جدیدترین اخبارجهان

جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند

جو بایدن هنگام خروج از جلسه گفتگو با صدراعظم آلمان مجددا به امریکایی ها هشدار داد که اوکراین را ترک کنند

جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند

جو بایدن روز دوشنبه قاطعانه اعلام کرد که برای امریکایی ها [به غیر از دیپلمات های ضروری] «عاقلانه است» که به دلیل تهدیدات نظامی روسیه اوکراین را ترک کنند. جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا از سال گذشته به دلیل افزایش تدریجی نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین به شهروندان امریکایی هشدار داده است که هر گونه برنامه سفر به اوکراین را مورد تجدید نظر قرار دهند.

وزارت امور خارجه امریکا در ژانویه این این توصیه را ارتقا داد و به طور جدی از شهروندان ایالات متحده خواست که به اوکراین سفر نکنند یا اگر از قبل در اوکراین هستند این کشور را ترک کنند. ارتقا این توصیه پس از آن انجام شد که وزارت خارجه امریکا به خانواده های تمامی کارکنان امریکایی سفارت آمریکا در کی‌یف دستور داد که کشور را ترک نمایند و به دیپلمات های غیرضروری نیز اجازه داد که اوکراین را ترک کنند.

جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند
جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند

در کوران دیپلماسی میان دو قاره، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه هنگام خروج از جلسه با صدراعظم جدید آلمان وعده داد که خط لوله انتقال گاز حیاتی نورد استریم۲ روسیه به آلمان در صورت تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین مسدود خواهد شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ایالات متحده و متحدان این کشور تنها کسانی هستند که درباره حمله صحبت می کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به مدت چندین ساعت در مسکو دیدار و گفتگو کردند در حالی که جو بایدن و اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز در تلاش برای تنش زدایی از این بحران پیش از آنکه کار به یک درگیری مسلحانه بکشد به طور همزمان در کاخ سفید دیدار کردند. روسیه هزاران نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین مستقر کرده است و تقریبا هر روز توان نظامی خود را افزایش می دهد.

جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند
جو بایدن گفت برای امریکایی ها «عاقلانه است» که اوکراین را ترک کنند

کاخ سفید به طور فزاینده ای نسبت به چشم انداز وقوع یک جنگ ابراز نگرانی کرده است و جو بایدن به دنبال تحکیم حمایت ها در میان متحدان اروپایی برای اعمال تحریم های سنگین اقتصادی علیه روسیه در صورت اقدام این کشور به حمله نظامی می‌باشد.

جو بایدن در اشاره به متحدان قدرتمند غربی گفت «ما به طور مشترک آماده هستیم، تمام کشورهای ناتو آماده هستند،» اگرچه اوکراین عضو ناتو نیست.

در حالی که جو بایدن با اطمینان تکرار کرده که خط انتقال گاز پیش نخواهد رفت، اولاف شولتس بر لزوم مقداری ابهام در مورد تحریم ها به منظور تحت فشار قرار دادن روسیه برای تنش زدایی از بحران تاکید کرده است.

اولاف شولتس گفت «ضروری است که روسیه درک کند بسیار بیشتر از آنچه با خود محاسبه کرده ممکن است اتفاق بیافتد.»

افزایش تدریجی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نیروی نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین به نگرانی های غرب در مورد یک حمله احتمالی دامن زده است. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه هشدار داد که روسیه ممکن است «یکی از این روزها» به اوکراین حمله کند و باعث برانگیختن یک درگیری شود که «هزینه های انسانی بسیار بزرگی» به همراه خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین گفت توسعه ناتو به شرق در مجاور مرز روسیه اصول امنیتی توافقنامه های بین الملی را نقض کرده است و تضمین های غربی مبنی بر اینکه [ناتو] یک ائتلاف دفاعی می‌باشد و تهدیدی برای روسیه نیست را مورد تمسخر قرار داده است.

رهبر روسیه در یک اشاره کنایه آمیز به نقش متحدان آمریکا در کارزارهای نظامی در برخی کشورها گفت «مردم عراق، لیبی و افغانستان این [ادعاهای دفاعی بودن و بی تهدید بودن] را از تجربه های خود آموخته اند.» ولادیمیر پوتین علاوه بر این به کارزار بمباران یوگوسلاوی سابق در سال ۱۹۹۹ اشاره کرد.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان گفت که کشور او ظرف چند روز آینده تا ۳۵۰ نیروی نظامی به تقریبا ۵۰۰ نیروی نظامی که از قبل به عنوان گروهان جنگی ناتو در لیتوانی مستقر هستند اضافه خواهد کرد. «با افزایش این نیروها ما سهم خود در نیروهای نظامی جناح شرقی ناتو را تقویت می کنیم و به متحدان خود سگینالی واضح مبنی بر اتحاد می فرستیم.»

جو بایدن از قبل نیروی نظامی بیشتری به لهستان، رومانی و آلمان اعزام کرده است و ده ها نیروی نظامی ویژه آمریکا و تجهیزات نیز روز یکشنبه در لهستان نزدیک مرز اوکراین مستقر شدند و قرار است صدها نیروی پیاده نظام از لشکر ۸۲ هوابرد به زودی اعزام شوند.

بریتانیا اعلام کرد که برای تقویت نیروهای ناتو ۳۵۰ نیروی نظامی به لهستان اعزام می کند که به ۱۰۰ نفر از مهندسان سلطنتی که از قبل در این کشور مستقر هستند اضافه خواهند شد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اورپا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفتند که ایالات متحده آمریکا و اروپا از هشدارهای جدی روزافزون کشورهای غربی مبنی بر اینکه حمله روسیه می تواند قریب الوقوع باشد دفاع می کنند.

بورل متذکر شد « ۱۴۰،۰۰۰ نیروی نظامی در مرز مستقر نشده اند که بروند چای بنوشند.»

فرانسه و آلمان در سال ۲۰۱۵ در تلاش برای پایان دادن به درگیری بین نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان تحت حمایت روسیه که از سال قبل در پی الحاق شبه جزیره اوکراینی کریمه توسط روسیه آغاز شده بود به میانجیگری یک توافق صلح برای شرق اوکراین کمک کرده بودند.

جنگ روسیه و اوکراین  تهدیدات نظامی روسیه  جنگ روسیه و اوکراین  تهدیدات نظامی روسیه   جنگ روسیه و اوکراین  دیپلمات های آمریکا  تهدیدات نظامی روسیه دیپلمات های آمریکا جنگ روسیه و اوکراین دیپلمات های آمریکا      دیپلمات های آمریکا      دیپلمات های آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا