جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

فرار مالیاتی با استفاده از آدرس های جعلی در انتاریو برای برخی از شهروندان کبکی وسوسه‌انگیز است

مقامات استانی در حال تحقیق در مورد شهروندان کبکی هستند که برای پرداخت مالیات کمتر از آدرس های انتاریو استفاده می کنند

فرار مالیاتی با استفاده از آدرس های جعلی در انتاریو برای برخی از شهروندان کبک وسوسه‌انگیز است

مقامات کبکی در حال تحقیقات برای شناسایی شهروندان در استان لابل (la belle) هستند که از آدرس های جعلی در انتاریو برای هزاران دلار صرفه جویی در سال استفاده می کنند.

فرار مالیاتی با استفاده از آدرس های جعلی در انتاریو برای برخی از شهروندان کبک وسوسه‌انگیز است
فرار مالیاتی با استفاده از آدرس های جعلی در انتاریو برای شهروندان کبک وسوسه‌انگیز است

رادیو کانادا پی برد که سازمان وصول مالیات کبک در طول چند سال گذشته صدها حسابرسی مالیاتی برای پیدا کردن مالیات دهندگان انتاریویی انجام داده که آدرس اصلی محل سکونت آنها در واقع کبک است.

پلیس استانی کبک (Sûreté du Québec) نیز در طول پاندمی به این مسئله پرداخت و ده ها تحقیق انجام داد و پرونده ها را به مقامات مالیاتی کبک منتقل کرد.

سازمان درآمد کبک گفت که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ نزدیک به ۶ میلیون دلار بازیابی کرده است که شامل جریمه‌ها و بهره می‌شود.

با این حال برخی از منتقدان می گویند کبک حتی باید اقدامات بیشتری برای بازیابی عواید از دست رفته مالیات بر درآمد انجام دهد.

این وضعیت به خصوص باعث ایجاد نارضایتی در اتاوه (Outaouais) پرجمعیت ترین منطقه در امتداد مرز انتاریو با کبک شده است. تعداد بیشتری از ساکنان این شهر همسایگان خود را به مقامات گزارش می دهند، به ویژه در مواردی که خانواده ها سال ها پلاک انتاریو را روی وسایل نقلیه خود نگه می دارند.

گزارش کردن همسایگان احتمالاً با توجه به افزایش تعداد شهروندان انتاریویی که نه تنها به دلیل هزینه های پایین تر مسکن و برق بلکه به دلیل خدمات مقرون به صرفه تر برای خانواده مانند مهدکودک شهر مرزی اتاوه را برای سکونت انتخاب می کنند، تشدید خواهد شد.

“تقلب وسوسه برانگیز”

کارشناسان مالیاتی می گویند برای برخی از ساکنان کبک یک وسوسه قوی برای استفاده از آدرس های انتاریو در طول فصل مالیات وجود دارد. برای یک زوج با درآمد بالا صرفه جویی مالیاتی به سرعت از ۱۰،۰۰۰ دلار در سال فراتر می رود.

اریک گلیناس (Éric Gélinas) استاد دانشکده مالیات در دانشگاه شربروک در مصاحبه ای به زبان فرانسوی توضیح داد «در همه سطوح و بخصوص هنگامی که مقایسه را بر اساس طبقه درآمدی انجام دهید، بودن در انتاریو سودمندتر است.»

حسابداران می گویند شاغلان کبکی که برای شرکت های ثبت شده در انتاریو کار می کنند، به لطف نرخ مالیات پایین استان برای مشاغل کوچک با کمتر از سه کارمند می توانند حتی بیشتر پس انداز کنند.

سازمان درآمد کبک به نوبه خود گفت که در سال ۲۰۱۷ یک تیم تخصصی از حسابرسان را برای مقابله با «کلاهبرداری آدرس جعلی» مورد استفاده در مناطق مرزی تشکیل داده است.

«برای سازمان درآمد کبک بازیابی کامل درآمدهای مالیاتی که شهروندان به کبک بدهکارند یک اولویت است. مسئله ای که مطرح است رعایت انصاف در حق همه شهروندان و مشاغلی است که به تعهدات خود عمل می کنند.»

سازمان درآمد کبک در طول سه سال گذشته مالیات ۴۴۷ نفر را بررسی کرده و اخطاریه هایی را، اغلب در طول چندین سال، برای ۱۷۹ نفر از آنها صادر کرده است. سازمان درآمد کبک در کل، ۵.۷ میلیون دلار درآمد اضافی وصول کرده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا