بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد

مسئولان بهداشت بریتیش کلمبیا تنها چند روز پس از اعلام مجموعه ای از مقررات کووید-۱۹ قصد دارند روز پنجشنبه محدودیت های جدی تری اعلام کنند

بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد

دولت بریتیش کلمبیا در حال آماده شدن برای اعلام مقررات کووید-۱۹ بیشتر در روز پنجشنبه و همچنین اعلام آخرین آمار شیوع اومیکرون در استان است. بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد

دکتر بانی هنری کارشناس بهداشت استانی، آدرین دیکس وزیر بهداشت و مایک فرن وورث وزیر ایمنی عمومی همگی قرار است در کنفرانس مطبوعاتی ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر که به صورت زنده از سی تی وی نیوز ونکوور پخش خواهد شد حضور یابند.

قبل از اطلاعیه روز پنج شنبه صنعت هتل داری با مسئولان بهداشت دیدار خواهد کرد.

این کنفرانس مطبوعاتی درحالی برگزارش می شود که از آخرین باری که مسئولان از مجموعه دیگری از محدودیت ها برای مبارزه با افزایش موارد کووید-۱۹ {شامل محدودیت جدید تعداد افراد حاضر در دورهمی های شخصی} خبر دادند تنها چند روز می گذرد.

دکتر برایان کانوی (Brian Conway) متخصص بیماری های عفونی گفت «واضح است که تغییری در طرز تفکر مقامات بهداشت عمومی در فاصله بین جمعه و (دوشنبه) اتفاق افتاده است.»

در طول آخر هفته استان بریتیش کلمبیا ۲،۵۵۰ مورد ابتلای جدید ثبت کرد که میانگین متحرک هفت روزه استان را به بالاترین سطحی که از سپتامبر تا به حال مشاهده شده بود رساند.

کانوی گفت برای اینکه تضمین شود مردم از قوانین جدید پیروی می کنند مهم است که دولت به روشنی به مردم توضیح دهد که چرا این تغییرات ضرورت دارند در حالی که چند روز پیش نیازی به آنها وجود نداشت.

مسئولان هیچ گونه اشاره ای نکردند که مقررات جدید شامل چه مواردی خواهند بود اما حضور فرن وورث نشانه ای از تحولات بزرگ است.

این وزیر ایمنی عمومی بود که اولین بار در مارس ۲۰۲۰ وضعیت اضطراری کووید-۱۹ استان و همچنین محدودیت مسافرتی استان در اپریل ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

یکی دیگر از وضعیت های اضطراری که به دلیل فاجعه سیل و رانش زمین در ماه گذشته اعلام شد همین هفته گذشته تمدید شد و هنوز برقرار است.

از جمله موارد اعلام شده در آخرین محدودیت های کووید-۱۹ بریتیش کلمبیا که از روز دوشنبه به اجرا گذاشته شد محدود کردن تعداد افراد حاضر در دورهمی های شخصی و تعیین سقف ظرفیت ۵۰ درصدی برای حضور در مکان های عمومی بزرگ‌تر و ممنوعیت دورهمی های برنامه ریزی شده شب سال نو بود.

افزایش سریع تعداد موارد ابتلا و ظهور واریانت شدیداً انتقال پذیر اومیکرون ابهامات بسیاری در مورد برنامه های تعطیلات به وجود آورده و بسیاری از کسانی که قصد مسافرت داشتند را در مورد اینکه آیا باید در خانه بمانند یا خبر به فکر فرو برده است.

متخصصان سلامت روان می گویند که استرس و اضطراب در طول دوره تعطیلات به خودی خود بالا است و حالا هنگام در تماس بودن با عزیزان است.

جانی موریس (Jonny Morris) از انجمن سلامت روان کانادا گفت «احساس وصل بودن و در ارتباط بودن حتی اگر به طور حضوری در ارتباط نباشیم در این هنگام از سال و انجام دادن هر کاری که برای تماس با افراد آسیب پذیر از دست ما بر می آید واقعاً مهم است.» علاوه بر این ازدحام بزرگی برای تست گیری در لاور مینلند (Lower Mainland) به وجود آمد که منجر به تشکیل صف های ۳.۵ ساعته در برخی از مکان ها شد چرا که مردم می خواهند مراقبت باشند که هیچ یک از عزیزان خود را در طول تعطیلات در معرض ریسک قرار نمی دهند. بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد

بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد
بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام

سایر قلمروهای قضایی محدودیت های بسیار سخت گیرانه تری را از قبل به اجرا گذاشته اند از جمله انتاریو و کبک که هر دو استان ها سقف فعالیت رستوران‌ها را تا ۵۰ درصد ظرفیت کاهش داده اند.

کبک که شاهد آمار کم سابقه موارد ابتلا در جریان آخرین جهش در میزان انتقال بیماری بوده نیز مدارس، میکده ها و سالن های ورزشی را تعطیل کرده است.

آمار موارد ابتلا بریتیش کلمبیا نیز به سرعت در حال افزایش است. میانگین متحرک موارد ابتلا در استان از ۱۲ تا ۲۰ دسامبر دو برابر شده و به ۷۴۲ مورد در روز رسیده که بالاترین رقم از ۳۰ سپتامبر تا به حال است.

برخلاف افزایش موارد واریانت دلتا که در طول تابستان به واریانت غالب تبدیل شد افزایش تعداد موارد ابتلا به واریانت جدید تا به حال به افزایش متناظر در موارد شیوع بیماری در مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان منجر نشده است.

مسئولان بهداشت علت این تحول را برنامه تزریق دوز تقویتی می دانند که تا به حال به دریافت دوز سوم واکسن کووید-۱۹ توسط ۷۲۷،۰۰۰ نفر از مردم منجر شده و به افزایش ایمنی در میان سالمندان آسیب پذیر کمک کرده است. بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد

بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد
بریتیش کلمبیا به دلیل افزایش موارد ابتلا از روز پنجشنبه محدودیت های بیشتری را اعلام خواهد کرد

وزیر بهداشت   مقررات کووید-۱۹    وزیر بهداشت    مقررات کووید-۱۹    وزیر بهداشت    مقررات کووید-۱۹  وزیر بهداشت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا