بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

اعلام وضعیت اضطراری استانی در بریتیش کلمبیا و احتمال تائید تلفات بیشتر در اثر سیل

به دلیل وقوع سیل در بریتیش کلمبیا وضعیت اضطراری استانی اعلام شد؛ انتظار می رود تلفات بیشتری تائید شود

اعلام وضعیت اضطراری استانی در بریتیش کلمبیا و احتمال تائید تلفات بیشتر در اثر سیل

بریتیش کلمبیا در پی طوفانی که بخش هایی از استان را زیر آب و نخاله رها کرده است وضعیت اضطراری استانی اعلام کرد. اعلام وضعیت اضطراری استانی در بریتیش کلمبیا و احتمال تائید تلفات بیشتر در اثر سیل

نخست وزیر جان هورگان روز چهارشنبه اعلام وضعیت اضطراری کرد؛ این اولین بار بود که پس از منتشر شدن خبر بایوپسی {که در نهایت به تشخیص سرطان منجر شد} نخست وزیر بریتیش کلمبیا به‌طور علنی صحبت می‌کرد.

هورگان گفت که وضعیت اضطراری را از ظهر به اجرا گذاشته شده است.

هورگان گفت «چند روز گذشته برای شهروندان بریتیش کلمبیا که یک فاجعه طبیعی دیگر را تجربه کردند فوق‌العاده دشوار بوده است.» «بارش سنگین باران، بادهای شدید و سیل کل شهرها و محله های استان ما را ویران کرده است.» اعلام وضعیت اضطراری استانی در بریتیش کلمبیا و احتمال تائید تلفات بیشتر در اثر سیل

اعلام وضعیت اضطراری استانی در بریتیش کلمبیا و احتمال تائید تلفات بیشتر در اثر سیل
اعلام وضعیت اضطراری استانی در بریتیش کلمبیا و احتمال تائید تلفات بیشتر در اثر سیل

هورگان گفت هزاران نفر از مردم ناچار به ترک خانه های خود شده اند و دست کم یک نفر جان خود را از دست داده است.  «متأسفانه انتظار می رود که تلفات بیشتری در روزهای آینده تائید شود.»

نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت که با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که پیشنهاد استفاده از منابع فدرال را مطرح کرده بود صحبت کرده و در ادامه افزود که بریتیش کلمبیا اکنون به‌طور رسمی از نیروی نظامی کانادا درخواست کمک کرده است.

هورگان گفت که دولت آلبرتا، سسکچوان و انتاریو نیز برای حمایت از این استان اعلام آمادگی کرده اند.

با اعلام وضعیت اضطراری از این پس گزینه های بیشتری برای پاسخ به این فاجعه طبیعی در سطح استانی فراهم خواهد بود.

هورگان گفت «که این دستور [وضعیت اضطراری] دسترسی اولیه به خدمات و مایحتاج مورد نیاز برای مردم در سراسر استان را تأمین می کند.»

هورگان گفت اعلام وضعیت اضطراری توسط مایک فرن‌وورث (Mike Farnworth) وزیر امنیت عمومی برای کمک به تعدیل اثرات سیل بر شبکه حمل و نقل عمومی به کار گرفته خواهد شد.

وضعیت اضطراری از توصیه های وزارت حمل و نقل و مدیریت اضطراری پیروی می کند.

فرن‌وورث ضمن اشاره به اثرات طوفان به عنوان «ویرانی مطلق» گفت راه انداختن دوباره راه آهن و جاده های بریتیش کلمبیا اولویت اصلی استان خواهد بود. علاوه بر این فراهم کردن پشتیبانی برای نزدیک به ۱۷،۷۷۵ نفر از مردم که ناچار شدند به دلیل دستور تخلیه خانه های خود را ترک کنند نیز در اولویت قرار دارد.

اوایل این هفته گروهی به نمایندگی از اقوام اولیه بریتیش کلمبیا از مقامات استان خواسته بود که چنین اقدامی اتخاذ شود.

گروه نماینده اقوام اولیه روز سه شنبه در بیانیه ای خطاب به دولت نوشت که اعلام چنین وضعیتی امکان دسترسی آسان تر به پشتیبانی را برای افراد متأثر از این شرایط که به قول یکی از مقامات استان به عنوان «بدترین هوای طوفانی قرن» توصیف شده است، فراهم خواهد کرد.

شورای رهبری اقوام اولیه گفت بسیاری از اعضای اقوام اولیه با دستور یا هشدار تخلیه مواجه هستند و در یافتن راه های استفاده از سیستم پیچیده استانی برای تأمین بودجه اضطراری دچار مشکل هستند.

شورای رهبری اقوام اولیه نوشت «بریتیش کلمبیا باید تمامی منابع موجود را اعزام کند و اقدامات فوق‌العاده وضع کند؛ که تنها از طریق اعلام وضعیت اضطراری امکان پذیر است.»

اعلام وضعیت اضطراری تحت قانون برنامه اضطراری اختیارات مضاعفی را برای استان فراهم می کند. به عنوان مثال در جریان اعلام وضعیت اضطراری به دلیل پاندمی کووید-۱۹ اعلام این وضعیت به مسئولان اجازه داد افرادی را که حین نقض دستورات صادر شده توسط مسئولان بهداشت عمومی استان شناسایی شده بودند جریمه کنند.

علاوه بر این وضعیت اضطراری به استان اجازه می دهد که بودجه ها یا وام های بلاعوضی را در اختیار مقامات محلی قرار دهد، طرح های اضطراری را پیاده سازی کند، املاک شخصی که برای پاسخ به وضعیت اضطراری ضروری است را تصاحب یا استفاده کند، مسافرت را کنترل یا ممنوع کند و دستور تخلیه صادر کند و مواردی از این قبیل را به اجرا بگذارد.

به‌طور پیش فرض وضعیت اضطراری به مدت دو هفته برقرار می ماند که در این مدت قابل تمدید خواهد بود. با این حال وضعیت اضطراری در هر مقطع زمانی قابل لغو است.

شورای رهبری اقوام اولیه در متن درخواست خود برای اعلام وضعیت اضطراری از استوارت فیلیپ رئیس بزرگ اتحادیه روسای قبیله بریتیش کلمبیا نقل قول کرد که گفته است «در حالی که رویدادهای آب و هوایی شدید سراسر بریتیش کلمبیا را ویران کرده است اقوام اولیه همچنان به تحمل آسیب های ناشی از اثر تغییرات اقلیمی ادامه می دهند و ناچار شده اند که یک بار دیگر از خانه های خود فرار کنند. تداوم رویدادهای آب و هوایی بی‌سابقه ثابت کرده است که از این پس این وضعیت را نمی توان یک بحران اقلیمی دانست؛ ما در یک وضعیت اقلیمی دائماً اضطراری به سر می‌بریم و جان‌ها و جوامع ما در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارند.» سیل ونکوور      سیل ونکوور

طوفان در بریتیش کلمبیا  سیل ونکوور       طوفان در بریتیش کلمبیا  سیل ونکوور       طوفان در بریتیش کلمبیا      سیل ونکوور  طوفان در بریتیش کلمبیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا