آرژانتین و اسرائیل روبه‌رو شد

آرژانتین و اسرائیل انتصاب احمد وحیدی متهم حمله در آمیا را بعنوان وزیر کشور توهین می دانند

در پی انتشار نام احمد وحیدی به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر کشور در کابینه رئیسی، آرژانتین و اسرائیل واکنش شدیدی نشان دادند و این انتخاب را شرم‌آور خواندند. آرژانتین و اسرائیل انتصاب احمد وحیدی متهم حمله در آمیا را بعنوان وزیر کشور توهین می دانند

آرژانتین و اسرائیل انتصاب احمد وحیدی متهم حمله در آمیا را بعنوان وزیر کشور توهین می دانند
آرژانتین و اسرائیل انتصاب وحیدی متهم حمله در آمیا وزیر کشور توهین می دانند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

یکی از ۱۹ نام پیشنهادی کابینه که چهارشنبه توسط رئیس جمهور جدید ایران، ابراهیم رئیسی به مجلس پیشنهاد شد، در کشور آرژانتین به شدت منفور است. انتخاب احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور از سوی دولت آلبرتو فرناندز (Alberto Fernández) “توهین” تلقی شد. دادگستری آرژانتین، ژنرال ایرانی، وزیر دفاع بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ و فرمانده سابق سپاه پاسداران را متهم می کند که در حمله تروریستی علیه یهودیان در مرکز آمیا (AMIA) که در سال ۱۹۹۴ اتفاق افتاد و ۸۵ کشته برجای گذاشت دست داشته است. وحیدی از سال ۲۰۰۷ حکم بازداشت بین المللی داشت، اما آرژانتین حتی نتوانست از او بازجویی کند.

در تاریخ ۲۱ مرداد وزارت خارجه اسرائیل در صفحه فارسی توییتر خود احمد وحیدی را جنایت‌کاری خطاب کرد که در حمله به ساختمان یهودیان در بوینس‌آیرس و کشتن ۸۵ انسان بی‌گناه در دست تعقیب پلیس بین‌الملل است.

وزارت خارجه اسرائیل از جامعه بین‌الملل درخواست کرد انتصاب احمد_وحیدی به عنوان وزیر کشور را محکوم کنند.

در وبسایت رسمی اینترپل نام احمد وحیدی در کنار نام‌های محسن رضایی و علی فلاحیان دیده می‌شود که هم اکنون در پرونده انفجار آمیا در آرژانتین تحت تعقیب هستند.

در ادامه وزارت خارجه اسرائیل از ابراهیم رئیسی با نام قصاب تهران یاد کرد؛ شخصی که هزاران ایرانی را به کام مرگ کشاند و وزرایش نیز مسئول کشتن انسان‌ها در سراسر جهان هستند. آرژانتین و اسرائیل انتصاب وحیدی متهم حمله در آمیا را بعنوان وزیر کشور توهین می دانند

وحیدی در پست‌های قبلی خود وزیر دفاع دولت دوم احمدی نژاد و رئیس کمیسیون سیاسی-دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین فرمانده سابق نیروی قدس [ نیروی برون مرزی سپاه پاسداران] بود.

وحیدی دارای مدرک دکترای دفاع استراتژیک از دانشگاه امام صادق و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی است.

کابینه ابراهیم رئیسی  گزینه پیشنهادی وزیر کشور   کابینه ابراهیم رئیسی  گزینه پیشنهادی وزیر کشور   کابینه ابراهیم رئیسی 

 حمله تروریستی علیه یهودیان در مرکز آمیا  کابینه ابراهیم رئیسی      حمله تروریستی علیه یهودیان در مرکز آمیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا