بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

بریتیش کلمبیا تنها چند روز پس از اعلام دور قبلی مقررات کووید-۱۹ روز سه شنبه محدودیت های جدیدی شامل تعطیلی میکده ها و باشگاه های ورزشی اعلام کرد

بریتیش کلمبیا میکده ها، باشگاه های ورزشی را به دلیل غالب شدن اومیکرون تعطیل می کند و برگزاری مراسم عروسی در فضای بسته و مراسم مشابه را نیز ممنوع کرده است

بریتیش کلمبیا روز سه شنبه محدودیت های جدیدی شامل تعطیلی میکده ها و باشگاه های ورزشی اعلام کرد

دولت بریتیش کلمبیا پس از مشاهده افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های سایر قلمروهای قضایی که با واریانت سریع الانتقال اومیکرون درگیر هستند مجموعه جدیدی از محدودیت های کووید-۱۹ را به اجرا گذاشت. بریتیش کلمبیا روز سه شنبه محدودیت های جدیدی شامل تعطیلی میکده ها و باشگاه های ورزشی اعلام کرد

دکتر بانی هنری کارشناس بهداشت استانی بعد از ظهر سه شنبه مقررات جدیدی را اعلام کرد و یک بار دیگر خواستار همکاری مردم شد چرا که وضعیت سایر استان ها و دیگر کشورها تصویر به شدت نگران کننده ای از آنچه ممکن است در هفته های آینده در انتظار بریتیش کلمبیا باشد ترسیم می کند.

دکتر هنری گفت «می گویند که ناملایمات ما را به خودمان می شناساند و بریتیش کلمبیا نشان داده است که ما قوی، پایدار و حامی یکدیگر هستیم.» «اما طوفان کووید-۱۹ ما هنوز به پایان نرسیده است.» بریتیش کلمبیا روز سه شنبه محدودیت های جدیدی شامل تعطیلی میکده ها و باشگاه های ورزشی اعلام کرد

بریتیش کلمبیا روز سه شنبه محدودیت های جدیدی شامل تعطیلی میکده ها و باشگاه های ورزشی اعلام کرد
بریتیش کلمبیا محدودیت های جدیدی شامل تعطیلی میکده ها و باشگاه های ورزشی

آخرین دستورات بهداشت عمومی میکده ها و کلاب های شبانه را مجبور می کند که تعطیل شوند در حالی که دورهمی های فضای بسته برنامه ریزی شده مانند مراسم عروسی و مهمانی های تعطیلات سال نو را نیز صرف نظر از تعداد افراد حاضر در دورهمی ممنوع می کند.

مقررات مشابهی که برای دورهمی های شخصی در خانه ها و اقامتگاه های تفریحی استیجاری از روز دوشنبه به اجرا گذاشته شد در طول تعطیلات نیز برقرار خواهد ماند با این حال طبق مقررات جدید شهروندان بریتیش کلمبیا همچنان می توانند یک خانوار دیگر یا ۱۰ میهمان را به شرط واکسینه بودند همگی حاضرین به خانه خود دعوت کنند.

باشگاه های ورزشی، مراکز تناسب اندام و استودیوهای رقص نیز طبق مقررات جدید موقتاً تعطیل خواهند شد و ظرفیت مجاز مکان های عمومی مانند سالن‌های سینما، تئاتر و استادیوم‌های ورزشی نیز به ۵۰ درصد ظرفیت اصلی کاهش می یابد.

رستورانها تنها می توانند حداکثر شش نفر را دور هر میز بنشانند در حالی که باید از فاصله گذاری فیزیکی و حائل های مشابه با اوایل دوره پاندمی استفاده کنند.

مسئولان بهداشت اعلام کردند که محدودیت های جدید از ۲۳ دسامبر تا ۱۸ ژانویه برقرار خواهند بود.

خبر تصویب تعداد بیشتری مقررات کووید-۱۹ که تنها چند روز پس از به اجرا گذاشته شدن دور قبلی مقررات اعلام شد موجب غافلگیری برخی از افراد به خصوص ایجاد ناخوشنودی دز میان کسانی شد که از ماهیت دوره ای پاندمی احساس خستگی و فرسودگی می کنند.

اما دکتر هنری گفت که دولت آخر هفته را به تحلیل داده های ملی و بین الملی به ویژه داده های مربوط به آمار بستری در بیمارستان ها گذرانده و تصمیم گرفته که لازم است اقدامات بیشتری انجام شود.

وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا از قبل تصمیم گرفته بود که به منظور مدیریت فشار بر بیمارستان ها، زمانبندی جراحی های غیر اضطراری را از ۴ ژانویه به تعویق بیندازد و گفت که اثرات کووید-۱۹ تعیین خواهند کرد که زمانبندی عمل های جراحی در سال نو چگونه انجام می شود.

داده های مدلسازی که بعدازظهر سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که در حال حاضر آمار موارد ابتلا به اومیکرون از تعداد موارد ابتلا به واریانت دلتا که به عنوان رایج ترین واریانت در استان شناخته می شد فراتر رفته و تشکیل دهنده حدوداً ۷۰ درصد از نمونه های توالی یابی شده ژنومی در منطقه بهداشت سواحل ونکوور (Vancouver Coastal) است.

نرخ بازتولید کووید-۱۹ در این منطقه در طول هفته گذشته ناگهان به ۲.۱۷ افزایش یافته، بدین معنا که به طور متوسط هر مورد ابتلا به بیش از دو نفر دیگر نیز منتقل می شود. تنها همین چند وقت قبل بود که سواحل ونکوور (Vancouver Coastal) پایین ترین تعداد موارد ابتلا به بیماری به ازای سرانه جمعیت را در استان بریتیش کلمبیا گزارش می کرد در حالی که نرخ بازتولید بیماری در این منطقه کمتر از ۱.۰ بود.

با وجود این که اثرات جهش های (mutation) مختلف اومیکرون هنوز مشخص نشده است اما دکتر هنری گفت که به نظر می رسد که این واریانت قابلیت گریز از مصونیت چشمگیری داشته باشد؛ به این معنی که بسیار راحت تر می تواند افرادی که قبلاً به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و همچنین افراد کاملاً واکسینه را مبتلا کنند.

دکتر هنری اضافه کرد که «با این حال همچنان تفاوت بسیار بزرگی بین [افراد واکسینه] و افرادی وجود دارد که از محافظت ایجاد شده با تزریق واکسن برخوردار نیستند.»

علاوه بر این به نظر می رسد که واریانت اومیکرون از دوره نهفتگی کوتاهتری برخوردار باشد که فرصت کمتری برای اطلاع رسانی به دوستان، خانواده و همکاران یک فرد مبتلا که در معرض تماس با او قرار گرفته اند در اختیار مراکز ردیابی تماس فردی قرار میدهد.

دکتر هنری گفت بزرگ‌ترین افزایش های ناگهانی در میزان انتقال بیماری تا به حال در محیط های شهری بزرگ و در میان افراد گروه سنی ۱۹ تا ۵۹ سال مشاهده شده که احتمالاً به این دلیل است که این گروه سنی به طور کلی تماس های اجتماعی و شغلی بیشتری دارند.

ظهور ناگهانی و گسترش سریع اومیکرون اتفاق ناخوشایند غیرمنتظره ای برای شهروندان خسته ای بوده است که امیدوار بودند از یک تعطیلات بدون نگرانی لذت ببرند اما مسئولان بهداشت از مردم تقاضا کردند که این واریانت را جدی بگیرند و هر کاری که می‌توانند برای حفظ ایمنی خود و عزیزانشان انجام دهند.

یعنی در دوره بیماری در خانه بمانند، از محدودیت اعلام شده در روز سه شنبه و مواردی که در روز دوشنبه به اجرا گذاشته شدند پیروی کنند و به محض اینکه واجد شرایط شدند دوز تقویتی واکسن را تزریق کنند.

دکتر هنری گفت «مسئله خریدن زمان برای درک موقعیت و ایجاد آمادگی است.» «عواقب عدم کاهش سرعت رویدادها و اتفاقات، عدم اتخاذ این اقدامات بیش از حد وحشتناک خواهد بود.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا