بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

بریتیش کلمبیا با اجرای قانون جدید ضد نژادپرستی برای رفع تبعیض سیستماتیک مبارزه می کند

بریتیش کلمبیا با هدف برطرف کردن مسائل تبعیض نژادی سیستماتیک یک قانون ضد نژادپرستی جدید به اجرا می گذارد

بریتیش کلمبیا با اجرای قانون جدید ضد نژادپرستی برای رفع تبعیض سیستماتیک مبارزه می کند

دولت بریتیش کلمبیا در تلاش برای «برچیدن نژادپرستی و تبعیض سیستماتیک» علیه بومیان، سیاه پوستان و رنگین پوستان در این استان اولین قانون که در نوع خود بی‌سابقه محسوب می شود را به اجرا می گذارد.

استان بریتیش کلمبیا گفت که قانون داده های ضد نژادپرستی (Anti-Racism Data Act) ابزاری را فراهم می کند که تضمین می کند تمام داده های جمع آوری شده به شناسایی شکاف های موجود در برنامه ها و خدمات کمک می کند.

جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت «استان ما با تنوع نژادی/ هویتی شکل گرفته است و مردم از سراسر جهان انتخاب می کنند که برای ساختن زندگی بهتر به بریتیش کلمبیا بیایند. اما برای مدت طولانی، نژادپرستی سیستماتیک و اثرات ماندگار استعمار به طور ناعادلانه ای مردم را در زمینه های آموزش، فرصت های شغلی، مسکن و موارد دیگر عقب نگه داشته است.» «این بی‌عدالتی‌ها زمانی وخیم تر می‌شوند که مردم بومی و جوامع اقلیت نژادی درخواست می کنند که در این موارد اقدام شود، اما دولت به آنها می‌گوید شواهدی را با استفاده از داده‌هایی ارائه کنند که هرگز جمع‌آوری نشده‌اند.»

دولت استانی با فشار فزاینده ای برای اقدام علیه نژادپرستی سیستماتیک در سیستم بهداشت و درمان و اداره پلیس مواجه بوده است.

مری الن تورپل-لافوند (Mary Ellen Turpel-Lafond) تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن نژادپرستی سیستماتیک در سیستم بهداشت و درمان انجام داد، و پی برد که مردمان بومی در بریتیش کلمبیا از دسترسی برابر به مراقبت های پیشگیرانه و اولیه برخوردار نیستند.

استان بریتیش کلمبیا همچنین در حال بررسی گزارشی از یک کمیته جامع نمایندگان تمام احزاب پارلمان است که وظیفه بررسی قانون پلیس را به عهده داشت؛ گزارش این کمیته توصیه کرده است که نیروهای پلیس سلطنتی (RCMP) و نیروهای پلیس شهری از امور انتظامی روزانه کنار گذاشته شوند و در عوض نیروهای انتظامی استانی و منطقه‌ای جایگزین آنها شوند.

دولت هنوز در مورد این گزارش تصمیمی نگرفته است.

به عنوان بخشی از یک دوره مشورت گسترده برای تدوین این لایحه قانونی بیش از ۱۳،۰۰۰ بریتیش کلمبیایی نظرات و تجربیات خود را در ارتباط با این قانون به دولت ارائه کردند.

براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، بیش از ۹۰ درصد افراد متعلق به اقلیت‌های نژادی معتقد بودند که جمع‌آوری داده‌های جمعیت‌شناختی چند بعدی مانند منشاء قومی، تبار، دین، توانایی [جسمی] و هویت جنسیتی می‌تواند تغییرات مثبتی را در بریتیش کلمبیا ایجاد کند.

این قانون یکی از اولین بخش های قانون جدید است که با هدایت بومیان تحت قانون اعلامیه حقوق مردمان بومی (Declaration on the Rights of Indigenous Peoples Act) تدوین شده است.

داده‌های نگران‌کننده ای که در ماه مارس توسط اداره آمار کانادا منتشر شد نشان می داد که کانادا با افزایش جرایم ناشی از نفرت مواجه است.

طبق این گزارش از زمان شروع پاندمی جرائم ناشی از نفرت ضد آسیایی در مکان هایی مانند مترو ونکوور در حال افزایش بوده است.

آخرین آمار در سرتاسر کانادا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ جرایم نفرت نژادی که علیه این گروه جمعیتی گزارش‌شده اند بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰ در بریتیش کلمبیا، جرایم ناشی از نفرت علیه سیاه پوستان ۹۲ درصد افزایش یافت. جرایم علیه مردم بومی ۱۵۲ درصد و جنایات علیه مردم جنوب آسیا ۴۷ درصد افزایش یافت.

تبعیض نژادی سیستماتیک  تبعیض نژادی سیستماتیک

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا