جدیدترین اخبارجهان

بزرگترین الماس صورتی جهان در طول ۳۰۰ سال گذشته در آنگولا کشف شد

یک الماس صورتی بزرگ در آنگولا کشف شد که بزرگترین الماس ۳۰۰ سال اخیر است

بزرگترین الماس صورتی جهان در طول ۳۰۰ سال گذشته در آنگولا کشف شد

یک الماس صورتی بزرگ به وزن ۱۷۰ قیراط در آنگولا کشف شده و ادعا می شود که بزرگترین سنگ جواهر از این نوع است که در طول ۳۰۰ سال گذشته یافت شده است.

بزرگترین الماس صورتی جهان در طول 300 سال گذشته در آنگولا کشف شد
بزرگترین الماس صورتی جهان در طول ۳۰۰ سال گذشته در آنگولا کشف شد

شرکت لوکاپا دایموند (Lucapa Diamond)، مالک معدن الماس روز چهارشنبه گفت این الماس که «لولو رُز (Lulo Rose) » نامگذاری شده در معدن الماس رسوبی لولو کشف شده است.

معدن لولو تولید کننده دو مورد از بزرگترین الماس هایی‌ست که تا بحال در آنگولا پیدا شده است، که یکی از آنها یک الماس شفاف ۴۰۴ قیراطی می‌باشد.

به گفته شرکت لوکاپا که در استرالیا مستقر می‌باشد، این سنگ جواهر صورتی پنجمین الماس بزرگی است که در این معدن کشف شده است؛ قبلا  ۲۷ قطعه الماس ۱۰۰ قیراطی یا بزرگتر در این معدن پیدا شده بود.

این الماس صورتی در یک مزایده بین المللی توسط شرکت سودیام (Sodiam) که شرکت بازاریابی دولتی الماس آنگولا است به فروش خواهد رسید. آنگولا به واسطه معادن خود یکی از ۱۰ تولیدکننده برتر الماس در جهان است.

 وبسایت شرکت لوکاپا به نقل از قول دیامانتینو آزودو (Diamantino Azevedo) وزیر مواد معدنی، نفت و گاز آنگولا گفت «این سابقه و این الماس صورتی چشم نواز که از معدن لولو به دست آمده است، همچنان جایگاه آنگولا را به عنوان یک بازیگر مهم در عرصه جهانی استخراج الماس به نمایش می گذارد و نشان دهنده پتانسیل و پاداشی است که تعهد و سرمایه گذاری در صنعت رو به رشد استخراج الماس ما به ارمغان خواهد آورد.»

اندازه این الماس‌صورتی چشمگیر است اما بسیاری از الماس های شفاف بزرگتر از ۱،۰۰۰ قیراط هستند. الماس کولینان (Cullinan) که در سال ۱۹۰۵ در آفریقای جنوبی یافت شد، ۳،۱۰۶ قیراط وزن دارد و روی عصای سلطنتی انگلستان نصب شده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا