جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

بانک مرکزی کانادا افزایش بیشتری برای نرخ تورم پیش بینی کرد و نرخ بهره اصلی را ۰.۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی را به ۱% رساند و هشدار داد افزایش های بیشتری در آینده انجام خواهد شد

بانک مرکزی کانادا افزایش بیشتری برای نرخ تورم پیش بینی کرد و نرخ بهره اصلی را ۰.۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی خود را به بالاترین میزان در بیش از ۲۰ سال گذشته افزایش داد و با افزایش رقم پیش بینی شده خود برای نرخ تورم هشدار داد که افزایش نرخ بهره بیشتری در راه است.

بانک مرکزی روز چهارشنبه سیاست گذاری نرخ بهره خود را ۰.۵ درصد افزایش داد و به یک درصد رساند.

بانک مرکزی کانادا در بیانیه خود اعلام کرد «با توجه به اینکه اقتصاد به سمت تقاضای مازاد حرکت می کند و تورم همچنان بسیار بالاتر از سطح هدف گذاری شده است، شورای حاکم تعیین کرد که نرخ بهره باید بیشتر افزایش یابد.»

«زمان و آهنگ افزایش بیشتر در نرخ بهره سیاست گذاری پولی براساس ارزیابی مستمر بانک از اقتصاد و تعهد بانک به دستیابی به هدف گذاری تورم دو درصدی تعیین می شود.»

علاوه بر این بانک مرکزی اقدامات محرک اقتصادی [کمک های مالی] دوران پاندمی را کاهش می دهد. بانک مرکزی از ۲۵ اپریل که دیگر اوراق دولتی که در اختیار بانک مرکزی است با فرا رسیدن سررسید جایگزین نمی شود، اجرای سیاست پولی «انقباض کمی» را آغاز می کند. در آغاز پاندمی بانک مرکزی کانادا در اقدامی که برای حفظ جریان پول در شرایط توقف ناگهان اقتصاد طراحی شده بود، میلیاردها دلار اوراق قرضه دولتی خرید.»

انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره اصلی بانک، بانک‌های بزرگ کانادا را وادار کند تا نرخ‌های اصلی خود را افزایش دهند؛ تغییری که هزینه وام‌های مرتبط با نرخ بهره اصلی، از جمله وام‌های مسکن با نرخ متغیر را افزایش می‌دهد.

آخرین باری که بانک مرکزی نرخ بهره اصلی خود را ۰.۵ درصد افزایش داد، ماه مه ۲۰۰۰ بود.

بانک کانادا در گزارش سیاست پولی بهاری خود که همراه با تصمیم نرخ بهره منتشر شد، پیش بینی های خود برای تورم را افزایش داد که تا حد زیادی به دلیل افزایش قیمت انرژی و سایر کالاها در پی حمله روسیه به اوکراین است.

بانک مرکزی گفت که اکنون انتظار دارد که نرخ تورم سالانه در نیمه اول سال جاری به طور متوسط ​​تقریباً شش درصد باشد و در طول سال ۲۰۲۲ بسیار بالاتر از محدوده کنترلی یک تا سه درصد خود باقی بماند و سپس در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به حدود ۲.۵ درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی در گزارش سیاست پولی ژانویه خود گفته بود که انتظار دارد تورم در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نزدیک به پنج درصد باشد و تا پایان سال به حدود سه درصد کاهش یابد.

سازمان آمار کانادا در ماه گذشته گزارش داد که نرخ تورم سالانه در ماه فوریه به ۵.۷ درصد رسیده است که نسبت به ۵.۱ درصد در ژانویه افزایش یافته است. انتظار می رود این سازمان گزارش تورم ماه مارس را که شامل افزایش قیمت بنزین به دلیل حمله روسیه به اوکراین می شود را در هفته آینده منتشر کند.

بانک مرکزی کانادا در گزارش دورنمای اقتصادی خود اعلام کرد که انتظار دارد رشد در سه ماهه دوم به ۶.۰ درصد افزایش یابد که نسبت به سه ماهه اول ۳.۰ درصد افزایش محسوب می شود.

به گفته این سازمان اثرات واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در آغاز سال اقتصاد را تحت تأثیر گذاشت، اما این تأثیر کوتاه مدت بود.

این بانک گفت که بازار مسکن در سه ماهه اول قوی بود، اما انتظار دارد با افزایش نرخ وام مسکن، فروش در سه ماهه دوم تا حدودی کاهش یابد.

بانک مرکزی کانادا همچنین برآورد خود برای نرخ بهره اسمی خنثی را به سطح قبل از پاندمی یعنی بین دو تا سه درصد برگرداند. برآورد این بانک در اپریل ۲۰۲۱ دامنه ای بین ۱.۷۵ تا ۲.۷۵ درصد بود.

موعد اعلام نرخ بهره بعدی بانک مرکزی برای اول جون تعیین شده، در حالی که گزارش سیاست پولی بعدی بانک که شامل دورنمای اقتصادی به روزرسانی شده و نرخ تورم است نیز برای این تاریخ برنامه ریزی شده است.

بانک مرکزی کانادا افزایش بیشتری برای نرخ تورم پیش بینی کرد و نرخ بهره اصلی را 0.5 درصد افزایش داد
بانک مرکزی کانادا افزایش بیشتری برای نرخ تورم پیش بینی کرد و نرخ بهره اصلی را ۰.۵ درصد افزایش داد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا