ایرانجدیدترین اخبار

نامه بهاره هدایت از زندان اوین به زندانی فرهاد میثمی در زندان اوین

بهاره هدایت در نامه‌ای به فرهاد میثمی گفت جمهوری اسلامی رفتنی است

نامه بهاره هدایت از زندان اوین به زندانی فرهاد میثمی در زندان اوین: جمهوری اسلامی رفتنی‌ست، اعتصاب غذا را بشکن

بهاره هدایت، زندانی سیاسی در زندان اوین که مهر گذشته و با آغاز اعتراضات سراسری در ایران بازداشت شده، با ارسال نامه‌ای به فرهاد میثمی، دیگر زندانی سیاسی بر رفتن جمهوری اسلامی تاکید کرد.

هدایت در بخشی از این نامه به میثمی که در اثر اعتصاب غذا به شدت وزن کم کرده خواستار شکستن اعتصاب غذایش شد و نوشت: مطمئن باش جمهوری اسلامی با قانون حجاب یا بدون آن رفتنی است.

با انتشار تصاویری از فرهاد میثمی پس از اعتصاب غذای او در زندان که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، افراد زیادی در حمایت از او مطالبی را منتشر کرده‌اند؛ برخی او را چهره‌ای استوار که نماد ایستادگی است، توصیف کرده‌اند و برخی نیز خواستار پایان دادن او به اعتصاب غذایش شدند.

فرهاد میثمی از مخالفان حجاب اجباری در ایران است که دیدگاه‌هایش در این‌ خصوص در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد و به همین دلیل نخستین بار در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ توسط وزارت اطلاعات در کتابخانه خانگی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

گفته شده چند مدالیون و پیکسل (بج سینه) با نقوش مخالفت با حجاب اجباری هنگام بازداشت میثمی، در منزل او بوده که بعدها به عنوان «مدرک جرم» از او ضبط و به پرونده اش پیوست شده است!

تفهیم اتهام فرهاد میثمی در شعبه ۷ دادسرای اوین صورت گرفته و اتهامات «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی به‌صورت سربرهنه، تبلیغ علیه نظام و توهین به حجاب به‌عنوان یکی از مقدسات ضروری اسلام» به او گفته شده است.

 آنگونه که خود میثمی گفته دلیل تمام این اتهامات، «پیکسل‌هایی» بوده که در منزل او وجود داشته است.

میثمی برای نخستین بار در اعتراض به قبول نکردن وکیل و همچنین در اعتراض به احضار نزدیکانش، دست به اعصاب غذای تر زده و فقط آب و نمک مصرف می‌کند.

فرهاد میثمی از سال ۱۳۹۷ تاکنون چندین بار اعتصاب غذا کرده که در عمده موارد در حمایت از افرادی بوده که به زندان محکوم شده‌اند.

نامه بهاره هدایت به فرهاد میثمی

دکتر میثمی عزیز،

خبر وضعیت بحرانی سلامت‌تان را شنیدم. گرچه می‌دانم این درخواست شکستن اعتصاب غذا لابه‌لای انبوه درخواست‌ها و اظهار نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌تان ناچیز و ناپیداست، و در نهایت عزم‌تان به استفاده از ابزار اعتصاب برای عقب راندن حکومت دوباره تجدید خواهد شد، اما از آن‌جایی که بین مطالبات‌تان از آزادی من هم نام برده‌اید، وظیفه‌ اخلاقی خودم می‌دانم که چنین درخواستی را مطرح کنم. امیدوارم زودتر از زمان انتشار این متن، خبر شکستن اعتصاب‌تان به گوش‌مان برسد و بهبودتان به سرعت حاصل شود.

و نیز از آن‌جایی که در میان مطالبات‌تان دوباره خواهان رفع قانون حجاب هم شده‌اید، دلم نمی‌آید این را به شما نگویم که: آمدیم و جمهوری اسلامی قانون حجاب را برداشت، با منازعه پرهزینه‌اش با جهان چه کنیم؟ آمدیم و دوباره با غرب به توافق موقتی رسید، با فساد سازمان‌یافته‌اش چه کنیم؟ با ولایت‌فقیه‌اش چه کنیم؟ با جنون و خودکامگی‌اش، و با ناکارآمدی و غارت‌هایش چه کنیم؟ …. می‌خواهم بگویم جمهوری اسلامی چه با قانون حجاب و چه بی قانون حجاب، باید برود؛ چرا که ما با منطق این حکومت که یک نوع فاشیسم اسلامی‌ست مساله داریم، با اساس تاسیس‌اش مساله داریم، با تکوین و بقا و تداومش مساله داریم. براندازی جمهوری اسلامی، اراده‌ی اکثریت ملت است و ضرورت وضعیت.

ای کاش که آزادی من یا زندان بودن‌ام یا حتی بذل جانم، هر کدام که به تحقق این اراده ذره‌ای کمک می‌کند، همان رقم بخورد. باشد که ایران‌مان بماند و مردمانش از این ورطه‌ی هولناک نجات پیدا کنند.

بهاره هدایت
زندان اوین- ۱۵بهمن۱۴۰۱

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا