جدیدترین اخبارجهان

جو بایدن بر کاهش نفت خریداری ‌شده از ایران با توجه به عرضه کافی در سطح جهانی تأکید کرد

بایدن می‌ گوید نفت کافی برای کاهش حجم خرید از ایران وجود دارد

جو بایدن بر کاهش نفت خریداری ‌شده از ایران با توجه به عرضه کافی در سطح جهانی تأکید کرد

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه در بخشنامه ای به وزارت خارجه این کشور گفت به اندازه کافی نفت قابل عرضه وجود دارد بنابراین سایر کشورها می توانند خرید خود از ایران را کاهش دهند. جو بایدن بر کاهش نفت خریداری ‌شده از ایران با توجه به عرضه کافی در سطح جهانی تأکید کرد

جو بایدن بر کاهش نفت خریداری ‌شده از ایران با توجه به عرضه کافی در سطح جهانی تأکید کرد
جو بایدن بر کاهش نفت خریداری ‌شده از ایران با توجه به عرضه کافی جهانی تأکید کرد

کاخ سفید موظف است که هر شش ماه یک بار تائید کند که در سطح جهانی عرضه کافی منابع نفت برای حفظ تحریم های ایران که از سال ۲۰۱۲ در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شده بود، وجود دارد.

بیانیه بایدن در آستانه جلسه مجازی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین منتشر می شود و انتظار می رود این جلسه که قرار است روز دوشنبه برگزار شود مفصل ترین جلسه سران دو کشور از زمان آغاز ریاست جمهوری بایدن باشد.

در سال جاری علیرغم تحریم ها خرید نفت خام ایران توسط چین ادامه پیدا کرد؛ تحریم هایی که اگر اجرا می شد به واشنگتن اجازه می داد که کشورهای ناقض آن را از اقتصاد ایالات متحده حذف کند.

دولت بایدن در حال حاضر این تحریم ها را در آستانه مذاکرات پیش رو با ایران برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ {که دوباره به ایران اجازه می دهد آزادانه نفت خود را بفروشد} اجرا نمی کند.

بایدن در این بخشنامه گفته است که «پیرو تصمیمات قبلی، با وجود عرضه کافی منابع نفت و سایر محصولات نفتی از سایر کشورهای غیر از ایران امکان کاهش قابل ملاحظه حجم نفت و محصولات نفتی خریداری‌شده از ایران توسط یا از طریق مؤسسات مالی خارجی فراهم است.»

رئیس جمهور چین    رئیس جمهور چین    رئیس جمهور چین   فروش نفت ایران  صادرات نفت ایران     فروش نفت ایران  صادرات نفت ایران   فروش نفت ایران    صادرات نفت ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا