جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

خرس طلایی جشنواره فیلم برلین نصیب فیلم جنجال بدفرجام یا پورن جنون‌آمیز شد

جشنواره فیلم برلین با معروفی برترین ها به کار خود پایان داد

خرس طلایی جشنواره فیلم برلین نصیب فیلم جنجال بدفرجام یا پورن جنون‌آمیز شد

هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین امسال به صورت مجازی در فضایی کاملا متفاوت با سال‌های گذشته از یکم تا پنجم مارس برگزار شد. خرس طلایی جشنواره فیلم برلین نصیب فیلم جنجال بدفرجام یا پورن جنون‌آمیز شد

خرس طلایی جشنواره فیلم برلین نصیب فیلم جنجال بدفرجام یا پورن جنون‌آمیز شد
خرس طلایی جشنواره فیلم برلین نصیب فیلم جنجال بدفرجام یا پورن جنون‌آمیز شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از دویچه وله

هیات داوران بخش بین‌المللی از محمد رسول‌اف، ناداو لاپید، آدینا پینتیلی، ایلدیکو انیدی، جیانفرانکو رزی و یاسمیلا اوبانیچ تشکیل شده بود.

این جشنواره بطور معمول در ماه فوریه برگزار میشود و برای ۱۱ روز برلین را در مرکز توجه سینماگران و علاقمندان سینما قرار می‌دهد ولی امسال به خاطر پاندمی کرونا برلیناله نه تنها دیرتر کلید خورد، بلکه کار خود را به معرفی برگزیدگان محدود کرد تا با امید به فروکش کردن شیوع کرونا، در تابستان به نمایش فیلم‌ها و اهدای جوایز بپردازد.

در این دوره ۱۵ فیلم به بخش اصلی مسابقه راه یافته بودند و هیئت داوران فیلم “جنجال بدفرجام یا پورن جنون‌آمیز” (Bad Luck Banging or Loony Porn) ساخته رادو ژوده، کارگردان صاحب نام رومانیایی را برنده خرس طلایی این دوره معرفی کرد.

این فیلم به ماجرای یک زن معلم میپردازد که به خاطر انتشار عمومی و ناخواسته یک ویدئوی عشقبازی خصوصی او و همسرش با چالش‌ها و دردسرهای زیادی روبرو میشود.

هیئت ژوری معتقد است این فیلم موضوع را به شکلی هنرمندانه و در عین حال هوشمندانه و کودکانه با یکی از مسائل پیچیده زندگی اجتماعی در دوران حاضر برخورد کرده و تناقض‌ها را برملا کرده است.

خرس نقره‌ای برای بهترین کارگردانی به دینش نای، کارگردان مجارستانی بخاطر فیلم “نور طبیعی” تعلق گرفت که سرنوشت سربازان مجاری در جنگ جهانی دوم را روایت میکند.

جایزه بهترین بازیگر این دوره نصیب مارن اگرت، هنرپیشه آلمانی شد که نقش اول فیلم “من مرد تو هستم” ساخته ماریا شرادر را بازی کرده است.

او خرس نقره برلیناله را دریافت کرد.

این فیلم حکایت زنی است که عاشق رباتی می‌شود که خود طراحی کرده و تجسم مرد مورد علاقه اوست.

در این دوره برای نخستین بار جایزه بهترین بازیگر بر مبنای جنسیت آنها تفکیک نشده بود بلکه فقط دو جایزه برای بازیگر نقش اصلی (زن یا مرد) و بازیگر نقش دوم در نظر گرفته شده است.

خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش مکمل به لیلا کیزلینگر برای نقش‌آفرینی در فیلم “جنگل: همه جا تو را می‌بینم” ساخته بنس فلیگاف، کارگردان مجارستانی رسید.

سینمای ایران نیز در هفتاد و یکمین دوره برلیناله دو نماینده داشت؛ فیلم “قصیده گاو سفید” به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم که جایزه‌ای نگرفت و محمد رسول‌اف که برنده خرس طلایی سال پیش به عنوان بهترین کارگردان شد و امسال یکی از شش داور جشنواره بود.

هیئت ژوری    قصیده گاو سفید    هیئت ژوری  قصیده گاو سفید

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا