جدیدترین اخبارجهان

بایدن گفت «ایران را آزاد می کنیم، آنها خودشان ایران را آزاد میکنند»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پس از نخست وزیر کانادا و صدراعظم آلمان از تغییر رژیم در ایران سخن گفت و قول داد که «ایران را آزاد می کنیم»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت «ایران را آزاد می کنیم، آنها خودشان ایران را آزاد میکنند»

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه وعده «آزادی» ایران را داد و گفت که تظاهرکنندگانی که علیه دولت این کشور تلاش می‌کنند به زودی موفق خواهند شد خود را آزاد کنند.

جو بایدن در حاشیه سخنرانی انتخاباتی گسترده در کالیفرنیا در حالی که ده ها تظاهرکننده با در دست داشتن بنرهایی در حمایت از معترضان ایرانی در آنجا جمع شده بودند، گفت «نگران نباشید، ما ایران را آزاد می کنیم. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد»

بایدن در این سخنرانی انتخاباتی درباره تلاش‌های دولتش برای بهبود مراقبت های پزشکی برای سربازان بازنشسته از جنگ، از جمله تصویب قوانینی برای توسعه درمان مشکلات تنفسی و سرطان برای افرادی که در عراق و افغانستان خدمت کرده اند، صحبت می‌کرد.

بایدن در جریان سخنرانی خود در کالج میراکوستا (MiraCosta) در نزدیکی سن دیگو توضیح بیشتری در مورد اظهارات خود ارائه نداد و مشخص نکرد که چه اقدامات دیگری انجام خواهد داد.

تظاهرات در ایران که تا کنون هفت هفته به طول انجامیده با کشته شدن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در بازداشتگاه گشت ارشاد شعله‌ور شد.

جوانان ایرانی در اعتراضاتی که به دنبال کشته شدن مهسا امینی در ۱۶ سپتامبر آغاز شد جسورانه حکومت آخوندی را به چالش کشیدند و بر ترسی که از زمان انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ مخالفان را سرکوب و خفه کرده بود غلبه کردند.

ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه گفت که تلاش خواهد کرد حکومت ایران را به دلیل انکار حقوق زنان و سرکوب وحشیانه اعتراضات از کمیسیون مقام زن (CSW) در سازمان ملل متحد که دارای ۴۵ کشور عضو است اخراج کند. ایران به تازگی یک دوره چهار ساله را در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد آغاز کرده که هدف آن ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است و هر ساله در ماه مارس تشکیل جلسه می دهد. 

اعتصابات و اعتراضات سراسری      اعتصابات و اعتراضات سراسری    اعتصابات و اعتراضات سراسری    اعتصابات و اعتراضات سراسری

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا