جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

رهایی از تماس‌های مزاحم از پیش ضبط‌شده به زودی فرا می رسد

به زودی از شر تماس‌های اتوماتیک خلاص می شوید

رهایی از تماس‌های مزاحم از پیش ضبط‌شده به زودی فرا می رسد

سازمان تنظیم مقررات مخابراتی کانادا از شرکت‌های مخابراتی خواست تا اقدامات بیشتری برای توقف تماس‌های از پیش ضبط‌شده مزاحم انجام دهند.

شرکت های تلفن از جمله شرکت بل کانادا (Bell Canada) موظف هستند که شبکه های خود را تا پایان این ماه به‌روزرسانی کنند تا امکان پیاده سازی محافظت های جدید برای مشترکین فراهم شود.

طبق اعلام کمیسیون رادیو و تلویزیون و مخابرات کانادا (CRTC) در حدود ۲۵ درصد از تمامی تماس‌های برقرار شده با گوشی های موبایل از نوع تماس خودکار از پیش ضبط‌شده هستند.

از این تماس‌ها معمولاً در کلاهبرداری ها استفاده می شود و حالا یک تکنولوژی جدید فراهم شده است که می تواند بسیاری از این تماس ها را پیش از اینکه حتی به تلفن شما برسند مسدود کند.

شرکت CRTC از شرکت های مخابراتی می خواهد که این تکنولوژی که قادر به مسدودسازی تماس‌های جعلی و کلاهبردارانه است را پیاده سازی کند. رهایی از تماس‌های مزاحم از پیش ضبط‌شده به زودی فرا می رسد

رهایی از تماس‌های مزاحم از پیش ضبط‌شده به زودی فرا می رسد
رهایی از تماس‌های مزاحم از پیش ضبط‌شده به زودی فرا می رسد

کارمین لِوی (Carmi Levy) کارشناس تکنولوژی می گوید که این طرح برای آن دسته از مشترکین که از کلنجار رفتن با تماس‌های ناخواسته خسته شده اند خبر خوبی است.

با وجود اینکه که مشترکین از قبل می توانسته اند اپلیکیشن های مسدودکننده تماس‌های خودکار یا فیلترهای مسدودسازی تماس را نصب کنند، اما این تکنولوژی جدید که با نام STIR/SHAKEN شناخته می شود تماس‌های کلاهبردارانه و جعلی را بدون نیاز به هر گونه اقدامی از جانب مشترکین مسدود می کند.

لوی گفت «در واقع این یک راه حل بدون نیاز به مداخله است و در طول زمان مشترکین حتماً متوجه کاهش حجم و فواصل زمانی این تماس ها خواهند شد.»

شرکت بل در بیانیه ای اعلام کرد که «از تلاش های مختلف CRTC برای محافظت از کانادایی ها در مقابل اثرات زیانبار تماس‌های مزاحم، کلاهبردارانه و همراه با تغییر هویت صوتی حمایت می کند، از جمله اقدامات مربوط به پیاده سازی تکنولوژی STIR/SHAKEN در ۳۰ نوامبر که تنها یکی از چندین اقدام محافظتی CRTV است. ما به منظور ایجاد آمادگی [برای پیاده سازی این تکنولوژی] شبکه های وایرلس و وایرلاین دارای قابلیت IP خود را آپگرید کرده ایم و روند تحویل و تست تجهیزات اعتبارسنجی ضروری را با شتاب بیشتری پیش می بریم.»

شرکت بل اعلام کرد «ما همچنین در طول ۱۶ ماه گذشته با کسب مجوز از CRTC در حال اجرای کارآزمایی داوطلبانه شرکت خود برای مسدودسازی جعل و کلاهبرداری بوده ایم و به طور داوطلبانه تماس‌های کلاهبرداری و جعلی تائید شده { تا به حال شامل بیش از ۱ میلیارد تماس} را برای محافظت از کانادایی ها مسدود کرده ایم. ما همچنین یکی از اولین حامل های مخابراتی بوده ایم که برنامه فراگیر مسدودسازی تماس CRTC را که به‌طور خودکار تماس‌های برقرار شده از شماره تلفن های غیراستاندارد مانند ۲۲۲-۲۲۲-۲۲۲ را مسدود می کند پیاده سازی کرده ایم.»

شرکت مخابرات راجرز کامیونیکیشن (Rogers Communications) گفت «ما می دانیم که دریافت تماس‌های ناخواسته برای مشترکین ما خسته کننده و ناخوشایند است و در حال همکاری نزدیک با CRTC و همتایان صنعتی خود برای مبارزه با این تماس ها بوده ایم از جمله پیاده سازی این قابلیت جدید تا پایان این ماه که به مشترکین ما اجازه می دهد بدانند آیا یک تماس گیرنده مشخص قابل اعتماد است یا خیر. این تکنولوژی جدید یکی از راه هایی است که ما به وسیله آن با تماس‌های ناخواسته مقابله می کنیم و به تلاش برای به کارگیری مجموعه ای از راه حل ها ادامه خواهیم داد.»

شرکت راجرز در ادامه گفت «این تکنولوژی که با نام مخفف خود «STIR/SHAKEN» شناخته می شود به حامل های مخابراتی اجازه می دهد تا اطلاعات هویتی تماس گیرنده (caller ID) در تماس‌های صوتی مبتنی بر پروتکل اینترنتی را اعتبارسنجی کند و مشترک دریافت کننده تماس را مطلع کند که آیا هویت تماس گیرنده قابل اعتماد است یا خیر. تکنولوژی IP لازم است که به صورت انتها به انتها بین حامل برقرارکننده اصلی تماس و حامل دریافت کننده نهایی تماس پیاده سازی شده باشد.

از تاریخ ۳۰ نوامبر دستگاه های وایرلس سازگار با این تکنولوژی به کاربر نهایی اعلام می کنند که کدام تماس صوتی مبتنی بر IP توسط طرف مبدأ تائید اعتبار شده است (یعنی «شماره های معتبر» در نمایش تماس یا در تاریخچه تماس نشان می دهد که تماس گیرنده قابل اعتماد است).»

شرکت تِل‌آس (Telus) در بیانیه ای گفت «علاوه بر تعهد به تاریخ پیاده سازی STIR/SHAKEN شرکت مخابرات کانادا در ۳۰ نوامبر شرکت TELUS در بهار ۲۰۲۰ قابلیت کنترل تماس TELUS را راه اندازی کرد که یک قابلیت رایگان در دسترس تمامی مشترکین وایرلس برای مسدود سازی اغلب تماس‌های برقرار شده به صورت خودکار است. این قابلیت کاربر ناشناس را ملزم می کند که به یک پیام کوتاه گوش کند و به طور دستی با یک کد تک رقمی پاسخ بدهد. اغلب تماس‌های مزاحم شامل کلاهبرداری ها از طریق تماس گیرنده های کامپیوتری برقرار می شوند که امکان برقراری تماس هم‌زمان و یکجا با تعداد بسیاری از شماره ها را در اختیار هرزفرست ها (spammer) قرار می دهد و معمولاً توانایی پاسخ به پیام کنترل تماس نیستند.»

تل‌آس در ادامه گفت «ما علاوه بر این از طریق ارائه ابزارهای متعددی روی وبسایت خود و از طریق تل‌آس وایز (TELUS Wise) که یکی برنامه آموزشی رایگان است و بر امنیت و ایمنی اینترنت و گوشی های هوشمند تمرکز دارد به مشترکین کمک می کنیم تا از حریم خصوصی خود محافظت کنند.»

در طول دوران پاندمی بسیاری از مرکز تماس‌های مرتبط با فعالیت های کلاهبرداری تعطیل شدند اما اکنون دوباره فعال شده اند.

مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گفت که کانادایی ها از ابتدای امسال تا به حال بیشتر از ۱۵ میلیون دلار در کلاهبرداری های تلفنی CRA و سایر کلاهبرداری های خدمات از دست داده اند.

مخابرات کانادا    کلاهبرداری در کانادا  سازمان تنظیم مقررات کانادا    مخابرات کانادا  سازمان تنظیم مقررات کانادا  کلاهبرداری در کانادا  سازمان تنظیم مقررات کانادا    سازمان تنظیم مقررات کانادا     مخابرات کانادا    سازمان تنظیم مقررات کانادا   کلاهبرداری در کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا