جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

صرافی بایننس فروش توکن‌ های سهام را «از همین لحظه» متوقف کرد

صرافی بایننس فروش توکن‌ های سهام را متوقف کرد

صرافی بایننس فروش توکن‌ های سهام را «از همین لحظه» متوقف کرد

صرافی کریپتو بایننس بدون هیچ اشاره‌ای به دلیل تصمیم خود صرفاً اعلام کرد که «تمرکز تجاری خود را به ارائه سایر محصولات» معطوف خواهد کرد.

صرافی بایننس فروش توکن‌ های سهام را «بلافاصله از همین لحظه» متوقف کرد
صرافی بایننس فروش توکن‌ های سهام را «بلافاصله از همین لحظه» متوقف کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

توکن‌های سهام بسیار پرطرفدار بایننس که یک پیشنهاد نسبتاً جدید است بلافاصله حذف می‌شود.

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد صرافی بایننس اعلام کرد که توکن‌های سهام «بلافاصله از همین حالا» برای خرید در Binance.com غیرقابل‌دسترس هستند. همچنین این صرافی پشتیبانی از توکن‌های سهام را از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ ساعت ۷:۵۵ صبح به‌وقت هماهنگ جهانی به‌هیچ‌وجه ارائه نخواهد کرد.

دارندگان فعلی توکن‌های سهام مدتی برای تطبیق با تغییر صورت گرفته وقت خواهند داشت:

«کاربرانی که در حال حاضر توکن‌های سهام دارند می‌توانند توکن ها را بفروشند یا تا ۹۰ روز دیگر نگه‌دارند. کاربران پس از ۱۴-۱۰-۲۰۲۱ ساعت ۱۹:۵۵ (UTC) امکان فروش یا بستن موقعیت معاملاتی خود را به‌طور دستی نخواهند داشت. پس‌ازاین مهلت تمامی موقعیت‌های معاملاتی توکن سهام در Binance.com در ۱۵-۱۰-۲۰۲۱ ساعت ۱۳:۳۰ (UTC) بسته خواهد شد.»

درحالی‌که هنگام نوشتن این مطلب هنوز این خبر تائید نشده بود اما والتر بلومبرگ در توییتی ادعا کرد که: کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی هنگ‌کنگ می‌گوید هیچ نهادی در مجموعه بایننس‌ گروپ برای انجام «فعالیت‌های تحت نظارت قانونی» در هنگ‌کنگ دارای مجوز یا ثبت رسمی نیست.

این خبر اگر حقیقت داشته باشد تأییدی است بر اینکه فشارهای سرسختانه سازمان‌های تنظیم مقررات بر بزرگ‌ترین پلتفرم کریپتوکارنسی جهان همچنان در حال وارد آوردن ضربات سنگین بر این پلتفرم است.

در اواخر اپریل گزارش‌هایی موجود بود از اینکه سازمان‌های تنظیم مقررات اروپایی و بریتانیایی در حال اجرای تحقیقات موشکافانه در مورد پیشنهاد فروش توکن‌های سهام بایننس به دلیل عدم انطباق احتمالی با قوانین اوراق بهادار هستند.

توکن‌های سهام به‌منزله کسری از سهام عادی در شرکت‌هایی همچون تسلا و کوین‌بیس هستند. نهاد مرجع نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) درحالی‌که در ابتدا به‌طور خاص در مورد بایننس اظهارنظر نمی‌کرد در آن زمان به‌طور رسمی اعلام کرد: 

«اساساً […] مواردی که در ادامه آمده است قابل‌اعمال است: اگر توکن‌ها قابل‌انتقال باشند، در صرافی کریپتو قابل معامله باشند و مجهز به استحقاق اقتصادی همچون سود سهام یا تصفیه‌حساب نقدی باشند در این صورت اوراق بهادار محسوب می‌شوند و تحت الزام صدور امیدنامه هستند.»

بافین (BaFin) پس از مدت کوتاهی به‌صراحت از بایننس نام برد و فقدان امیدنامه‌های صادره برای توکن‌های سهام را یادآور شد.

بهار و تابستان ۲۰۲۱ ازلحاظ تنظیم مقررات نظارتی برای بایننس دوران سختی بوده است درحالی‌که چندین کشور علیه این پلتفرم اقدام کرده‌اند یا طبق گزارش‌ها در حال تحقیق و بازرسی فعالیت‌های این پلتفرم از جنبه‌های مختلف انطباق با قوانین هستند.

در انگلستان نهاد مرجع اقدامات مالی به این صرافی دستور داد که تمامی «فعالیت‌های تحت قوانین نظارتی» در این کشور را از ماه جون متوقف کند.

سازمان خدمات مالی ژاپن نیز در ماه جون بایننس را به فعالیت بدون ثبت رسمی مقتضی در این کشور متهم کرد و در استان کانادایی انتاریو نیز اقدامات قانونی جدید علیه صرافی‌های کریپتوکارنسی، این پلتفرم را بر آن داشت تا تمامی فعالیت‌های خود را در این استان متوقف کند.

صرافی کریپتو بایننس  اخبار کریپتو    بافین    صرافی کریپتو بایننس اخبار کریپتو   بافین   اخبار کریپتو  صرافی کریپتو بایننس  اخبار کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا