جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

فعالیت های صرافی بایننس در مالزی با لحاظ یک مهلت ۱۴ روزه ممنوع شد

ممنوعیت بایننس در مالزی با دریافت یک مهلت ۱۴ روزه

فعالیت های صرافی بایننس در مالزی با لحاظ یک مهلت ۱۴ روزه ممنوع شد

صرافی کریپتو بایننس ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف ارائه خدمات در کشور مالزی دریافت کرده است.

مالزی ازجمله آخرین معرکه‌های تنظیم مقررات است که درصدد تعقیب قانونی صرافی بایننس است و در همین رابطه مقامات مالزی صرافی عظیم بایننس را متهم کرده‌اند که به فعالیت‌های غیرقانونی خود در این کشور ادامه داده است.

فعالیت های صرافی بایننس در مالزی با لحاظ یک مهلت 14 روزه ممنوع شد
فعالیت های صرافی بایننس در مالزی با لحاظ یک مهلت ۱۴ روزه ممنوع شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

طبق یکی از اطلاعیه‌های منتشرشده در روز جمعه، کمیسیون اوراق بهادار (SC) مالزی یک توبیخ علنی علیه بایننس ابلاغ کرده و از این صرافی و تمامی نهادهای وابسته به آن خواسته تا فعالیت‌های خود در این کشور را متوقف کند.

کمیسیون اوراق بهادار مالزی می‌گوید که بایننس برخلاف هشدارهای قبلی به فعالیت در این کشور ادامه داده است.  از جولای ۲۰۲۰ بایننس مجاز به فعالیت در مالزی نبوده است.

در آن زمان کمیسیون اوراق بهادار مالزی یک «فهرست هشدار به سرمایه‌گذار» منتشر کرده بود که شامل چندین صرافی دارایی‌های ارز دیجیتال بود که در حال ارائه خدمات بدون دریافت مجوز از سازمان‌های تنظیم مقررات مالزیایی در این کشور بودند.

بایننس از تاریخ ۲۶ جولای ۱۴ روز فرصت دارد تا از این دستور اطاعت کند که شامل غیرفعال ساختن وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایل و همچنین توقف فعالیت هرگونه کمپین تبلیغات رسانه‌ای برای خدمات بایننس در مالزی است.

اطلاعیه همچنین حکم می‌کند که مدیرعامل بایننس چانگ‌پِنگ ژائو (Changpeng Zhao) پیروی کامل از این دستور را تضمین کند. سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار مالزی علاوه بر این به‌طورجدی از شهروندان خواسته است که انجام معاملات با صرافی‌های کریپتو دارای فعالیت غیرقانونی در این کشور را متوقف کنند.

اخبار رسیده از مالزی در مورد بایننس صرفاً یکی از آخرین رویدادها در مجموعه اقدامات نظارتی فراگیر است که به‌طور خاص این صرافی بزرگ را هدف قرار می‌دهد. از صدور هشدارها گرفته تا تحقیقات قضایی و حالا ممنوعیت فعالیت به نظر می‌رسد که این پلتفرم از زیر ضربات چماق دیده‌بان‌های مالی سراسر جهان رهایی ندارد.

اوایل جولای سازمان تنظیم مقررات ایتالیا ضمن صدور هشداری علیه بایننس اعلام کرد که این پلتفرم مجاز به ارائه خدمات در این کشور نبوده است. به‌غیراز ایتالیا کشورهای دیگری ازجمله آلمان، لهستان، ژاپن، تایلند، سنگاپور، ایالات‌متحده و انگلستان نیز در کنار سایر کشورها هشدارهایی علیه بایننس صادر کرده بودند.

بایننس به‌نوبه خود گام‌هایی در جهت کاهش وخامت اوضاع برداشته است ازجمله وعده مدیرعامل این پلتفرم در مورد همکاری با سازمان‌های تنظیم مقررات، همزمان با برنامه‌هایی که برای توسعه هر چه بیشتر در سراسر جهان دارد. علاوه بر این با کاهش سقف برداشت برای کاربرانی که هنوز پروتکل‌های تائید هویت پلتفرم بایننس را تکمیل نکرده‌اند، موجی ناگهانی از تغییرات سیاست‌گذاری‌ها نیز در این صرافی به وجود آمده است.

در همین اثنا صرافی بایننس برنامه‌هایی برای متوقف ساختن معاملات ابزارهای مشتقه کریپتو در اروپا خبر داده است که ابتدا در کشورهای آلمان، ایتالیا و هلند اجرا خواهد شد.

اخبار ارزهای دیجیتال        اخبار کریپتو        اخبار ارزهای دیجیتال      اخبار کریپتو         اخبار ارزهای دیجیتال      اخبار کریپتو        اخبار ارزهای دیجیتال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا