جدیدترین اخبارجهان

آذربایجان ۳۹ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران در بحبوحه تنش های تهران-باکو دستگیر کرد

بازداشت ۳۹ نفر به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی در آذربایجان/ باکو می‌گوید تهران کارشکنی می‌کند

جمهوری آذربایجان ۳۹ نفر را به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران دستگیر کرد

وزارت امور خارجه جمهوری‌آذربایجان امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ از پیگیری حقوقی حمله مرگبار به سفارت این کشور در تهران خبر داد و گفت از تمام ظرفیتهای حقوق بین المللی در محکومیت حمله تروریستی به سفارت این کشور در تهران و مجازات عاملان این حمله بهره خواهد برد.

دولت این کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از مطرح شدن این حمله در سطح بین المللی به عنوان یک حمله تروریستی جلوگیری می‌کند یادآور شد «جمهوری اسلامی از طریق سازمانهایی که هر دو کشور عضو آنها هستند دست به این اقدامات می زند.»

بنابر گزارش رسانه های جمهوری آذربایجان، دولت باکو صبح سه‌شنبه عملیاتی را در پایگاه اطلاع رسانی «سلام نیوز» و شبکه تلویزیونی «اینتراز» انجام داد و هفت مظنون را به نامهای  «کریموف»، «رحیموف»، «الکباروف»، «جعفروف»، «جبارلی»، «عبدولوف» و «جومشودوف» را دستگیر کرد.

با این وجود، دستگیری عوامل مرتبط با جمهوری اسلامی و حمله تروریستی به سفارت جمهوری‌آذربایجان به این هفت نفر ختم نشد و تعداد آنها امروز به ۳۹ نفر افزایش یافت.

جمهوی آذربایجان ماهیت حمله به سفارت این کشور را تروریستی می‌داند ولی جمهوری اسلامی این حمله را به دلیل انگیزه های شخصی عنوان کرده است.

وزارت کشور جمهوری‌آذربایجان نیز از اقدام یک شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان از جمله باکو خبر داده است.

پیش از این جمهوری اسلامی به پیش نویس بیانیه‌های ارسالی جمهوری آذربایجان به جنبش غیر متعهدها و کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا و کنفرانس تعامل و برای محکوم کردن این حمله از سوی این نهادها اعتراض کرده بود.

بنابر گزارش رسانه های جمهوری آذربایجان، دولت باکو صبح سه‌شنبه عملیاتی را در پایگاه اطلاع رسانی «سلام نیوز» و شبکه تلویزیونی «اینتراز» انجام داد و هفت مظنون را به نامهای  «کریموف»، «رحیموف»، «الکباروف»، «جعفروف»، «جبارلی»، «عبدولوف» و «جومشودوف» را دستگیر کرد.  بازداشت به اتهام جاسوسی  بازداشت به اتهام جاسوسی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا