جدیدترین اخبارسبک زندگی

فواید و عوارض خودارضایی در بانوان

خودارضایی زنان و دختران

فواید و عوارض خودارضایی در بانوان

اگرچه مردها عموما راجع به این عمل بیشتر صحبت می کنند، اما این عمل تنها مختص این گروه نبوده و بانوان نیز آن را انجام می دهند. حتما این سوال در ذهنتان ایجاد شده که راجع به چه عملی صحبت می کنیم؟ بله حق با شماست، خودارضایی.

بانو راسخی  مربی توسعه فردی +1(647) 338-6968
بانو راسخی
مربی توسعه فردی
۶۹۶۸ – ۳۳۸ (۶۴۷)۱+

بانو راسخی، مربی توسعه فردی خودارضایی در بانوان را این‌گونه توضیح می‌دهد که زن‌ها با تحریک جنسی عضو تناسلی خود، سعی در تجربه ارگاسم و لذت جنسی می‌کنند.

او می‌گوید به علت حساسیت‌های فرهنگی بررسی کردن شیوع خودارضایی در افراد و به خصوص بانوان کار دشواری به نظر می‌رسد چراکه بسیاری از بانوان علی‌رغم انجام دادن آن، در موردش صحبت نمی‌کنند و آمارهایی که در جوامع مختلف به دست می‌آیند بین ۴۰ تا ۸۰ درصد متغیر و متفاوت هستند.

بانو راسخی ضمن ارانه نتایج مطالعات خود درباره مستربیشن یا خودارضایی به ۵ مورد از فواید و عوارض آن در بانوان اشاره کرده و به طور خلاصه به آنها پرداخته است.

پنج مورد از فواید خودارضایی که بهتر است بدانید

۱ – خودارضایی برای سلامت بدن مفید است

خودارضایی نه تنها جریان خون را در بدن فرد افزایش می دهد، بلکه موجب ترشح اندورفین در بدن نیز می شود. اندورفین ماده شیمیایی است که از مغز ترشح شده و موجب بروز احساس شادی در فرد می شود. خودارضایی حتی در صورتی که فرد به ارگاسم برسد موجب بهبود خلق و خو می شود.

۲ – موجب بهبود زندگی جنسی در فرد می شود

خودارضایی موجب می شود که فرد به آگاهی بیشتری در مورد بدن خود برسد و این مساله می تواند به او کمک کند تا از نظر جنسی احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. به کمک خودارضایی فرد می تواند متوجه شود که چه حرکاتی به او احساس بهتری می دهد. این امر در نهایت منجر به تجربیات بهتر جنسی در فرد و با پارتنرش می شود.

۳ – می تواند موجب کاهش مشکلات جنسی بعد از دوران یائسگی شود

بسیاری از خانم ها در طول یائسگی تغییراتی را در بدن خود مشاهده می کنند. بدون شک خودارضایی در این مورد نیز اثر مثبتی دارد. در این دوران واژن تنگ و باریک می شود که این مساله می تواند باعث دردناک شدن مقاربت های جنسی و معاینات واژن شود. خودارضایی، به خصوص زمانی که با لوبریکانت های بر پایه آب همراه باشد، می تواند از باریک شدن و تنگی واژن جلوگیری کند. این عمل همچنین موجب افزایش جریان خون، بهبود و تسکین مشکلات بافتی و خشکی واژن، و از همه مهمتر افزایش میل جنسی می شود.

۴ – خودارضایی لزوما نباید سریع انجام شود یا حتی به ارگاسم ختم شود

خودارضایی یک عمل سریع نیست و همچنین نیازی نیست تمام موارد خودارضایی به ارگاسم ختم شوند. بالعکس عجله در انجام این عمل یا حتی تمرکز و اصرار بیش از حد روی ارگاسم می تواند لذت خودارضایی را کمتر کند.

۵ – اسباب بازی های جنسی می توانند مفید باشند

تقریبا نیمی از زنان بین سن ۱۸ تا ۶۰ سال تجربه استفاده از دیلدو یا ویبراتور را دارند. در مواردی که فرد در رسیدن به ارگاسم مشکل دارد و می خواهد به اوج لذت جنسی برسد، ویبراتور می تواند نقش مثبتی ایفا کند. ویبراتور با تحریک انتهای اعصاب موجود در کلیتوریس، رسیدن به اوج لذت جنسی را امکان پذیر می کند.

عوارض جانبی خودارضایی در بانوان

۱ – عدم تعادل جسمی و ذهنی

انجام بیش از حد عمل خودارضایی موجب عدم تعادل فرد از لحاظ جسمی و ذهنی می شود. در هنگام خودارضایی فرد دیگر جنبه های زندگی را فراموش می کند. این مساله می تواند موجب شود که فرد به خودارضایی اعتیاد پیدا کند. اعتیاد به خودارضایی باعث بروز احساس گناه در فرد شده و عزت نفس او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

۲ – کمردرد

خودارضایی بیش از حد منجر به کمردرد می شود. علاوه بر آن فرد دچار عوارضی مانند احساس درد و گرفتگی در ناحیه لگن و همچنین انقباض عضله لگنی می‌شود.

۳ – کاهش میل جنسی

افرادی که به خودارضایی اعتیاد و وابستگی دارند عموما از خوب و کامل نبودن زندگی جنسی خود شکایت می کنند. علاوه بر آن میل جنسی در آنها نیز پایین است. انزال بیش از حد موجب بی حوصلگی در حین رابطه جنسی و دخول نیز می شود.

۴ – آسیب های احساسی

با توجه به فرهنگ، دین و اعتقادات مذهبی، خودارضایی می تواند موجب بروز احساس گناه شود زیرا برخی افراد آن را عملی غیراخلاقی، کثیف و غلط می دانند. در صورتی که از انجام خودارضایی احساس گناه می کنید بهتر است با یک سکسولوژیست در این باره صحبت کنید. در مواردی که شرایط صحبت با متخصص را ندارید، صحبت با یکی از نزدیکان مورد اعتمادتان نیز می تواند در این مورد مفید باشد.

۵ – در هنگام بارداری خطرناک است

در حین بارداری بدن فرد دچار تغییرات هورمونی می شود. برخی از زنان در این دوران میل جنسی داشته و به خودارضایی روی می آورند. یکی از عوارض خودارضایی در دوران بارداری گرفتگی عضلات لگن در حین یا پس از ارگاسم در برخی زنان است.

زنان باردار تمایل دارند تنش ها و تمایلات جنسی خود را رها کنند که این عمل می تواند فشار زیادی روی رحم وارد کرده و برای رحم بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل بهتر است در دوران بارداری خودارضایی صورت نگیرد. این عمل برای آن دسته از زنانی که در معرض بارداری های پرخطر هستند خطر آفرین است. علاوه بر آن مشخص شده که ارگاسم می تواند موجب تغییرات در زایمان نیز بشود.

فواید و عوارض خودارضایی در بانوان  بانو راسخی    بانو راسخی  بانو راسخی  خودارضایی در زنان و دختران  خودارضایی در زنان و دختران  خودارضایی در زنان و دختران  خودارضایی در زنان و دختران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا