افغانستانجدیدترین اخبارجهان

اشرف غنی حکم آزادی ۲ هزار زندانی طالبان را صادر کرد

اشرف غنی حکم آزادی ۲ هزار زندانی‌طالبان را صادر کرد

اشرف غنی حکم آزادی ۲ هزار زندانی طالبان را صادر کرد

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دو هزار زندانی‌طالبان را آزاد می کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دو هزار زندانی گروه طالبان در پاسخ به اعلام آتش‌بس سه روزه گروه‌طالبان از زندان‌ها آزاد می شوند.

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای نوشته است که دولت پیشنهادهای خود برای صلح را گسترش داده و در حال انجام اقدامات بیشتر برای موفقیت این روند است.

گفتنی است که طالبان اعلام کرده اند که در ایام عید سعید فطر با دولت افغانستان آتش بس می کند.

دولت افغانستان پیشتر ۱۵۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده اما اما این روند را به دلیل نبود تناسب لازم در رهایی زندانیان دو طرف متوقف کرده بود.

بر اساس توافقنامه آمریکا و گروه طالبان، دولت افغانستان باید ۵ هزار زندانی طالب و گروه طالبان هزار زندانی دولتی را به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات داخلی آزاد کنند.

اشرف غنی حکم آزادی ۲ هزار زندانی‌طالبان را صادر کرد ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دو هزار زندانی‌طالبان را آزاد می کند. ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دو هزار زندانی گروه‌طالبان در پاسخ به اعلام آتش‌بس سه روزه گروه‌طالبان از زندان‌ها آزاد می شوند. ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای نوشته است که دولت پیشنهادهای خود برای صلح را گسترش داده و در حال انجام اقدامات بیشتر برای موفقیت این روند است. گفتنی است که طالبان اعلام کرده اند که در ایام عید سعید فطر با دولت افغانستان آتش بس می کند. دولت افغانستان پیشتر ۱۵۰۰ زندانی‌طالبان را آزاد کرده اما اما این روند را به دلیل نبود تناسب لازم در رهایی زندانیان دو طرف متوقف کرده بود. بر اساس توافقنامه آمریکا و گروه طالبان، دولت افغانستان باید ۵ هزار زندانی‌طالب و گروه طالبان هزار زندانی دولتی را به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات داخلی آزاد کنند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا