بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

سواحل جنوب بریتیش کلمبیا برای وقوع یک رودخانه جوی با احتمال ۱۰۰ میلی متر بارش باران آماده می شود

سازمان محیط زیست کانادا با پیش بینی بارش ۱۰۰ میلی متر باران در سواحل جنوب بریتیش کلمبیا هشدار سیل صادر کرد

سواحل جنوب بریتیش کلمبیا برای وقوع یک رودخانه جوی با احتمال ۱۰۰ میلی متر بارش باران آماده می شود

سازمان محیط زیست کانادا یک هشدار آب و هوایی دیگر برای سواحل جنوب بریتیش کلمبیا صادر کرده است. سواحل جنوب بریتیش کلمبیا برای وقوع یک رودخانه جوی با احتمال ۱۰۰ میلی متر بارش باران آماده می شود

پیش بینی می شود که وقوع یک رودخانه جوی حجم برفی که در طول یک هفته روی زمین باریده است را با سرعت بالا ذوب کند که به نوبه خود می تواند به یک سیل محلی منجر شود.

هشدار صادر شده توسط سازمان محیط زیست کانادا در روز سه شنبه می گوید «باران سنگینی که اوایل بعدازظهر با فرارسیدن اولین سامانه جوی آغاز می شود تا بعدازظهر چهارشنبه ادامه می یابد در حالی که سامانه های جوی دیگری نیز ساحل را تحت تأثیر قرار می دهند.»

انتظار می رود که اغلب بخش های مترو ونکوور و فریزر ولی (Fraser Valley) شاهد بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر باران باشند. سواحل جنوب بریتیش کلمبیا برای وقوع یک رودخانه جوی با احتمال ۱۰۰ میلی متر بارش باران آماده می شود

سواحل جنوب بریتیش کلمبیا
سواحل جنوب بریتیش کلمبیا

بابی سِکِن (Bobby Sekhon) از سازمان محیط زیست کانادا گفت «در میان مناطق مترو ونکوور کوهستان های ساحل شمالی شاهد بیشترین بارش باران خواهند بود. این مناطق به راحتی می توانند شاهد بارش باران تا ۱۵۰ میلیمتر یا حتی بیشتر باشند.»

سِکِن می گوید هنگامی که باران با برف و یخی که از قبل روی زمین در حال ذوب شدن است ترکیب می شود می تواند حجم قابل ملاحظه ای ایجاد کند. 

سِکِن به سی تی وی نیوز گفت «ما قطعاً ممکن است شاهد جذب رطوبت بیشتری در سیستم رودخانه ها باشیم که به افزایش ارتفاع جریان آب در رودخانه ها و نهرها و همچنین سیلاب سطحی در مناطق خشکی منجر خواهد شد.»

سِکِن گفت در مناطقی که دارای زهکشی ضعیف هستند مانند زمین های مسطح کشاورزی احتمال وقوع سیلاب های محلی وجود دارد.

انتظار می رود که باران دارای سه موجِ بارشی باشد. 

پیش بینی می شود بارش بارانی که از بعدازظهر سه شنبه شروع می شود تا بعد از ظهر چهارشنبه ادامه پیدا کند. با این حال سازمان محیط زیست کانادا می گوید که برف در کوهستان به اندازه کافی برای جذب این رطوبت عمیق است.

سکن گفت «انباشت برف در ارتفاعات در این مطقع زمانی به خوبی تثبیت شده است بنابراین باید قادر به جذب مقادیر بالایی بارش باران در این ارتفاعات باشد.» اکنون شرایط نسبت به ماه نوامبر هنگامی که بریتیش کلمبیا شاهد وقوع گسترده سیل بود بسیار بهتر است.

وی گفت «ماه نوامبر بی سابقه بود. ما چنین وضعیتی که به ویرانی فاجعه بار در بخش هایی از سواحل جنوب و حتی بخش های از مناطق داخلی جنوبی غربی منجر شد را هرگز ندیده بودیم.» با این حال انتظار می رود مقادیر برف و یخ انباشته شده در طول یک هفته به سرعت و شدت ذوب شود که می تواند به آبگرفتگی در نزدیکی رودخانه ها، جویبارها و کانال های آب زیرگذر منجر شود.

دیو کمپبل از مرکز پیش بینی رودخانه (River Forecast Centre) گفت «خود بارش باران احتمالاً به شکل وقوع یک طوفان نسبتاً عادی و متوسط ظاهر خواهد شد که قبلاً به تعداد نیم دوجین یا بیشتر شاهد وقوع آن در طول این فصل بوده‌ایم.»

بارش سنگین می تواند به سیلاب های ناگهانی و تشکیل حوضچه های آب در جاده ها منجر شود به همین دلیل به رانندگان هشدار داده می شود که از سرعت خود بکاهند و متناسب با شرایط رانندگی کنند.

رودخانه جوی
رودخانه جوی

هشدار سیل    هشدار سیل    هشدار سیل      هشدار سیل

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا