جدیدترین اخبارجهان

بایدن در حال بررسی کاهش تحریم های ونزوئلا برای منزوی ساختن روسیه و افزایش تولید نفت است

مقامات دولت ایالات متحده آمریکا برای گفتگو در مورد کاهش تحریم های ونزوئلا با هدف پایین آوردن قیمت نفت عازم کاراکاس شدند

آمریکا در حال بررسی کاهش تحریم های ونزوئلا برای منزوی ساختن روسیه و افزایش تولید نفت است

طبق اظهارات یک منبع خبری که مستقیما در جریان موضوع قرار دارد، دولت بایدن در حال بررسی و سنجش امکان کاهش تحریم‌های ونزوئلا می‌باشد تا این کشور بتواند تولید نفت بیشتر و فروش آن در بازارهای جهانی را آغاز کند. آمریکا در حال بررسی کاهش تحریم های ونزوئلا برای منزوی ساختن روسیه و افزایش تولید نفت است

آمریکا در حال بررسی کاهش تحریم های ونزوئلا برای منزوی ساختن روسیه و افزایش تولید نفت است
آمریکا در حال بررسی کاهش تحریم های ونزوئلا برای منزوی ساختن روسیه است

طبق گفته این منبع خبری هدف از این اقدام کاهش وابستگی جهانی به نفت روسیه در شرایط تهاجم روسیه به اوکراین و منزوی ساختن روسیه از یکی از متحدان کلیدی در آمریکای جنوبی خواهد بود.

طبق گفته این منبع خبری مقامات دولت بایدن شامل خوان گونزالز (Juan Gonzalez) رئیس شورای امنیت ملی در حوزه کشورهای نیم کره غربی و راجر کارستنز (Roger Carstens) نماینده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور گروگان گیری در طول آخر هفته برای گفتگو در مورد این موضوع و همینطور بحث در مورد شهروندان آمریکایی که در حال حاضر در این کشور زندانی هستند به کاراکاس اعزام شده اند.

واشینگتن در سال ۲۰۱۹ پس از جعلی قلمداد کردن پیروزی نیکلاس مادورو نخست وزیر ونزوئلا در انتخابات ۲۰۱۸ نفت این کشور را تحریم کرد و به فعالیت سفارت خود در کاراکاس پایان داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه گفت که ایالات متحده آمریکا و کشورهای متحد فعالانه در حال بررسی راه هایی برای ممنوع کردن واردات نفت روسیه و در نتیجه آسیب رساندن بیشتر به اقتصاد این کشور هستند. غرب تا به حال تمایلی به وضع تحریم‌های قابل ملاحظه علیه بخش انرژی روسیه نداشته، چرا که نگران اثرات آن بر اقتصاد جهان بوده است اما اکنون همزمان با تلاش های اروپا برای متنوع سازی منابع انرژی خود در حال نزدیکتر شدن به اتخاذ این تصمیم است.

مارکو روبیو (Marco Rubio) سناتور جمهوری خواه این گفتگوها را از قبل مورد انتقاد قرار داده بود و در طول آخر هفته در توییتی نوشته بود «به جای تولید بیشتر نفت آمریکایی» بایدن «می خواهد نفتی که ما از یک دیکتاتور قاتل می‌خریم را با نفت یک دیکتاتور قاتل دیگر جایگزین کند.»

اما منبع خبری آگاه از این موضوع گفت که صرفا افزایش تولید نفت آمریکایی نمی تواند مقدار نفت حذف شده در پی قطع واردات از روسیه را جبران کند.

#تحریم‌های_ونزوئلا #کاهش_تحریم‌ها #تحریم‌های_روسیه #نفت #فروش_نفت_روسیه #نفت_کانادا #نفت_آمریکا #نفت_ونزوئلا 

کاهش تحریم‌های ونزوئلا تحریم‌های روسیه   کاهش تحریم‌های ونزوئلا    تحریم‌های روسیه  کاهش تحریم‌های ونزوئلا  تحریم‌های روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا