جدیدترین اخبارجهان

بایدن قرار است بدون اعلام نتایج گفتگوها درباره افزایش تولید نفت خاورمیانه را ترک کند

علیرغم دستیابی به برخی توافق ها، بایدن هنگام ترک خاورمیانه هیچ خبری در مورد افزایش تولید نفت اعلام نخواهد کرد

جو بایدن قرار است بدون اعلام نتایج گفتگوها درباره افزایش تولید نفت خاورمیانه را ترک کند

به گفته افراد مطلع، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این هفته خاورمیانه را بدون اعلام هیچ خبری در مورد افزایش عرضه نفت ترک خواهد کرد و نتیجه گفتگوها پیش از نشست برنامه ریزی شده تولیدکنندگان نت (اوپک) در ماه آینده اعلام نخواهد شد.

جو بایدن قرار است بدون اعلام نتایج گفتگوها درباره افزایش تولید نفت خاورمیانه را ترک کند
جو بایدن قرار است بدون اعلام نتایج گفتگوها درباره افزایش تولید نفت خاورمیانه را ترک کند

جو بایدن که ریاست جمهوری ایالات متحده را با این وعده آغاز کرد که بزرگترین صادرکننده نفت جهان را به خاطر قتل جمال خاشقجی ستون نویس واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ به یک «[دولت] مطرود» تبدیل می کند، گفت که تصمیم گرفته این سفر را برای پیشبرد منافع ایالات متحده و تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین که در آستانه انتخابات میان دوره ای به موقعیت سیاسی او آسیب رسانده، انجام دهد.

بایدن روز جمعه از اسرائیل به عربستان سعودی رفت، و قرار است با ملک سلمان بن عبدالعزیز و پسرش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و حاکم واقعی این کشور دیدار کند. بایدن روز شنبه با دیگر رهبران کشورهای صادرکننده نفت در حوزه خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

یکی از منابع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت مقامات دولت های ایالات متحده و عربستان سعودی بر سر موضوع بازارهای انرژی از نزدیک در تماس بوده اند و بحث ها در مورد تولید نفت توسط اعضای اتحادیه اوپک پلاس ادامه خواهد داشت.

مقامات دولت بایدن به طور خصوصی می‌گویند توافق‌هایی حاصل شده است، اما هیچ جزئیاتی تا نشست برنامه‌ریزی‌شده بعدی اوپک پلاس در ماه آینده اعلام نخواهد شد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن به خبرنگاران در پرواز جده گفت «فکر نمی‌کنم بتوان انتظار داشت که خبر خاصی در این دیدار به صورت دوجانبه اعلام شود، زیرا ما معتقدیم که هرگونه اقدام بعدی برای اطمینان از وجود انرژی کافی برای محافظت از سلامت اقتصاد جهانی در چارچوب اوپک پلاس انجام خواهد شد.»

همه اعضای اوپک پلاس از جمله عربستان سعودی همچنان محدود به سقف تولید نفت تعیین شده هستند که در ابتدای پاندمی کووید-۱۹ در اپریل ۲۰۲۰ مورد توافق قرار گرفت. افزایش تولید فراتر از سهمیه‌های فعلی نیازمند رسیدن به توافقی همه جانبه است.

الکس بوث (Alex Booth) رئیس بخش تحقیقات شرکت مشاوره نفتی کپلر با مسئولیت محدود (Kpler Ltd.) گفت «نکته اساسی این است: که سعودی ها واقعاً چه کاری می توانند انجام دهند؟» «آنها در حال حاضر به نفت اضافی در خانه کشور خود نیاز دارند و افزایش یک جانبه تولید نفت به عکس العمل شدیدا منفی از سوی سایر اعضای اوپک پلاس منجر خواهد شد. بایدن صرفاً نیاز دارد که در حال تلاش برای انجام دادن کاری در مورد مسئله قیمت بنزین دیده شود، حتی اگر این مسائل خارج از کنترل او باشد.»

اوپک پلاس قرار است در تاریخ ۳ آگوست برای بحث در مورد سیاست تولید خود در ماه سپتامبر و بعد از آن دیدار کند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا