جدیدترین اخبارجهان

کشته شدن بیش از ۹۸ نفر از مردم حاضر درصحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون

دست‌کم ۹۸ نفر در انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون کشته شدند

کشته شدن بیش از ۹۸ نفر از مردم حاضر درصحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون

طبق اعلام مقامات کشور سیرالئون دست‌کم ۹۸ نفر روز جمعه در پی انفجار تانکر حمل سوخت در حومه فری‌تاون (Freetown) پایتخت سیرالئون، کشته شدند. کشته شدن بیش از ۹۸ نفر از مردم حاضر درصحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون

محمد لمرین باه (Mohamed Lamrane Bah) مدیر روابط عمومی سازمان ملی مدیریت فجایع سیرالئون (National Disaster Management Agency) گفت که در پی این انفجار چندین نفر نیز در شرایط بحرانی قرار دارند.

لمرین باه گفت مقامات مسئول مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند و اجساد را جمع‌آوری کردند و عملیات نجات درصحنه حادثه پایان یافته است. کشته شدن بیش از ۹۸ نفر از مردم حاضر درصحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون

کشته شدن بیش از 98 نفر از مردم حاضر درصحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون
کشته شدن بیش از ۹۸ نفر از مردم حاضر درصحنه انفجار تانکر حمل سوخت در سیرالئون

سازمان ملی مدیریت فجایع سیرالئون در بیانیه‌ای که بعدازظهر روز شنبه روی فیسبوک پست شده بود گفت انفجار پس از برخورد دو وسیله نقلیه در بزرگراه در حالی اتفاق افتاد که تانکر حمل سوخت قصد داشت برای تخلیه سوخت وارد یکی از ایستگاه‌های سوخت‌گیری در نزدیک محل حادثه شود.

در این بیانیه گفته شده است که «ویدئو ضبط‌شده و اظهارات شاهدان عینی حاکی از آن است که پس از وقوع حادثه دو راننده از وسیله نقلیه خود پیاده شده‌اند و به ساکنین محله هشدار داده‌اند که از صحنه حادثه فاصله بگیرند و در همین حین تلاش می‌کردند به نشتی ناشی از تصادف رسیدگی کنند.» طبق این بیانیه درحالی‌که رانندگان مشغول هشدار دادند بودند «برخی از اعضای محله به صحنه حادثه هجوم آوردند تا از این موقعیت استفاده کنند و از سوخت جاری از نشتی تانکر را با ظرف جمع کنند و در سازه‌های سرهم‌بندی شده موقتی در همان اطراف ذخیره کنند.»

طبق این بیانیه «براثر جمع‌آوری سوخت، انفجار بزرگی رخ داد و منجر به وقوع این فاجعه آتش‌سوزی شد.»

ویدئوهایی که بلافاصله پس از انفجار به‌صورت آنلاین به اشتراک گذاشته‌شده‌اند مردم را در حال فرار از میان ابرهایی از دود غلیظ نشان می‌دهند، درحالی‌که شعله‌های بزرگ آتش آسمان شب را روشن کرده است.

سازمان ملی مدیریت فجایع سیرالئون بلافاصله از محل حادثه بازدید کرد و عملیات پاسخ به شرایط اضطراری را با سازمان‌های همکار هماهنگ کرد. آمبولانس‌ها در محل حادثه جمع شدند تا اجساد و افرادی که در وضعیت بحرانی بودند را به بیمارستان‌های مختلف در فری‌تاون منتقل کنند.

طبق بیانیه سازمان ملی مدیریت فجایع سیرالئون ۹۲ نفر در بیمارستان‌های فری‌تاون بستری‌شده‌اند.

ایوون اکی-سایر (Yvonne Aki-Sawyerr) شهردار فری‌تاون در بیانیه‌ای که در فیسبوک منتشر شد گفت که «از شنیدن خبر انفجار در جاده بای‌بوره (Bai Bureh) در ولینگتون در پی تصادف کامیون حمل سوخت با یک کامیون دیگر متأسف است.»

اکی-سایر گفت «ویدئوها و تصاویر در حال گردش در شبکه‌های اجتماعی دل‌خراش‌اند.» «مراتب همدردی خود را با خانواده‌ها و عزیزان قربانیان این انفجار ابراز می‌دارم. روح درگذشتگان قرین آرامش کامل باشد.»

فری‌تاون پایتخت سیرالئون      فری‌تاون پایتخت سیرالئون         

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا