بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به بیماری، مشکوک به کووید-۱۹

کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به موارد مشکوک به کووید-۱۹ عبادت حضوری را موقتاً تعطیل کرد

لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به بیماری مشکوک به کووید-۱۹

کلیسایی در فریزر ولی (Fraser Valley) بریتیش کلمبیا پس‌ازاینکه ده‌ها نفر از اعضای کلیسا به بیماری مشکوک به کووید-۱۹ مبتلا شدند {ازجمله ۱۱ نفر که ناچار در بیمارستان بستری شدند} عبادت‌های حضوری و سایر برنامه‌ها را به‌طور داوطلبانه به حال تعلیق درآورد. لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به بیماری مشکوک به کووید-۱۹

در یک پست آنلاین از طرف کلیسای کلیربروک منونایت برِترین (Clearbrook Mennonite Brethren) در ابوتسفورد (Abbotsford) اعلام شد که در حدود ۴۰ نفر از اعضای کلیسا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

پست آنلاین کلیسا می‌گوید «اعضای کلیسای ما با افزایش نگرانی‌های پزشکی مواجه هستند» «برخی از اعضا دارای علائم ملایم‌تری هستند و در قرنطینه خانگی هستند. سایر افراد با چالش‌های پزشکی جدی‌تری مواجه هستند. یازده نفر از اعضای کلیسای ما در حال حاضر با علائم کووید در بیمارستان بستری هستند.»

برخلاف گزارش کلیسا درباره موارد ابتلا، مسئولان بهداشت فریزر مکان کلیسا را روی صفحه مکان‌های عمومی قرارگیری در معرض ریسک (public exposures page) منتشر نکرده است.

اسکات تولهرست (Scott Tolhurst) یکی از کشیش‌های این کلیسا گفت «من با سازمان بهداشت فریز تلفنی در تماس بوده‌ام.» «آنها چند تماس تلفنی برقرار گرفتند و به ردیابی تماس‌های فیزیکی بین افراد پرداختند.»

در حال حاضر هیچ سقف ظرفیتی یا محدودیتی ازلحاظ مراسم عبادی فضای باز یا فضای داخلی در بریتیش کلمبیا وجود ندارد. لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به بیماری مشکوک به کووید-۱۹

لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای 40 نفر به بیماری مشکوک به کووید-19
لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا بیماری مشکوک به کووید-۱۹

بریتیش کلمبیا اوایل این هفته با به‌روزرسانی دستور بهداشت استانی خود استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را الزامی کرد، اما کلیساها و سایر عبادتگاه‌ها را مشمول این دستور قرار نداد.

طبق دستور بهداشت استان این دسته از تسهیلات صرفاً در مواقعی در فضاهای عمومی داخلی در نظر گرفته می‌شوند که «برای مقاصد غیرمذهبی مورداستفاده قرار گیرند.» بااین‌وجود، دکتر بانی هنری کارشناس بهداشت استان گفت که استفاده از ماسک در طول مراسم عبادی همچنان قویاً توصیه می‌شود، بخصوص که استان در آستانه ورود به فصل آنفلوانزا است.

دکتر بانی هنری روز دوشنبه گفت «ما شاهد انتقال کووید-۱۹ در گردهمایی‌های عبادی بوده‌ایم، و در برخی از موارد انتقال بیماری به معنی بوده است که گردهمایی‌ها باید از راه دور برگزار شوند.»

به گفته تولهرست کلیسا از تاریخ ۱۷ اکتبر هیچ نوع مراسم حضوری برگزار نکرده است و قصد ندارد گردهمایی‌های حضوری را دست‌کم زودتر از ۱۴ نوامبر دوباره شروع کند.

تولهرست گفت «ما توسط سازمان بهداشت فریزر موظف [به لغو مراسم حضوری] نشده‌ایم. اما من تلفنی [موضوع را به آنها] اطلاع دادم و آنها واکنش ما را تائید کردند.» «کسانی که بیمار بوده‌اند قرنطینه شده‌اند و تا هنگامی‌که حالشان بهتر شود قرنطینه را ادامه خواهند داد.»

تولهرست نمی‌توانست اطلاعاتی در مورد واکسینه بودن یا نبودن افراد بیمار ارائه کند اما گفت که کلیسا ایمن‌سازی را ترویج و تبلیغ می‌کند.

تولهرست گفت «ما واکسیناسیون را به‌عنوان عاقلانه‌ترین اقدامی که می‌توان در این دوران پاندمی اتخاذ کرد معرفی می‌کنیم.» «من منتظر تزریق دوز تقویتی خود هستم. اما هیچ‌گونه اطلاعات عددی یا درصدی در مورد اینکه چه تعداد واکسینه هستند یا واکسینه نیستند در اختیار ندارم.» لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به بیماری مشکوک به کووید-۱۹

لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای 40 نفر به بیماری مشکوک به کووید-19
لغو مراسم عبادت حضوری در کلیسای بریتیش کلمبیا در پی ابتلای ۴۰ نفر به بیماری مشکوک به کووید-۱۹

کلیسای فریزر ولی  اخبار ونکوور   کلیسای فریزر ولی اخبار ونکوور   کلیسای فریزر ولی  اخبار ونکوور   کلیسای فریزر ولی    اخبار ونکوور

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا