جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد

بیت‌کوین با افزایش قیمت به ۴۴ هزاردلار زیانهای می را جبران کرد

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد

اندیکاتورها نشان می‌دهند که بیت کوین در مسیر تکرار رالی افزایشی مشابه اکتبر ۲۰۲۰ است که قیمت را از ۱۰،۰۰۰ دلار به ۶۵،۰۰۰ دلار رساند.

افزایش قیمت بیت کوین به 44 هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد
افزایش قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

قیمت بیت کوین (BTC) در ۷ آگوست دوباره تا ۴۴،۰۰۰ دلار بالا رفت که بالاترین سطح قیمت در مقایسه با پیش از سقوط معروف ۱۹ ماه می است. در همین حین گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه BTC ممکن است در مسیر فوران قدرتمند صعودی مشابه با مسیری قرار داشته باشد که در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد.

حداقل بر اساس دو اندیکاتور انتظار می‌رود که بیت کوین یک روند صعودی قوی را دنبال کند. اولین مورد، اندیکاتور سود/زیان خالص محقق نشده ورودی تعدیل‌شده گلس‌نود (Glassnode’s Entry-Adjusted Net Unrealized Profit/Loss) است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تعیین کنند آیا شبکه بیت کوین در حال حاضر به‌طورکلی در وضعیت سود قرار دارد یا وضعیت زیان.

 

درک NUPL و نقشه حرارتی یا هیت مپ

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد

هنگامی که مقدار اندیکاتور NUPL بالاتر از صفر است شبکه در وضعیت سود خالص است و به همین ترتیب هنگامی که مقادیر اندیکاتور پایین‌تر از صفر باشد یعنی شبکه در وضعیت زیان خالص است. هرچقدر که مقدار NULP فاصله بیشتری از صفر داشته باشد بیشتر در تشخیص کف و سقف بازار به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

سرمایه‌گذاران و تحلیل گران درجه انحراف از صفر را از طریق نقشه حرارتی (heat map) تشخیص می‌دهند؛ به‌عنوان مثال در طول یک روند صعودی رنگ قرمز نشان‌دهنده «کپیتولاسیون*»، رنگ نارنجی به معنای «امید» و رنگ زرد نشان‌دهنده «خوش‌بینی» است، رنگ سبز حاکی از «باور» و رنگ آبی بر «سرخوشی» تأکید دارد.

* کپیتولاسیون: اصطلاح کاپیتولاسیون در تئوری به این معنا است که ماینرها برای ادامه امکان استخراج و به‌روزرسانی دستگاه‌های خود و کسب پول نقد، مجبور به فروش بیش‌ازحد بیت‌کوین‌هایی شده‌اند که از طریق استخراج به دست آورده‌اند.

در اکتبر ۲۰۲۰ مقدار NUPL بیت کوین به سمت بالاتر از صفر حرکت کرد و نقشه حرارتی این اندیکاتور پس از جهش موفق از ناحیه قرمز در اوایل ماه مارس سال ۲۰۲۰ از زرد به سبز تغییر رنگ داد.

سپس قیمت‌ها از حدود ۱۰،۰۰۰ دلار به تقریباً ۶۵،۰۰۰ دلار حرکت کرد.

Bitcoin entry-adjusted NUPL. Source: Glassnode
Bitcoin entry-adjusted NUPL. Source: Glassnode

 پس از آن قیمت بیت کوین تا پایین‌تر از ۳۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد، دوره‌ای که شاهد تغییر حالت NUPL بیت کوین از طمع به انکار و سپس به حالت اضطراب بود؛ اما احساسات قوی خرید در نزدیکی سطح ۳۰،۰۰۰ دلار کمک کرد تا احساسات صعودی بیت کوین بدون تغییر حفظ شود و احساسات اضطراب را با خوش‌بینی خنثی کرد.اما درست پس از اینکه بیت کوین دوباره سطح ۴۰،۰۰۰ دلار را پس گرفت و از مومنتوم صعودی خود فراتر رفت، احساسات بازار دوباره برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۰ به «باور» تغییر کرد.

لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski) مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت موسکوفسکی کپیتال (Moskovski Capital) نیز پس از ارتقاء مقدار NUPL بیت کوین ضمن پست یک توییت چشم‌انداز صعودی بیت کوین را موردتوجه قرار داد و گفت:

«ما وارد فاز باور شدیم.»

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد

از طرف دیگر شاخص پرطرفدار ترس و طمع (Fear and Greed) نیز به ۶۹ رسید که به‌نوبه خود نشان‌دهنده احساسات طمع در بازار است که از ماه می تابه‌حال مشاهده نشده بود.

 

اندیکاتور دوم

 

در همین زمینه ویل کلمنت (Will Clemente) تحلیلگر بازار نیز اندیکاتور دیگری را موردتوجه قرار داد که وعده تکرار فوران قدرتمند صعودی اکتبر ۲۰۲۰ را می‌دهد. اندیکاتور فرکتال* که مربوط به تعامل پویای بین نگه‌دارندگان کوتاه‌مدت و بلندمدت بیت کوین است.

* اندیکاتور فراکتال یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال و یکی از اساسی‌ترین الگوهای تکرار است که برای تعیین نقطه‌ی ورود و خروج به بازار استفاده می‌شوند.

کلمنت یادآور شد که نگه‌دارندگان کوتاه‌مدت، اندوخته بیت کوین خود را به نگه‌دارندگان بلندمدت فروختند، تااندازه‌ای که موجودی انباشته بیت کوین نگه‌دارندگان بلندمدت در آگوست ۲۰۲۱ تقریباً به همان اندازه‌ای است که در اکتبر ۲۰۲۰ داشتند. اخبار بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین به 44 هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد
افزایش قیمت بیت کوین به ۴۴ هزار دلار، زیان های سقوط ماه می را جبران کرد

این تحلیلگر نوشت «نگه‌دارندگان بلندمدت در حال حاضر بیش از ۶۶% از کل موجودی بیت کوین و دارندگان کوتاه‌مدت نزدیک به ۲۰% از کل موجودی را در اختیاردارند.» «پیش از شروع روند افزایش پی‌درپی اصلی در اکتبر ۲۰۲۰، موجودی انباشته دارندگان بلندمدت به بیش از ۶۸% رسید.»

این تناسب اندوخته نشان می‌داد که آخرین قیمت‌ها ناشی از افزایش تقاضا از سرمایه‌گذارانی بود که هیچ قصدی برای فروش فوری بیت کوین نداشتند.

بیت کوین روز یکشنبه پیش از اصلاح قیمت به سطح پایین‌تر به علت احساسات سودگیری در بازار، به اوج روزانه ۴۴،۶۰۰ دلار رسیده بود.

رالی افزایشی    روش‌های تحلیل تکنیکال      رالی افزایشی    روش‌های تحلیل تکنیکال   رالی افزایشی  روش‌های تحلیل تکنیکال   رالی افزایشی

اخبار کریپتو  اخبار بیت کوین   اخبار کریپتو  اخبار بیت کوین     اخبار کریپتو    اخبار بیت کوین  اخبار کریپتو    اخبار بیت کوین     اخبار کریپتو    اخبار کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا