جدیدترین اخبارجهان

بایدن به دنبال استفاده از عواید حاصل از مصادره و فروش اموال الیگارش های روسی برای کمک به اوکراین است

بایدن به دنبال کسب اختیاراتی برای ارسال درآمد حاصل از دارایی های مصادره‌ا‌ی الیگارش های روسی به اوکراین است

جو بایدن به دنبال استفاده از عواید حاصل از مصادره و فروش اموال الیگارش های روسی برای کمک به اوکراین است

کاخ سفید روز پنج شنبه از ارائه یک پیشنهاد رسمی خبر داد که به مقامات ایالات متحده آمریکا اجازه می دهد دارایی های الیگارش های روسی را نقد کنند و درآمد حاصل از آن را به اوکراین اهدا نمایند، که بر این اساس به نظر می رسد بایدن به دنبال کسب  اختیارات قانونی گسترده ای برای گسترش جنگ مالی آمریکا علیه کرملین باشد.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا این طرح جدید را به عنوان بخشی از درخواست گسترده تر خود برای «تامین پشتیبانی مالی برای کمک به اوکراینی ها در مبارزه با تهاجم روسیه» به کنگره ارسال خواهد کرد.

کاخ سفید متن این لایحه قانونی را فاش نکرده، اما گفته است که این پیشنهاد توانایی دولت فدرال برای ارسال دارایی‌های الیگارش های روسیه به اوکراین را «بهبود» می‌بخشد. طبق قانون فعلی، ایالات متحده معمولاً فقط می تواند دارایی های افراد تحریم شده را مسدود کند و نمی تواند این اموال را مصادره و نقد کند. گروه‌های آزادی‌های مدنی نگران بودند که طرح های پیشنهادی قبلی به کنگره برای انجام این کار با محافظت های قانون اساسی از حقوق افراد مغایرت دارد چرا که به مجریان قانون فدرال اجازه می دهد رویه‌های قضایی را دور بزنند. هنوز مشخص نیست که کاخ سفید چگونه به دنبال تغییر اساسنامه موجود بدون نقض این محافظت ها است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته در یک سخنرانی مجازی خطاب به رهبران صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواستار استفاده از عواید دارایی های تحریم شده و ذخایر بانک مرکزی برای جبران خسارت اوکراین شد.

زلنسکی گفت که دارایی های مسدود شده روسیه «باید برای بازسازی اوکراین پس از جنگ و همچنین برای پرداخت خسارات وارده به سایر کشورها استفاده شود.»

جَنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا در آن زمان گفت که مجوز دادن به چنین اقداماتی نیازمند تدابیر قانونی در کنگره است.

دیوید مالپاس (David Malpass) رئیس بانک جهانی هفته گذشته گفت که جنگ تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد دلار خسارت به ساختمان ها و زیرساخت‌ها در اوکراین وارد کرده است. صندوق بین المللی پول در آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی خود اعلام کرد که اقتصاد اوکراین در سال جاری و سال آینده ۳۵ درصد کوچک خواهد شد.

بایدن علاوه بر این از قانون‌گذاران می‌خواهد «برخورداری آگاهانه یا عمدی از عواید به‌دست‌آمده از معاملات فاسد با دولت روسیه» را جرم کیفری بحساب بیاورند، قانون مرور زمان مربوط به جرایم پول‌شویی خارجی را به دو برابر یعنی ۱۰ سال افزایش دهند و تعریف «اخاذی و باجگیری» را تحت قانون ایالات متحده آمریکا گسترش دهند تا شامل تلاش برای دور زدن تحریم ها شود.

جو بایدن بدنبال عواید حاصل از مصادره و فروش اموال الیگارش های روسی برای کمک به اوکراین است  اموال الیگارش های روسیه  اموال الیگارش های روسیه  اموال الیگارش های روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا